Rüya gören veya düş kuran birey, yeni düşünce motifleri üretebilir ve bazı açılardan bunu güvenli bir ortamda yapar. Bunların her ikisi de oyunun özelliğidir
Teta Dalgaları:
Uyuklama sırasında görülen normal bir dalgadır.
Çocuklarda 4 yaşına kadar alfa dalgalarına göre daha belirgindir.
5-6 yaşından sonra teta dalgaları yerine alfa dalgaları daha sık görülmeye başlar.
Derin gevşeme, uyuklama veya uykunun rüya gördüğümüz evresinde ortaya çıkar.
Derin ve hızlı nefes alıp vermekle artar.
Yoğunluğu yaşla azalır.
Uykunun gözlerin hareketli olduğu dönemlerinde daha çok izlenir.
Gözler kapalı iken alınan teta dalgalarının insanı "hipnogonia" denilen yaratıcılık durumuna soktuğu; yaratıcı, artistik insanlarda ve müzisyenlerde daha sık görüldüğü; bilinç dışımızla bağ kurduğu; hafıza fonksiyonlarını düzelttiği; travma-sonrası (postravmatik) stres bozukluğu gibi durumları tedavi ettiği düşünülmektedir.
Bu dalgalar hastalık durumlarında da görülebilir.
Adam Phillips 1954 doğumlu Britanyalı psikanalist ve deneme yazarı. 2003’ten beri Penguin Modern Klasikler serisinde yayımlanan Sigmund Freud çevirilerinin editörlüğünü yürütmektedir. Psikanalizin yanı sıra edebiyat ve yayıncılık alanında çalışmalarını sürdürmektedir...
Küllüyatını tamamlamak adına çıktığım yolda adım adım ilerliyorum..
Yazım dilini ve
"Sizden buna inanmanızı bekleyemem. Bir yalan olarak kabul edin ya da bir kehanet. Atölyede rüya gördüğümü varsayın. Soyumuzun başına gelecekler üstüne tahminler yürüttüğümü, sonunda da bu hikâyeyi uydurduğumu düşünün. Hikâyemin doğruluğunu savunayım derken, daha ilginç kılmak için ona biraz yaratıcılık kattığımı düşünün isterseniz. Hepsi tamam, ama anlattıklarımı bir hikâye olarak nasıl buldunuz?"
Zaman MakinesiH. G. Wells · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201928,6bin okunma
Rüya gören ruhsal yapı uyanık yaşamdaki hafızanın son yapıtaşlarını da almıştır yanına gerçi, ama bu yapıtaşlarıyla inşa ettiği binanın uyanık yaşamdakiyle alakası yoktur. Ruhsal yapı, rüyada sadece var olanı yeniden üreten değil aynı zamanda sıfırdan bir şeyler üreten bir yapıdır. Ruhsal yapının özellikleri rüya yaşamını belirler. Ruhsal yapı ölçüsüzlüğe, abartıya, olağandışılığa meyillidir. Ama bir taraftan da kategoriler içinde düşünme engelinden kurtulduğu için daha esnek, daha ataktır, değişime daha açıktır. Duygu halimizin ince uyarımlarına, karmaşık duygu durumlarına son derece duyarlıdır; dış görüntünün içinde hemen bir iç dünya oluşturur. Fanteziler rüyalarda kavramlarla dile gelmez, anlatmak istediklerini açıkça resmederler ve burada kavramların yarattığı anlamsal bir azalma olmadığı için, her şeyi bütünüyle, bütün gücüyle ve büyüklüğüyle resmederler. Dil burada ne kadar açık ve net olursa olsun, dağınıktır, hantaldır ve yetersizdir. Fantezilerin dilinin yetersizliği özellikle şu noktada ortaya çıkar: Fantezi, bir olguyu o olguya ait imgeyle anlatmayı sevmez, bu yüzden bu iş için yabancı bir imge, söz konusu olgunun özelliklerinden sadece tercih ettiği bir özelliği temsil edebilecek bir imge seçmeyi tercih eder. İşte fantezinin sembolleştirme faaliyeti dediğimiz budur... Bir başka önemli konu da, fantezinin nesneleri, olguları sıfırdan yaratmaması, onları kaba bir taslağının içini özgürce doldurmasıdır. Bu nedenle fantezinin resmettiği tablolar adeta birer yaratıcılık şaheseri gibidir.
Ayvayı Yedik Müzesi //#kitapyorumu
Yanlış yapmadan doğruları bulamazsın evladım! Önce hata yapmayı öğrenebilirsin! Herkesin hata yapmaya korktuğu bir yerde, sen yanlış yaparak da doğrulara ulaşabilirsin.
•
Herkese Merhaba
Ayvayı Yedik Müzesi kitabıyla geldim
Yazarın Çantamda Fil Çıktı kitabını okumuş çok sevmiştim.
Yeni çıkan kitabı Ayvayı Yedik Müzesini de hemen okumak istedim.
Gerçek hayattan ilham alarak yazılmış harika bir hikâye!
Bir ayva…
Ama çok özel bir ayva…
Bu ayvayı o “özel” yapan şey nedir?
Bir ayvayla neler yapılabilirdi?
Hadi gelin birlikte öğrenelim.
Kafasına koyduğunu yapan, azimli, yaratıcı, Babaanne karakterimiz aniden trenle dünya turuna çıkmaya karar verir.
Trene binerken babaannesi Rüya’ya
bir tane Ayva hediye eder.
Bir Ayvayla neler yapılabilir ki?
Rüya bunu düşünmeye, bulmaya, hayal dünyasını geliştirmeye çalışır.
Hayal gücünüzün sınırsız dünyasına doğru adım atacağınız harika bir çocuk kitabı okudum.
Yaratıcılık, harekete geçme, kendini geliştirme konularını çok güzel ele almış bir kitap. Yazar, hayal gücümüzün sınırlarını zorluyor ve yediden yetmişe herkesi etkiliyor.
@mertarik100 ‘ün birbirinden güzel kitaplarını çocuklarınız ve sizlerin okumanızı kesinlikle öneririm
•
Kitabı merak ediyor musunuz?
_Frekans - Titreşim, bir eylemin saniyedeki tekrarlanma sıklığı. Tesla’ya göre evren, kocaman bir titreşimdir. Einstein’e göre her şeyin özü enerjidir; her şey titreşen atomlardan oluşmuştur ve madde diye bilinen şey bile titreşen enerjidir.
_İnsan zihni, elektrokimyasal enerjiyle çalışır ve farklı dalga boylarında frekanslar yayar ve bu manyetik
Kitap kısa, distopik; kadın merkezli, içinde yaşadığımız dünyanın acı gerçeklerini ve kadınların yaşadığı zorlukları fantastik zemine taşıyan 12 adet öyküden oluşuyor.
İthaf cümlesi bile hem acı hem de o acının geçeceğine dair umut veriyor.
"Kitapları yırtılan, fırlatılan, yakılan bütün kız çocuklarına ve kadınlara..."
Öyküleri okurken kimi zaman kamp ateşi başında oturmuşum ve yaşlı, çok tecrübeli bir Kızılderili kadının rüyalarını dinliyormuşum gibi hissettim. Üslubu böylesine akıcıydı. Bazen de ben gördüm rüyayı, hayali evrenlerde gezdim. Rüya yiyenlerden, organ takasına, giderek soğuyan ve ısınmak için bir meteor bekleyen gezegenlerden, gençleştiren yumurtalara...
En sevdiğim öykü önce beni ana karakteriyle duygudaş yapan ve içindeki gerilimi en çok hissettiren Zehir, ikinci favorimse Damızlık Birliği oldu. Kapaktaki denizatı da bu öyküden geliyor.
Eleştirim de var tabii. Öyküler maalesef tadını alamadan bitiveriyor. Gerçi öykü vermek istediğini o sırada vermiş oluyor ama tam öykünün fantastik şartlarına adapte olmuşken bitince boşluk hissi veriyor.
Meltem Dağcı'nın öykülerindeki derinlik ve yaratıcılık, okuyucuları düşünmeye ve hayal etmeye teşvik ediyor. Dünyanın her gün gördüğümüz yüzünü ezberledik, biliyoruz. E bir de "Dünyanın Öteki Yüzü"nü çevirin.
_Kalbin yolu güzeldir ama tehlikelidir. Zihnin yolu sıradandır ama güvenlidir. Erkek en güvenli ve en kestirme yaşam tarzını seçmiştir. Kadın duyguların, hislerin, ruh hallerinin en güzel ama en sarp, en tehlikeli yolunu seçmiştir. Ve bugüne kadar dünya erkekler tarafından yönetildiği için kadınlar muazzam şekilde azap çekmiştir. O, erkeğin
_Schopenhauer: Fizyonomi bilimi, yüzden kişiliği okuma sanatıdır. Bir insanın çehresinin şekli şemali, ikiyüzlülüğün hakim olamadığı yegâne sahadır. Her insanının çehresi bir haritadır. Bir insanın çehresi, dilinden daha ilginç şeyler ele verir çünkü onun yüzü, söyleyip söyleyebileceği her şeyin özetidir. Dil bir insanın sadece düşüncelerini ele
_Işık bekliyor, fakat karanlığa sığınıyoruz. İncil
_Karanlığa lanet etmektense, bir mum yakmalıyız.
_Neyin doğru olduğu umurumuzda mı? Fark ediyor mu?
_Gerçek bilgelik, sınırlarımızı bilmekte yatar
_Can sıkıcı ve sevimsiz görünse de bilimsel yöntemin önemi, bilimsel bulgulardan çok daha büyüktür.
_Edilgen taraf, baskın tarafın yanılsamalarına