Ego; yaşamın ilerleyen yıllarında bireyin her istediğini yerine getiremeyeceğini anlaması ve kendisini keşfetmesi ile olumaya başlamaktadır. Freud'un metaforlaştırdığı şekli ile ego, vahşi bir atın üstündeki binici gibidir.
Sayfa 37 - Nobel YayınlarıKitabı okudu
Bireyin Kendisini Anlaması
Herkes arzulanan şeyler hakkında vaaz vermenin ne kadar faydasız olduğunu bilir, yine de bu durumda genel çaresizlik o kadar büyük ve ihtiyaç o kadar acil ki, insan kişisel ve Öznel bir sorun hakkında beynini zorlamak yerine bu eski hatayı tekrarlamayı tercih eder.
Reklam
Not- SOKRATES'İN FELSEFEYE KATKISI
* Sorgulanmamış bir hayat yaşanmaya değmez. * Bir kişinin bilge olabilmesi için kendisini anlaması gerekir. * Bireyin eylemleri doğrudan doğruya zekâsıyla ve cahilliğiyle alakalıdır, görüşünü savunur. * İnsan maddi odaklanmadan çok kendi benliğini geliştirmeli.
( Rüya Yorumlama Sanatı )
_Yorumlanmamış bir rüya, okunmamış bir mektuba benzer. Talmud _Çevremizin bize zorla giydirdiği kıyafeti, rüyada çekip atarız. Rüyasal gerçeklik içinde artık her arzumuz gerçek olabilir. Usta bir insan, kendisini anlayabilmek için, rüyalarını anlamaya çalışır. Bu, kişiliğin genel kalitesini anlamaya yöneliktir. Emerson _Rüyamda kelebek olduğumu
_İnsanın varlığı sırlarla kuşatılmıştır. Bizim dar bilgimiz ve tecrübemiz sınırsız denizlerde bir küçük adadır sadece. _Birçok gerçek vardır ki insanın, kendi başından geçip de kafasına dank etmedikçe, bunların tam manalarını anlaması olanaksızdır. _Bilgelik, aklın yolundan ayrılmayan, yeniliğe açık ve her türlü farklı bakış açılarına karşı
_Hissedebileceğiniz en güzel şey, hayatın esrarlı tarafıdır. Sanatın ve bilimin beşiğinde, bu ana duygu vardır. Onu bilmeyen, dünya karşısında şaşkınlık ve hayranlık duymayan kimse, ölü gibidir. _Delilik şüphesiz aptallıktan daha iyidir, delilik var olmuş bir zekânın yok oluşudur. Aptallık ise var olmamış bir zekânın var olmamaya devam
Reklam
Yolculuk
Yazar Hanife Mert Hanım'ın 160 sayfadan oluşan #Yolculuk eserini #okudum. ️️️️️️️️️️️️️️️️ ️Dört bölümden, otuzdokuz başlıktan oluşan her cümlesi insanın yüreğine dokunup içini biraz daha dönmesi neden onu anlatımlar, anlamlar ile dolu.... ️Eseri okumaya başladığım ilk sayfada bulunan önsözünden son sayfasına kadar elinden
"BİREYİN KENDİSİNİ ANLAMASI" bölümünden
__ Dünyadaki tüm gelişmeleri teşvik eden, icat eden ve taşıyan, tüm yargıların ve kararların yaratıcısı ve geleceğin planlayıcısı olan insanoğlunun kendisini bu kadar önemsiz bir niteliğe {quantité négligeable) indirgemesi akıl almaz bir şeydir. Bu çelişki, yani insanlığın bizzat insan tarafından değerlendirilmesindeki paradoks, gerçekten şaşılası bir konudur. Bunu ancak garip bir yargılama belirsizliğinden kaynaklanan bir durum olarak açıklayabiliriz. Bir başka deyişle, insan kendisi için bir muammadır. Bu anlaşılabilir bir şey, zira insan kendisini tanımak için gerekli olan karşılaştırma araçlarından yoksundur. Anatomi ve fizyonomi açısından kendisini diğer hayvanlardan ayırt etmesini bilir, ancak bilinçli, düşünen ve konuşabilen bir varlık olarak kendisini yargılamak için hiçbir kriteri yoktur. Bu gezegende, başka hiçbir şeyle kıyaslayamayacağı eşsiz bir fenomendir. Karşılaştırma yapma ve dolayısıyla kendini tanıma fırsatı ancak eğer başka yıldızlarda yaşayan insan gibi memelilerle ilişki kurabilseydi mümkün olurdu. ___
Sayfa 188 - epub ( İLHAN YAYINEVİ)Kitabı okudu
Bireyin Kendini anlamasi
Dünyadaki tüm gelişmeleri teşvik eden, icat eden ve taşıyan, tüm yargıların ve kararların yaratıcısı ve geleceğin planlayıcısı olan insanoğlunun kendisini bu kadar önemsiz bir niteliğe {quantité négligeable) indirgemesi akıl almaz bir şeydir.
Bireyin en büyük arayışlarında birisi "kendini anlama arayışı" olsa gerek. İnsanın kendisini anlaması öncelikle bedenini ve onun bir parçası olarak da beynini tanımasına sıkı sıkıya bağlıdır diyebiliriz
Reklam
Anlam, ortak bir bakış açısına ulaşmak için bir araçtır. O bakımdan anlamı kovuşturmak, anlamı izlemek iletişim sürecine katılanların temel kaygısı olmalıdır... Okul açısından iletişim, çift yönlü diyaloğa dayalı anlamı ortak hale getirme veya anlam köprüsü kurma süreci olarak tanımlanabilir... Duyguların ortak hale getirilmesi... Iletişim duygusal farkındalıkla başlar. Kendisinin farkında olmayan birey başkalarının da farkında olamaz ve iletişim kuramaz. Bir başka ifade ile iletişim bireyin kendisini ve başkalarını fark etmesiyle başlar. Iletişim, öğrencilerle okul yönetimleri arasında amlamları ortak hale getirmede, ortak beklentiler oluşturmada,... ortak amaca yönelmede..., yönetici, öğretmen-öğrenci-veli arasında etkili bir anlam köprüsü kurmada hayati rol oynar... Iyi bir okul müdürü ve öğretmenin en temel özelliği çift yönlü paylaşıma açık, diğerlerinden gelen her türlü fikri anlaması, anlamlandırması ve tepkide bulunması temel iletişim için olmazsa olmaz yöneticilik yeterliliğidir... Etkili iletişim, etkili okul demektir.
Bireyin Kendisini Anlaması
Bir insanın elinden tanrılarını alırsanız, karşılığında ona yeni tanrılar vermek zorunda kalırsınız.
İlhan YayıneviKitabı okudu
Resim