Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimiz: "Cuma gününde bir saat vardır, mü'min bir kul namazda dua ederken Allah'dan bir sey ister ve o saate denk gelirse, Allah muhakkak ona icabet eder" dedi. Ashâb-ı kiram: "Bu saat hangi sattir yâ Rasülallah" dediklerinde: "İkindi namazı ile güneş batması arasındaki vakittir." buyurdular. Tirmizî, Cuma, 2; Ali el-Müttaki
Aşık Paşazade der ki:
"Bu Âl-i Osman bir sâdık soydur. Onlardan meşrû olmayan bir hareket sâdır olmamıştır. Onlar, ulemanın günah dediği hareket ve amellerden son derece kaçınmışlardır." Nitekim onların bu sûrette davranışları sebebiyledir ki, Molla Fenârî, cemâate devam etmemesi sebebiyle Yıldırım Bâyezîd'in şahitliğini kabûl etmeme cesaretini
Sayfa 64 - Erkan yayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Cuma namazı, İmam-ı Azam Ebû Hanife sistemi içinde bir bakıma bir "devlet namazı"dır. Yani müslümanların kendi devletlerini gerçekleştirmelerinde mihver, merkez rolünü oynayan namaz. Bu açıdan, cuma namazı, insanı, "İmam" fikrine, "İmam" fikri de "devlet" idesine götürür.
Aslında doğrusu şu: yalnızca bir göz gerekir bir güzelliğe
Reklam
Her gün ölüyoruz şimdi Biraz daha ölüyoruz ve alışıyoruz biraz daha
Bağışla Allah'ım Uyandır bizi gaflet uykularından!
Ekonomik kriz var senle benim aramda Kıbrıs harekatı, seksen ihtilâli, marmara depremi
🇹🇷❤️🤲🕋ALLAH'IM İKİ BAYRAMI TÜM İSLÂM ÂLEMİNİ YAŞATTIĞIN İÇİN ŞÜKÜRLER OLSUN HEM RAMAZAN BAYRAMI HEM CUMA NAMAZI......!!!! RAMAZAN KADİR GECEMİZ CUMA NAMAZINA DENK GELDİ......!!!!!! RAMAZAN BAŞLANGICI PEYGAMBER EFENDİMİZİN DOĞDU GÜN PAZARTESİ GÜNÜNE GELMİŞTİ ALLAH'IM ŞÜKÜRLER OLSUN Kİ NE GÜZEL GÜNLERE MÜBAREK KILDIN ŞÜKÜRLER OLSUN🇹🇷🕋🤲❤️
Reklam
İmam Nebevi, Müslim'in şerhinde konu ile ilgili şunları söylemiştir. ''Gerek bu hadisler ve gerekse Şafii, Ahmet, İshak ve hadis ekolünün fıkıhçıları şu noktaya temas etmişlerdir: Bir kimse Cuma günü imamın hutbeye çıktığı esnada camiye gelirse hemen oturmasın. Kalkıp iki rekât mescidi selamlama namazı kılsın. Böyle yapması onun için müstehaptır. Namaz kılmadan oturması ise mehruktur. Bu aynı zamanda Hasan Basri ve daha başka mutekaddim bilginlerin mezhebidir.''
Sayfa 54 - karınca polen
Evs bin Evs kanalı ile gelen bir rivayette şöyle denmiştir: Allah resulü (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle dedi:''En hayırlı gününüz cumadır. Hz. Adem Cuma günü yaratıldı, Cuma günü vefat etti, sura Cuma günü üflenecek, kıyamette dirilme Cuma günü olacaktır. Bana Cuma günü çok salât getirin. Sizin salâtlarınız Cuma günü bana arz olunur.'' Sahabe şöyle dedi: ''Ey Allah'ın peygamberi sen ölmüş (çürümüş) olduğun halde getirdiğimiz salâvatlarımız sana nasıl arz olunur?'' dediler. Allah resulü (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Allah yeryüzüne (toprağa) peygamberlerin bedenini yemeyi haram kılmıştır dedi.'' Ebu Davud, 1048, Elbani bu hadisi sahih kabul etmiştir.
Sayfa 9 - karınca polen
“Büyük günahlardan kaçınıldığı sürece, beş vakit namaz arasında işlenen küçük günahlara, her iki Cuma namazı bir haftalık arada işlenen küçük günahlara, her iki Ramazan da aralarında geçen bir yıllık günahları silerler.” (Müslim, Taharet 16)
Sayfa 466
Allah Resûlü'nün diğerkamlığa (altruism)552 verdiği öne- mi belirten sözlerini nakleden Enes b. Malik (R.A.) diyor ki: "Resûlullah şöyle buyurdu: "Hiçbiriniz kendisi için arzu etti- ğini kardeşi için de istemedikçe (kâmil bir şekilde) îmân et- miş sayılmaz. Bu konuda, Fromm'un görüşleri ile bu hadîsin anlamı ara- sında bir
BAYRAM NAMAZI NASIL KILINIR?
Bayram namazı, bayram sabahı kılınan iki rekât namazdır. Bu namazın her iki rekâtindeki alınan üçer adet ilave tekbirlere “zevâid tekbirleri” denir. Vacip olan bu tekbirler, birinci rekâtte, kırâatten önce, ikinci rekâtte, kırâatten sonra alınır. Bayram namazı şöyle kılınır: “Niyet ettim Allah rızası için bayram namazını kılmaya, uydum imama” diye kalben niyet edip “Allâhü Ekber” diyerek, imam ile beraber iftitâh tekbiri alınır. Sonra eller bağlanır ve “Sübhâneke”den sonra imam sesli, cemaat sessiz “Allâhü Ekber” diyerek ellerini kulaklarına kaldırır ve yanlara salar; yine elleri kaldırarak ikinci tekbiri alır ve ellerini yanlara salar; üçüncü tekbir alınınca eller bağlanır. İmam açıktan Fâtiha-i şerîfe ve zammı sûre (bir sûre veya en az üç âyet) okur, cemaat dinler. Rükû ve secdeden sonra ikinci rekâte kalkılır. İkinci rekâtte imam, önce Fâtiha-i şerîfe, sonra zammı sûre (bir sûre veya en az üç âyet) okur. Sonra üç defa tekbir alınır ve eller her tekbirden sonra yanlara salınır, dördüncü tekbir ile rükûya gidilir ve namaz tamamlanır. Hutbe, cuma namazında, namazdan evvel, bayram namazlarında ise namazı müteâkip okunur. Hutbeye tekbir ile başlanır, cemaat de bu tekbirlere hafif sesle iştirâk eder.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.