Herkese "halveti" yani haftada en az bir iki saati sessiz ve yalnız geçirmeyi şiddetle tavsiye ederim. Manevi hayatlarımızı zenginleştirmek için hepimiz bu vakti ayırabiliriz. "Halveť"te asla telefon, televizyon, radyo, bilgisayar vesaire olmamalı. Kelime sağanakları ve selleri tarafından daimi olarak yutulma halinde kaybolduğumuz için kelimelerin kıymetini bilemiyor, onlara kıymet vermiyoruz. Etrafımız o kadar çok bilgi parçacıkları tarafından alınmış durumda ki onları özümseyemiyoruz. Yani entelektüel ve manevi fazda ciddi bir hazımsızlığımız söz konusu. Hayatlarımızı dengelemek için sessizlik ve yalnızlığa vakit ayırmaya muhtacız. Bir Kur'ân-ı Kerîm tahsili yapmak, büyük tasavvuf üstatlarının ilham verici eserlerini okuyup anlamak için vakit ayırmalıyız.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sözlerimiz, içimizdeki ahvali dışa yansıtır. Tutumlar ve niyetler önemlidir. Konuşulan kelimeler üzerinden birbirimizin karakter ve tutumunu okuyabiliriz. Bir karakter inşa etmek bir ömür süren bir iştir, karakterimizi geliştirmenin yollarından biri de insanlarla nasıl konuştuğumuz ve onlara nasıl davrandığımızın farkında olmaktır.