Ne bu muhteşem güzellik, ne bu hayret verici meziyetler beni tamamıyla tatmin etmedi, ruhumu doyurmadı.
Zevcem güzeldi. Gözlerim ona baktıkça hayran oluyordu fakat ne çare ki gönlüm bu güzelliğe sakit kalıyordu.
Şüphesiz beni unutacaksın... Yüksek zekan, rakîk kalbine hükmetmesini bilecek, bu kadar sefil, adi bir adamın sevilmeye değer bir yeri olmadığına elbette kendi kendini ikna edeceksin.
Sevdayı size kalpte doğup ölen bir şey diye öğretiyorlar kınalı yapincak. Ne fena ne yanlış bir fikir. Sevdanın kalple hiçbir alakası yok... Sevda yalnız dudaklarda doğup yaşadıkça bir saadet olur...