ay, yıldızlar, anasonlar, altın kupalar, tan vakti, lidya işi sandallar, menekşe rengi giysiler, meşe ağaçları, bütün bunlar, sappho'nun yapyalın tutkusunu dile getirmesine olanak veren nesne ve görüntülerdir.
kim lesboslu kadının aşkını sokratik bir aşk sanatından ayrı tutabilir? bana öyle geliyor ki onlar aşkı kendi tarzlarıyla yaşadılar. sappho kadınların aşkıyla, sokrates erkeklerin.
çünkü ikisi de çok sevdiklerini ve bütün güzel şeylerden büyülendiklerini söyledi. aekibiades, kharrnides ve phaedrus sokrates için neyse, gyrinna, atthis ve anaktoria sappho için aynı şeydi.
Sayfa 12 - sappho üzerine | tyreli maksimos, söylevlerKitabı okudu
Eğer iktidarın egemenlik hakkını, insan hakkı terimleriyle tanımlamaya kalkarsanız, bunun fiilen, aktüelleşmiş bir “kudret” getirmeyeceği aşikardır. Böylece vatandaşlarına bütün hakları tanımış olan bir ülke, onların elinde bu haklardan yararlanabilecekleri araçlar bulunmadığı zaman aslında olumlu hiçbir şey yapmamış demektir.
İnsanın güneşten oluşumu ilk sırada yer alır; insan, tüm evreni oluşturan sıcak ve soğuktan ibarettir. Theophrastos'un bütün okulların öğretilerini açıkladığı Physika adlı eserinde andığı gibi, ruhla akıl aynı şeydir. Felsefe iki bölümdür: Biri gerçeğe göre felsefe, öbürü kanılara göre. Bir yerde şöyle diyor:
'Yuvarlak gerçeğin korkusuz yüreği kadar insanların kesin gerçeği yansıtmayan kanılarını da öğrenmelisin.'
Her şey karşıtların etkileşimine göre oluşur. Tıpkı bir ırmağın akışında olduğu gibi, her şey bir düzen içerisinde tamamlayarak bütün bir kosmosu oluşturur. Kosmos ebedi yaşam boyunca bir düzen içerisinde önce ateşten doğar daha sonra tekrar ateşe geri döner ve tüm bunlar kader vasıtasıyla meydana gelir.
Not: Kosmos (düzen, evren)
Her şey ateşten meydana gelmiştir ve tekrardan ateşin içinde çözünürler; her şey kader aracılığıyla meydana gelir ve varlıklar karşıtlarıyla bir araya geldiğnde uyumlu bir bütün oluşturur. Kosmos, (düzen, evren) ruhlarla ve tanrılarla doludur.
Anaksimandros, varolanların ilke ve öğesi nin sonsuz [apeiron] olduğunu söyler; "ilke" [arkhe] sözcüğünü ilk kullanan odur. <İlkenin> su ya da "öğeler" denen şeylerden biri değil, fakat kendisinden bütün gökler ve içindeki dünyaların meydana geldiği başka bir sonsuz [apeiron] doğa [physis] olduğunu söyler. Bu nu "şeyler nelerden meydana gelmiş ise yok oluşları da zorunlu olarak onlara olmalıdır, çünkü onlar adaleti ve birbirlerine karşı adaletsizliği zamanın düzenine uygun olarak verirler" biçiminde şiirsel bir tarzda ifade eder.
Sayfa 55 - Birinci Basım, Kasım 2019, Pinhan YayıncılıkKitabı okudu