📖Dördüncü Cüz📖
📍Âl-i İmrân Sûresinden Dördüncü Cüzde Bulunan Bazı Ayetler📍
✏️109 ile 115. âyetler arasında müminlerin insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmet olduğu belirtilmiş ve ehli kitabın Müslümanlara zarar vermeye çalıştıkları anlatılmıştır. Ayrıca ehli kitap içerisinde günah işlemekten sakınan kimselerin de olduğundan
Kitap toksikti. Kitapta bir tane sağlıklı, aklı başında karakter yok. Herkes kafayı seksle bozmuş durumda. Ama aklı başında olmamakla kastımın seks bağımlığıyla alakası yok. Herkes birbiriyle yatıyor ve kimse bunu garipsemiyor. Tek eşlilik asla söz konusu değil.
Kitapta 18 yaşlık bir yaş farkından bahsediyoruz. Tamam age gap klişesi severim ama
Sedef Kabaş
Bir asırlık koca çınar'ı yani @muazzezilmiye ile tanışma kitabım oldu. Bunun için sevgili @sedefkabas 'a çok teşekkür ederim. Ve ayrıca belirtmek isterim ki bundan sonra hem Muazzez hocanın hem de Sedef hanımın kitaplarının tamamını okumaya net bir şekilde karar
Osmanlılarda fuhuş sektörünün pek gelişmemesini, kimi otoriteler, cariyelik kurumumun mevcudiyetine bağlıyorlar. Bu elbet bir faktördür. Fakat durumu bir bütün olarak ele alabilirsek daha doğru neticelere varırız.
Bir kere Müslüman toplumun mahalle ve köy yaşantısı, ahlâkî ve içtimaî özellikleri, fuhşun tutunmasına elverişli değildi. Hristiyan köy
Çok evlilikle ilgili sahip olduğumuz yanlış bilgilerden biri de erkeğin ikici evliliği için ilk eşinden izin alması zorunluluğudur. Evet, erkek ikinci eşini ilk eşine duyurmakla yükümlüdür lâkin bu izin almak manası taşımaz. Burada haber vermekten kasıt ilk eşe istediği takdirde evliliği sonlandırabileceği ihtimalini dile getirmektir. İlk eş bu ilan karşısında ya sabırla eşinin nikâhı altında kalmayı tercih eder ya da bu durumu kabullenemeyip nikâhını sonlandırır.
Bu videoyu görünce (Uraz Kaygılaroğlu-Nesrin Cavadzade ve diğer bazı ünlüler) aklıma bazı sorular ve bazı durumlar geldi. Eğer partnerler varsa böyle durumları aldatma olarak değerlendirebilir miyiz? Böyle durumlarda 3. kişinin konumundan ne anlaşılmalı? Aldatmanın sınırı ya da tanımı nasıl olmalı? Ya da böyle bir tanım olabilir mi? Bazı
Sadece evlilik üzerine değil, Anne/Baba gibi üstlenilen misyonun zorluklarını ve farklı perspektiflerini de ele alıyor. Ama ben sadece evlilik üzerine olan düşüncelerini, biraz da kendi bakış açım ile irdelemek istiyorum.
Evlilik: Çoğunlukla hetero çiftlerin din ve hukuki yasaların belirlediği çerçevelerde, kamunun şahitliğinde yapılan bir
Platon'un yaklaşık 2400 yıl önce , kendi fikirlerini, kendi ideal devlet anlayışını , çok büyük bir filozof ve aynı zamanda hocası olan Sokrates'in ağzından bize bu kitapla aktarıyor.Kitap, diyaloglar halinde ve anlaşılır bir üslupla yazılmış. Kitapta
Platon (Eflatun)'un bize hayalinde kurduğu ideal devleti anlatırken, bunu aynı zamanda
Alevi, Ahle Haq ve Yezidi Kürtler'de dini töre ve törenler kadın ve erkeklerce birlikte yapılır. Bu konuda da kadını dıştalayan İslamiyet, bu durumu sürekli olarak bu inanç toplulukları üzerinde bir suçlama konusu yapmıştır.
Bence tüm bunlardan önemlisi de bu dinlerde (Alevilik, Ahle Haq ve Yezidilik); çok kadınla evlilik yasak olup, tek kadınla evlilik esastır. İslamiyet gibi "talak-ı selase" ile (üç kez 'boşsun' demekle boşamak) kadın boşanmadığı gibi, çok haklı ve somut bir gerekçe olmadan da kadın boşanamaz.
Öncelikle bir uyarı yapmak istiyorum çünkü kitabın oluşturulma sebebi tam olarak Afganistan Tarihi değil. Öyleymiş gibi sunulmuş -ki ben de kitabı yarılayana kadar öyle sandım- ama yanlış giden bir şeyler vardı, o yüzden ek olarak araştırma gereği hissettim. Pek bir Türkçe kaynak yok, yabancı kaynaklara bakınca aslında kitabın kitlesi biz tarih
İstanbul'da üç yıl süreyle kalan İngiliz asıllı Kolonel Charles White 1845 yılında yayınlanan Three Years in Constantinople (İstanbul'da üç yıl) adlı seyahatnamesinde, Osmanlı da çokeşlilik konusuna değinir:
Çok az ailede bir adamın birden fazla resmi nikâhlı eşi var. Çok az diyorum çünkü başkentte çokeşliliğin yüzde beş oranına bile