Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Müziğini her duyduğumuzda ben 'aman saki, canım saki' derim, öteki 'bu akşam gün batarken gel' der. Birinde biri, başka bir zaman diğeri çıkar. Rekabetin nihayete varamadığı kriz anlarından yalnızca biridir. Güfte yahut bestenin tarihine bakmaya kimse gönüllü değildir.
Ve çarkı şark boyunca döndür alkış aldın döngü öldür İninde bekleyen bi' şeytan oldum döndüm Bilince bir kibirle, ikinci pirle çok çevik Güfte yarasın kemiklerime Panenteizm Bolşevik
Reklam
ben karanlığın içinden bir güfte
Gazel
"Aşk ehline âlemde dil-ârâ mı bulunmaz Mecnûn isen ey dil sana Leylâ mı bulunmaz Harcetme sesin eyleme feryâdı çemende Ey bülbül-i şeydâ sana bir gül-i rânâ mı bulunmaz" Bu meşhur gazelin güfte şâiri XVII. asır şuarasından Bursalı Tâlib Mehmed Efendi'dir
Kıyamet günü Resul diyecek ki: " Ya Rabbi! Benim kavmim, bu kitabı terkedilmiş bir kitap haline getirdi " ( Furkan 30 ) KUR'AN'I TERK EDENLER ARASINDA MIYIZ ? Cilt ve yazısına rağbet eden ama muhtevasını terk edenler. Yatarken baş üstüne asanlar ama uyanıkken yok sayanlar. Kağıdına abdestsiz dokunmayan ama hükümlerini abdestli çiğneyenler. Sadece akademik tez ve makale için kaynak kabul edenler. Abdussamet gibi okuyunca meşhur olup para kazananlar. Tören ve teşrifat kitabı haline getirenler; Yarışmalarda makam, güfte, beste aracı yapanlar; Cami mimarisinde süs malzemesi olarak görenler; Belalardan korunma ve hastalıklarda şifanın garantisi sananlar; Makam ile okuyanların ödüllendirildiği, hükümlerini hayata geçirmeyi teklif edenlerin cezalandırıldığı toplum... ( Abdurrahman ATEŞ Hoca )
Şiir, bestesini iç âhenginden almış bir güfte iken; müzik, iç âhengini güftesiyle dillendiren bir bestedir...:)
Reklam
İstemem dünyanın tac-ü tahtını Muradım almaktır kul berâtını Affınla tanıdım yüce zâtını Sen ki bağışlarsın Rabbim diyeni Affınla tanıdım yüce zâtını Mahşerde Kur'anla harşeyle bizi
Hareketli besteye hüzünlü güfte yazılmış gibi bir gün.
Kervan koptu, dağıldı. Birileri bir yerlere, başkaları başka yerlere. Ecnebi ülkelerine gidenler de oldu, new age dalgalarında sörf yapanlar da. Tevhid başka. Güfte seçmece. Yâr Yüregüm Yâr ile Severem Ben Seni Cândan İçerü'nün tek dizesinin terkibi. Canlı yorumdaki telaffuz farklarını göz önüne alarak, muhtelif Yunus Emre divanlarında yer
Musiki, gaib bir alemin rezonansında ruhların titreşimi. Bu titreşimlerin perde perde zamana aktarılışı. Zamanın saat dışında matematik ve hendese ile tekrar ölçümü ve ayar edilişi. Musiki saniyeler muvacehesinde anların mühendisliği, yayılımı ve yükselişiyle gözle görülmez bir mimarisi. Kalbe inen en kısa yokuş, ve semaya yükselen en kısa merdiven. . Yusufun kuyusundaki sükut musiki, Burak'ın gerili kanatlarındaki titreşim musiki, cebel-i nuru tırmanan adımlar musiki, Taif'te kanayan ayaklar musiki, Tur dağında yanan ateş musiki, İsmail'in babasına bakışı musiki... . Yeşil Camii'nin çinisi, Ulu Camiin hattı, Muradiye'nin hüznü musiki...Fatih, Beyazıt, Eyüp, Üsküdar...Surları döven şahilerin nefesleri musiki...Süleymaniye'nin minareleri güfte, rast ve segah yükselen ezanlar musiki...Sinan'ın kubbeleri, Yesari'nin hattı, Levni'nin renkleri, Itri'nin hayatı musiki...Nefs-i İstanbul'un yattığı yatak, baş koyduğu yastık, gördüğü rüya musiki...Haliçin çizdiği kavis, lodosun sürüklediği hülya musiki...
Reklam
İstiklal Marşımızın kabulü yıl dönümü ve tarihçesi.
İstiklal Marşı Kabulü ve Süreci Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sürecinde başlayan Milli Mücadele için kurulan Büyük Millet Meclisi, Kurtuluş Savaşı esnasında bir milli marş ihtiyacı duyar. Savaş ortamında olunması ve buna mukabil halkın topyekun örgütlenmesi için gereken motivasyona dönük olarak milli marş yazımı süreci başlatılmıştır.
Ben karanlığın içinden bir güfte Sendeki dünya toz pembe..
youtu.be/OdZC6EnctL8?si=... Bana bir zâlimi Leylâ diye sevdirdi felek Çekmek isterdim onun derdini tâ mahşere dek Tapmışım hüsnüne yıllarca onun bilmeyerek Geçti bir taze ömür işte bakın aldanarak Beste : Cevdet Çağla Güfte : Faruk Şükrü Yersel Makamı : Nihavend Usûlü : Aksak
328 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.