.... Porno ve Kadınların Kendi Bedenlerini Metalaştırması Üzerine Moderm Kültürü Zehirleyen Uğursuz Eğlence Öncelikle yazıya geçmeden önce şunu belirtmeliyim ki burada anlatılan her şey kendi düşüncem ve kendi çıkarımlarımdır. Bu konuyu uzun süredir düşünmüş biri olarak bir yazı yazmaya karar verdim. Çünkü çevremden gördüğüm kadarıyla insanlar
Kitaplara ithaflar yazmak, beğenilen satırların altını çizmek, sayfaların kenarına düşüncelerini yazmak Selim’e, kendini ele vermek, insanların ortasında çırıl çıplak kalmak gibi geliyordu.
Reklam
kirpik
Bu mısraya başlamak ne kadar zor oldu bilsen. İlk defa bir şiiri günlere yayarak yazıyorum, farklı kağıtlara… Varsın işi bilmez desinler. Hakikaten de bilmiyorum galiba nasıl yazılısın, ucuz bir kağıda, tükenmiş bir kalemle. Tuhaf hisler var kirpiklerimde Kocaman bir duvar, görünmüyor kitaplardan. En sağ üst köşeden aşağı kadar şiir Tozlu olmayan tek raf Çıplak ayakların uzanmış sehpaya Seninle beş yıl sonra bir an düşlemek, huzur. Seni sevmek, normal. Kirpiklerimde böyle düşler var. Unutmuşum savrulurken bucaklara. Kazanmak için en çok çaba sarf ettiğim, Kaybetmekte bir saniye bile tereddüt etmediğim, güven… Kimseye besleyemedim seninle olana dek. Bir saniye bile kaybetmedim güvenimi, sana… Kimseye ait olmaya çalışmadım. Sen benim hak etmediğim, iyi olasılığımsın. Biliyorum, hep daha fazlasını isterim, insanım. Fakat sende kalmak isterim artık, huzurluyum.
Kaderimin ölüm öncesi
"Vakit yâr ile yoğuruldu; kalbi çıplak değildi, maşukun gel diyebilmenin aşk diliydi. Seni sonsuz zamanda cennet vadilerinde bir nehrin huzur verici dinginliğinde izlemek; göz başka bir şey göremeyecek kadar, her şeye kör sana aşktı. Gitmek suskunluğun can çıkmazında, vakti vardı gözlerine bakmak için. Can seninle serdi. Uzaklara dalacak zaman sızlanırdı. Dımdızlak kalmak için henüz hazır değildi kalp. Gel diyecek kadar gitmek vardı ruhun esvabında. Kaldım kansamda, sığındığımdaydı kaderimin ölüm öncesi." "Aynada ki sen "
Juan José Saer - Kimsesiz Kış, gerçekliği daha fazla çıkardı karşımıza. Birbirini izleyen kırağı ve çisenti, insanın korunaksızlığını hatırlattı bize, kendimizi korumak için, dünyayla aramıza bir şeyler koyduk; kulübe, post, çevresinde toplaşacağımız esaslı bir ateş, vücut ısımızı korumak ve hayatta kalmak için yaptığımız şeyler, bizi gerekli
Yeni Diyalektik
_Tanrı, ilk ateisttir. Ateistler _Tanrı, ilk masondur. Masonlar _Orospu çocuğu. Marques de Sade _Herkesin tanrısı kendine benzer. Yamyamların tanrısı bir yamyam; savaşçıların tanrısı bir savaşçı; hırsızların tanrısı hırsız; aşıklarınki de aşk tanrısı olacaktır. Ralph Emerson _Trakyalılara göre tanrı, sarışın ve mavi gözlüdür. Öküzlerin elleri
Reklam
Geceleri sabahlara kadar okumayayım da ne yapayım? Ben, el ayak çekildikten sonra odamın kapısını sürmeleyip kitaplarımla baş başa kalmak saatini dört gözle beklerim. Çünkü, bu ömrümün bütün hazin sergüzeştini ve yaşadığım anın ağır sıkıntısını unuttuğum tek saattir. O vakit bu çıplak ve yalçın oda, gerçek dünyadan daha geniş, daha ferahlı bir âlemin munis, sevimli ve her biri sihir ve füsunla yoğrulmuş mahlûkları ile dolmağa başlar.
Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Bir Ölünün Sitemi
Hayat, kocaman bir boşluğun ve karanlığın koridorunda ömür tükettirirken, son nefesime şahit olmak ne büyük bir acı tanıklık... Zamanda donup kalmak, son kez bir şeyleri anlatmak isterken sözümün nefesimle beraber kesilip, bana bir daha söz hakkının tanınmaması ne büyük bir terkediliş... Sanki bu dünyaya hiç misafir olmamışım gibi birden bire bana
Mitoloji
_Evridiki_ _Evridiki, Orfe’nin kavuşmak istediği sevgilisidir. Bir gün Evridiki'nin bacaklarına bir yılan dolanır. Sevgilisi bu yüzden ölüp yeraltına gidince, sevgilisini kaybeden Orfe de ona kavuşmak için büyük çabalar gösterir, ilahlardan yardım görme umuduyla, özlem içinde çalgısını çalıp dururken harikulade, ahenkli müzikler yaratır.
Resim