Doğal ortamda yapılan bol hareket, odaklanmayı güçlendiriyor. Gelişmiş ülkelerde hareketsiz hayata karşı savaş açılmış durumda. “Hareketsizlik yeni sigaradır” diye kampanyalar yapılıyor. Beton bina içine sıkışmış hareketsiz hayat, hiperaktifliğe davetiye çıkarıyor.
Kısacası, doğadan koparılmış çocukların sınıfta uzun süre “uslu uslu” oturmasını beklemek hem doğaya hem de çocuk doğasına aykırı.
Başarılı ve mutlu çocuklar, televizyondan çok kitapların açık olduğu evlerden çıkıyor. Aile içi “organik” etkinlikler; derin sohbetler, doğa gezileri, anı anlatımları, duygu ve bilgi paylaşımı çok yararlı. Bu kadar bilimsel araştırmacı yanılıyor olamaz!