105 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
"Buda zihindir, zihin Buda'dır."
Kitap hakkında pek umudum yoktu çünkü namını duymamıştım, başlamadan önce de çok ağır olduğunu düşündüğüm için çekincelerim vardı fakat düşüncelerimin hiçbir alakası yoktu, kitap o kadar akıcıydı ki beni içine çekti. Sizi de çekecek eminim. Buda'yı herkes hayatında bir yerde duymuştur. Peki kimdir Buda? Bir kişi midir? Nedir? Buda bir kimse değildir. Buda Uyanmış, idrak etmiş, bilinçlenmiş anlamına gelir. Adeta zihindir zihnin ta kendisidir, fakat zihin kadar basit değildir, kozmik bir güçtür. Bu kitapta yazar, konunun sadece Zihin odağına çekmek istemiş bizi. İnsanın ruhunu, herkesin bir Buda olabileceğini, insanların, kendi zihinlerinin bilgeliğinin bilge olduğuna inanmadıklarını, dünyanın aptalları bilgeleri uzaklarda aramayı tercih ettiklerini dile getiriyor. Kısacası bize bu kadim öğretiyi, zihnimizi sunuyor. Aşağıya ise kitapta çok beğendiğim ve beni içine çeken bir metni bırakıyorum: "Gerçek şu ki bulunacak veya olunacak bir şey yoktur. Fakat böyle bir anlayışa ulaşmak için bir öğretmene ve kendinize anlatmak için çaba göstermeye ihtiyacınız vardır. Yaşam ve ölüm önemlidir. Boş yere bunların cefasını çekmeyin. Kendinizi aldatmakta bir fayda yoktur. Bir nehrin kıyısındaki kum taneleri kadar çok hizmetçiniz ve mücevheriniz olsa da bunları gözleriniz açıkken görürsünüz. Fakat ya gözleriniz kapalıyken? O zaman gördüğünüz her şeyin bir rüya ya da yanılsama gibi olduğunu kavramalısınız."
Bodhidharma'nın Zen Öğretisi
Bodhidharma'nın Zen ÖğretisiRed Pine · Okyanus Yayınları · 200336 okunma
Reklam
Bodhidharma: ''Gerçek şu ki bulunacak veya olunacak bir şey yoktur''
Efsaneye göre aynı zamanda kral oğlu olan Bodhidharma MS 520’de ülkeye geldiğinde Liang hanedanından imparator Wu tarafından Nanking’de konferans vermeye çağrılmıştı. “Wu Ti: Tahta çıktığımdan beri birçok manastır yaptırdım. Birçok kutsal metni kopya ettirdim. Sayısız keşiş ve rahibe yetiştirdim. Ne kadar sevap kazanmışımdır?’ Bodhidharma:
İmge Kitabevi 3.baskı 5. BÜYÜK İNANÇLAR ÇAĞI: MS y. 500-1500