"Bazı fizikçilere göre parçacıkları ve karşılaştıkları kuvvetleri yeterince yüksek bir sıcaklığa kadar ısıtırsanız elektromanyetik, zayıf kuvvet ardından güçlü kuvvet ve sonunda da kütleçekim birbiri içinde erirken tek bir sade parçacık ve tek bir ilk kuvvet elde ederiz. Eğer bu doğruysa evrenin ömründeki en erken dönem uzay-zaman ve enerjinin tek bir evrensel ilk kuvvetin kontrolünde aniden ortaya çıkışıyla tanımlanabilir."
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Evrenin genişlemesine sebep olan şey nedir? 1933 yılında yayımlanan bir makalesinde Lemaître, genişlemenin tetiklendiğini çünkü uzay-zamanın aslında boş olmadığını öne sürmüştü.
"Genişleyen bir evren lehindeki kanıtlar 1965'te kozmik arkaplan ışımasının keşfiyle baskın hale geldi. Kozmik arkaplan ışıması evrenin doğumundan hemen sonra evrene saçılan sıcak ışımanın soğuk kalıntısıdır."