Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Cici beyimin ağzındaki kaka lakırdılara bakınız. Ahlaken.. Ah yavrucuğum,aman da aman. Sen bu ahlak,vican kelimelerini mahalle mektebi hocasından mi öğrendin? Bunlar medeni milletlerin lügat kitaplarına süs için konulmuş fantazyalı kof lakirdilardir.Ben merak ettim,bunların manalarını okumuş adamlardan,filozoflardan sordum. Hepsi başka türlü tarif ettiler. Çünkü bunu dinlisi, dinsizi, gericisi, ilericisi, alimi,cahili, zengini, fakiri,galibi,mağlubu hep başka türlü söyler. Hüseyin Rahmi Gürpınar
biz daha çok küçük bir çocukken, güzel şeylere 'cici' tehlikeli olanlara 'cıs' kötülere ise 'kaka' dendiği bilgisini almıştık ama, dünyanın bu kadar boktan bir yer olduğunu ancak büyüyünce öğrendik.
Sayfa 113Kitabı okudu
Reklam
Ahlaki kararlarımızın kaynağı içgüdü olabilir.
Haidt ahlaki kararların “içimizden” geldiği sonucuna varmıştı. Kararı duygularımız verir, ondan sonra da insan mantığı bu kararı akla uygun bir hale getirmek için elinden geleni yapar. İnsanda mantığın öncelikli olduğu tezinde bu gedik açıldıktan sonra Hume’un ahlaki “duyguları” yeniden dirildi. Antropologlar bütün dünyada insanlar arasındaki hakkaniyet hissini gözler önüne serdi, iktisatçılar insanların, Homo economicus görüşünün iddia ettiğinden çok daha işbirlikçi ve özgeci olduğunu söyledi, çocuklar ve primatlar üzerinde yapılan deneylerde, teşvik ya da ödül yokluğunda bile özgecilik tespit edildi, altı aylık bebeklerin “kaka” ve “cici” arasındaki farkı bildiği öne sürüldü ve sinirbilimciler beynimizin başkalarının acısını hissedecek şekilde yapılanmış olduğunu keşfetti. 2011’e gelindiğinde tam tur atmış, insanları resmen “süperişbirlikçi” ilan etmiştik.
769 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Mevzu, Dostoyevski ve onun eserleri olunca Stefan Zweig in düştüğü müşkülatı çok daha iyi anlıyorum. Budala gibi bir esere inceleme yazmak ha. Hadi bakalım kolay gelsin, bana ve size. 1- Dostoyevskiyi tanımadan yapılacak her inceleme , muallakta kalmaya mahkumdur. İddialı mı oldu. Oldu. Ama doğrusu da bu. 2- Emile Michel Cieron , Burukluk adlı
Budala
BudalaFyodor Dostoyevski · İletişim Yayınları · 201924,9bin okunma
"Dayı cici mi, kaka mı?.." diyorum yeğenime. "Cici..." diyor. "Bak, senin bu işlere daha aklın ermiyor." diyorum. "Dayından daha kakası yoktur."
Reklam
5 yaşındaki bir kızın konuşması:)
Ben anneciğimin cici Müslüman kısıyım, ya... Ama bööle mini etek iyelsem, başöytü tatmassam, namasımı tılmassam, kaka Müslüman olulum. Sonra Allah veni sevmes, Cennetine toymas. Beni ateşe atay...
Sayfa 177Kitabı okudu
Mümkünse olayları bir bütün içinde görmeliyim. Falan ‘cici’ filan ‘kaka’ gibi gören körler gibi sınır koymak istemem. Falana iyi etiketini yerleştirdim mi, artık onu inceleme erkimi yitiririm. Çünkü onun kötü yanı da vardır. Anlıyor musun?
"Kaba kuvvet Amerika'nın hesabına çalıştı mı cici, millet iradesi Amerika'yı istemedi mi tu kaka."
Babadan kalan mal üzerine oturup iktisadî gücüyle siyasî güç tayinine muktedir olanların durumu demokratik ve çok cici de, iktidarın babadan oğula devri mi çok fena?.. Dikkat edilsin: Biz saltanat müdafaası yapıyor değiliz... Fakat birtakım şapşalların, "cici demokrasi ve kaka saltanat" peşin fikri ile bir çırpıda İslâm tarihini karalamalarını ve Müslüman geçinen bir takım yalak tiplerin de onlara yaltaklanmak için buna âlet olmalarını kabul edemeyiz... 70 küsür senelik Cumhuriyet tarihi içinde görünen hangi Cumhurbaşkanı, hangi Başbakan hangi parti Başkanı: bir Osman Gazi, bir  Orhan Gazi, bir Murat Hüdavendigâr, bir Fatih, bir Yavuz, bir Abdülhamid Han, mazlumluk ve çilekeşlik abidesi Vahidüddin Han ayarındadır? Ordusuna bakın, iktisadî duruma bakın, ilmî duruma bakın, bayındırlık durumuna bakın vezirlere bakın... Bakılacak ve değerlendirilecek olan şey şudur: Murat İslâm'dır ve tarihte -iktidarın şekilde ne olursa olsun- kim bu hakikati yerine getirmiştir ve kim getirememiştir.
Sayfa 215Kitabı okudu
Reklam
Bir gün ben de büyüyeceğim, benim de babam gibi kravatım olacak, babamdan daha büyük olacağım ama, babam gibi rakı içmeyeceğim, sarhoş olmayacağım, sokaklarda nara atmayacağım. Babam içiyor, sokaklarda naralar atıyor. Ben babamı sevmiyorum. Benim babam, cici babacığım değil. Benim babam pis, kaka benim babam. Hayvan! O, annemi hep dövüyor. ... Annemi dövme baba. Rakı içme. Ben korkuyorum. ... Pencere camları karanlık. Altlarında cadılar. ... Cadılardan da korkuyorum. Bak işte yine İshak kuşu. O kuş. Yoksa bir yerlerde bir cadı iç mi çekiyor? Cadının kocası olmaz mı? Olursa, rakı içer mi? Babam gibi nara atar mı? Ya cadının komşuları? Kocası cadıyı dövünce ağlar mı?
Sen iyi çocuksun Cici çocuksun Şiir yazıyorsun üstelik Kaka çocuklara uyma sakın
Sen iyi çocuksun Cici çocuksun Şiir yazıyorsun üstelik Kaka çocuklara uyma sakın Ecevit
— Ya anne hani ben geçen günü «haminne» min elini öpmeye öteki evimize gitmedim miydi? — Gittindi güzelim. — îşte o zaman haminnem bana «Biz senin ananı bu evden kovduk. O artık senin beybabanın karısı değil» dedi. — Sonra sen ne dedin yavrum? — Annem beybabamın karısı olmazsa ben yine beybabamın oğlu olmaz mıyım? dedim. — Haminnen ne cevap verdi? — Olmazsın zahir! Biz buraya sana bir cici anne getireceğiz. Bizim yanımıza gelirsen işte o zaman beybabanın oğlu olursun. Senin annen kaka. Biz cicisini bulacağız, dedi... Ben de «Benim annem cicidir. Şensin kaka! Hem sen bunaksın» dedim... Sonra haminnem bağırdı. «Bakınız büyükanasına neler söylüyor? Anandan mı öğrendin o fena sözleri?... Geliniz şu yılan yavrusunu karşımdan alınız» dedi.
Antropologlar bütün dünyada insanlar arasındaki hakkaniyet hissini gözler önüne serdi, iktisatçılar insanların, Homo economicus görüşünün iddia ettiğinden çok daha işbirlikçi ve özgeci olduğunu söyledi, çocuklar ve primatlar üzerin­de yapılan deneylerde, teşvik ya da ödül yokluğunda bile özgecilik tespit edildi, altı aylık bebeklerin "kaka" ve "cici" arasındaki farkı bildiği öne sürüldü ve sinirbilimciler beynimizin başkalarının acısı­nı hissedecek şekilde yapılanmış olduğunu keşfetti. 2011 'e gelindi­ğinde tam tur atmış, insanları resmen "süperişbirlikçi" ilan etmiştik.
28 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.