Günahkar bir insanı tövbeye davet etmek, cahile bilmediğini öğretmek, zalimin zulmünü önlemek, gafile Allah Teâlâ'nın zikrini sevdirmek, inkâra düşeni insafla ikna etmek ve İslâm'ın güzelliği ile bulaştırmak birer hizmet çeşididir.
Günahkâr bir insanı tövbeye davet etmek, cahile bilmediğini öğretmek, zalimin zulmünü önlemek, gafile Allah Teâlâ'nın zikrini sevdirmek, inkâra düşeni insafla ikna etmek ve İslâm'ın güzelliği ile buluşturmak birer hizmet çeşididir. Bize verilen maddi manevi her türlü nimet ile hizmet olur.
İbn Receb el-Hanbelî şöyle der:
“Sadakaların en faziletlisi, cahile bir şey öğretmek veya gafili gaflet uykusundan uyandırmaktır.”
[Mecmûu resâili İbn Receb, 1, 186]
Henüz söz bilmez cahile bir şeyler öğretmek için kendi dilini terk etmek,
Onun dilince konuşmak gerek.
Ancak bu suretle senden bir bilgi, bir fen öğrenebilir.
Henüz söz bilmez cahile bir şeyler öğretmek için kendi dilini terk etmek; onun dilince konuşmak gerek. Ancak bu suretle senden bir bilgi, bir fen öğrenebilir.
Üstat; "Elifte bir şey yok,"dese fazileti eksilmez, yücelikten düşmez. Henüz söz bilmez cahile bir şeyler öğretmek için kendi dilini terk etmek, onun dilince konuşmak gerek.
“Henüz söz bilmez cahile bir şeyler öğretmek için kendi dilini terk etmek, onun dilince konuşmak gerek. Ancak bu suretle senden bir bilgi , bir fen öğrenebilir.”
Günahkâra lütufta bulunmak, günah işlemek için onu daha da güçlendirmek demektir.
Nanköre iyilik etmek nimeti zayi etmektir.
Cahile ilim öğretmek onun cehaletini daha da artırmaktır.
Cimriden bir şey istemek onuru ayakaltına almaktır.
Asklepios
Henüz söz bilmez cahile bir şeyler öğretmek için kendi dilini terk etmek,onun dilince konuşmak gerek.Ancak bu suretle senden bir bilgi,bir fen öğrenebilir.