gerçekte, doğanın hiçbir zaman, hiçbir durumda bize bağlı olmadığını, onu düşümüzde bile görsek, olduğu gibi kabullenmemiz gerektiğini hiçbir zaman aklımızdan çıkarmamlıyız
bugünün insanı, pek çok bakımdan barbarlık dönemindeki insanlardan üstün olduğu halde, aklın ve bilginin gösterdiği yolda gitmeye bir türlü alışamamış, aklın yolunu kullanmayı öğrenememiştir