Ölü bir çocuk dünyaya getiren bir kadın, özellikle habis bir durumdadır. İlk üç gün saf su içmemeli, bunun yerine içindeki dakhmayı (mezar) temizlemek için inek idrarı içmeli ve soğuk hayatını tehlikeye atacak kadar zorlu olsa da kışın bile ateşe yaklaşmamalıdır.
Eski İran'da kadınların günlük yaşamları erkek Egemen toplumun dayatmaları tarafından kısıtlanmaktaydı. Sosyal normlara ve kısıtlamalara uymayan kadınlar çeşitli nedenlerle cezalandırılmaktaydı. Bunlardan en yaygını büyücülük ve kocaya itaatsizlikti.
Reklam
Çoban yok ve bir sürü var! Herkes aynı şeyi ister, herkes aynıdır: başka türlü hisseden kendi ayağıyla gider tımarhaneye. “Eskiden tüm dünya deliydi,” – der en akıllılar ve göz kırparlar.
Ensest evlilik konusu Zerdüştiliğin meşhur olgularından biridir. Kadınların öncelikle baba ve erkek kardeşle evliliği dinen hoş görülen bir uygulamaydı. Pehlevi kaynaklara göre bu Zerdüştiliğin en değerli eylemlerinden biriydi.
Zerdüştilik'te kadınların rolleri erkeklere göre daha kısıtlıdır. Ancak Avesta'nın genel ifadeleri baz alındığında din eğitimi ve ruhbanlık konusunda her iki cinsiyet de eşit imkana sahip görünür.
Şehristani'ye göre Mazdek, insanların nefret ve insan öldürme gibi suçları çoğunlukla kadınlar ve mallar nedeniyle işlediğine inanmaktaydı. Bu nedenle kadınlar ve malların ortak kullanımını helal saymıştı.
Reklam
"Bir kadının rahmini donatmak için bir krallığı yerle bir mi edeyim? Senin kutsal rahmin, sana gebe kalan nurlardır. Ağaçlar ve meyvelerin içinde senin kutsal bedenin var."
Maniheizm her ne kadar Hristiyan gnostik bir mezhepten ortaya çıkmışsa da İran içinde ve dışında yayılım gösterirken Hindistan'a ve İran'a özgü unsurları da kullanmaktan çekinmemiştir.
Birçok toplumda üreme kadınla ilişkilendirilmiş olmasına rağmen antik Mısır'da üreme yaratılış ve Diriliş gibi unsurlar erkeklerle ve erkeklerin yaratıcı gücüyle ilişkilendirilmiştir.
"... gerçekten de kim olduğum, nereden geldiğim hiç o kadar mühim değil. Aynı şekilde de senin kim olduğun da, nereden geldiğin de hiç Mühim değil... çoban da, öbürleri de... İnsanız, anlıyor musun, İnsanız biz! Yaşamak için dünyaya geldiğimiz gelmiyor aklımıza Merak, hiç kurtulamadığımız merak bunu unutturuyor bize."
Sayfa 70 - İthaki YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bir çoban sevebilir ama koyunları asla unutmaz ... Simyacı # Paulo coelho
Eğer soldaki fakir halka acıyırsan; sınıfta kafası çalışan ve önde oturup zehir gibi soru çözen çocukla dalga geçmeyi maharet sayan arkadaki geri zekalı çoğunluğun da yanındasın demektir.. Yoksulluk ve aptallık kader değil, zihinsel geriliğin bir sonucudur. Akıllı ol da kandırılma birader!.. Kurt karnını doyuruyor diye niye aptal koyunlara üzülüyorsun? Sen çoban mısın?
Antik Mısır'da kadınlar ve erkekler yasalar önünde eşit konumda olmuş ve herkes kendi hareketlerinden sorumlu tutulmuştur. Kadınlar dava açabilmiş ve mahkemelerde şahitlik yapabilmiştir.
Çoban Çeşmesi
SEN BENİM EN VEFALI DOSTUMSUN EY ÇOBAN ÇEŞMESİ; EY YAR BANA BİR İDAM FERMANIYMIŞ, SENİ SEVMESİ; BİR SEN OLDUN BANA VEFALI DOST BİR DE KÖYÜN DERESİ. BEN ÖLÜRSEM, HEP ACILI SESİN ŞIRILDASIN ÇOBAN ÇEŞMESİ. ŞİRİLTIN FARUK NAFİZ'İN ŞİİRİNİN SESİ ... KK
Daha kendi içinizden, domuzlara bile namuslu çoban bulamazken, kilisede değerli papaz yok diye niye şaşırıyorsunuz?
Sayfa 23 - Siren yayınları
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.