Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sağ ve solun Türkiye için en doğru tarifi, milliyetçilik açısından ele alınarak yapılabilir. Bir parti, milliyetçi olduğu nisbette sağcıdır. Milliyetçilikte millî gelenekler mühim olduğundan bu türlü partiler millî ahlâk bakımından muhafazakârlardır. Fakat milliyetçilik, milletin toplum ve fert olarak yükselmesi demek olduğundan milliyetçi bir parti adaletin ve servetin dağıtımı bakımından sosyalistlerin fikirlerine yakın olabilir. Dincilik ve siyasî ümmetçilik, Türklüğü ikinci plâna itmek veya saymamak olduğundan milliyetçiliğe aykırı yahut düşmandır. Bu bakımdan dinciler, siyasî ümmetçiler , hilâfetçiler “Sağcı” olamazlar. Siyasî ümmetçiler, İslâm beynelmileli düşüncesinde olup Türklüğü İslâm topluluğu içinde eritmek malihülyasına kapılmış olduklarından beynelmilelcidirler ve her beynelmilelci gibi soldurlar.
Sağcı Kimdir?Kitabı okudu
Klasik Marksist görüş açısından, geleceğin tohumları hâlâ yaşanan şimdiki zamanın içinde bulunur ve bunlar hem çözümlemeyle hem de siyasal praksis aracılığıyla kavramsal bakımdan şimdi yaşanan zamandan ayrı tutulmalıdır. (Marx, çarpıcı bir ifadeyle, Paris Komünü işçilerinin gerçekleştirecekleri hiçbir idealleninin olmadığını ifade etmiştir; işçiler yalnızca henüz doğmakta olan yeni toplumsal ilişki formlarını, mevcut durumda kışkırtmaya başladığı eski kapitalist toplumsal ilişkilerden ayırmaya çalışmışlardır.)
Sayfa 40 - Dost Kitabevi Yayınları, 2005.Kitabı okudu
Reklam
Hoş
İnsan bir kişiliktir fakat insanın yaptığı işin kişiliği yoktur. İnsan, sevinçleri ve acılarıyla birlikte er ya da geç ölecektir ama yaptığı iş sınırsız bir şekilde gelişen hayatın içinde kalacaktır. Bu bakımdan işçiler arasında bir fark yoktur; farklı olan sadece yaşadıklarının enginliği ve hayatta kalmış olmanın büyüklüğüdür. 
Sayfa 33 - Yordam, 5.Basım, çev: Ayşe HacıhasanoğluKitabı okudu
Siyasi Tarih Nedir?
Şimdiye kadar tarihten söz edildi. Tarihten daha dar anlamda kullanılan ve onun bir bölümü olan “siyasi tarih” terimi, Türkçede yanlış anlamaya uygun bir terimdir. İlk bakışta, siyasetin tarihini inceler gibi görünüyor ama bu tam olarak doğru değildir. Bu disiplin, devletlerden, devletlerin ortaya çıkışından, değişme, gelişme, yıkılışlarından ve devletler arasındaki siyasal ve bir dereceye kadar ekonomik ilişkilerden söz eder. Bu bakımdan sözü edilen disipline özellikle Batı’da “uluslararası ilişkiler tarihi” de denmektedir. Ancak, Türkiye’de hemen hemen elli yıldır “siyasi tarih” terimi kullanılageldiğinden, bugün için terimi değiştirmek pek doğru olmasa gerek.
İyi bir bilim insanının gücü de olayları yeni bir algoritma, yeni bir hikaye içerisinde verebilmesinden doğar. Fikirlerin doğması, gelişip olgunlaşması ve tam anlamını bulup öyküleşmesi onlarca yıl alır. Yoksa her keşif öyle kolay kolay gerçekleşen bir hadise değildir. Filozof, bilim insanı henüz öyküsünü bulamamış, oturmamış fikirleri inceler, sindirir ve öyküyü hissedip ifade edebilecek hale getirir. O bakımdan fılozof, bilim insanı, tiyatro yazarı, senaryo yazarı; hepsi aynı işi yapar aslında: Yaşamın algoritmalarını öyküleştirirler.
Önemli kişi
"Görmüş geçirmiş adam mı? Hayatlarını sersemlik ve dalgınlıkla geçirmiş,alelacele evlenmiş,rasgele çocuk yapmış,diğer insanlarla kafelerde,düğünlerde,cenazelerde karşılaşmışlardır.Ara sıra kargaşaya kapılıp başlarına geleni anlamadan debelenip durmuşlardır.Çevrelerinde olup biten her şey,onların görüş alanının dışında başlamış ve sona
Sayfa 105 - Antoine Roquentin
Reklam
Filozof, bilim insanı henüz öyküsünü bulamamış, oturmamış fikirleri inceler, sindirir ve öyküyü hissedip ifade edebilecek hale getirir. O bakımdan filozof, bilim insanı, tiyatro yazarı, senaryo yazarı; hepsi aynı işi yapar. Yaşamın algoritmalarını öyküleştirir.
_Mason Cemiyetine Giriş: _Bir şahıs, kendi isteğiyle bir mason cemiyetine dahil olamaz. Aday olmak kelimesinin manası, başlangıçtır. Cemiyete giren de yola koyulmuş olandır. Cemiyete aday olacak şahıs, o cemiyetin aday organizasyonu tarafından seçilir ki bu husus cemiyetin sosyal karakterini belirtir. Yeni adaya ruhi tesirde bulunulur. Usullerin
_Tanrı, ışığı yaratmıştır. Demek ki ilk Üstad-ı Azam Mason, Tanrı’nın kendisidir. _Adem Baba, ilk masonlardandır ve Tanrı tarafından Cennete mason olarak kabul edilmiştir. Bu, masonluğun eylem olarak değilse de bir oluş kudreti olarak daima var olduğunu söylemenin bir tarzıdır. Çünkü masonluk, insan ruhunun ilk ve eski bir ihtiyacına cevap
Mustafa Kemal
dağ başını efkâr almış gümüş dere durmaz ağlar gözyaşından kana kesmiş gözlerim ben ağlarım çayır ağlar Çimen ağlar ağlar ağlar cihan ağlar mızıkalar iniler ırlam ırlam dövülür altmış üç ilimiz altmış üç yetim yıllar gelir geçer kuşlar gelir geçer
Sayfa 131Kitabı okudu
Reklam
Fatih Sultan Mehmet simgelerin gayet farkındaydı, özellikle de Konstantinopolis'i temsil eden simgenin. Mehmet kendini Hektor'un öcünü alan olarak ilan etmişti. Bu görünüşte yalın ifadenin gerisinde yatan kültürel birikimi zihninizde canlandırın: Asyalıların Troya'daki yenilgisinin acısını Helenlerden çıkaran bir kahraman. Ondan
Sayfa 121 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Eski Ahid için Pentatök(Tora) ne ise Yeni Ahid için de Inciller odur. Inananlar topluluğunu kaynaştıran olaylarda iman söz konusudur. Pentatök için bu temel olaylar Çıkışı kuşatan olaylardır. Inciller için ise Isa'yı kuşatan olaylar... Inciller'le Pentatökün ortak bir yönleri de şu: Ikisi de edebi tenkidin üzerlerinde en çok yoğunlaştığı bölümleridir kutsal kitapların. Gerçi Inciller birbirine bağlıdır ama ilk üç Incil gerek amaçları gerek yapıla n bakımından ayrı ayrı kitaplardır. Dördüncü Incil ise-menşe ne olursa olsun-ötekilerden çok daha ferdidir. Karma eserlere benzeseler de, dört Incil Yeni Ahid'in öteki bölümleri için birer temel sayılırlar. Öteki bölümler daha eski olabilir, teolojik bakımdan daha derin oldukları da söylenebilir. Bununla beraber Bible in içinde özel bir yer tutarlar. Daha sonraki tarih de, dini talimat da onlara dayanır.
Sayfa 149Kitabı okudu
_Az yemek, az uyku, az konuşmak ve herkesle düşüp kalkmamak. İşte doktora ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenler bunlardır. _Az ye! Yedikten sonra hazmoluncaya kadar başka bir şey yeme! Zira şifa yemeğin hazmolunmasındadır. İnsanın sağlığını bozan yemek üzerine yemek yemektir. Tıp ilmi ki beyte sığdırılmıştır. Ve söylemenin güzeli de kısa
16 kasim Anisina saygiyla
Titrek bir mum alevinin havaya bıraktığı bulanık bir is, Ve göz gözü görmez bir sis değildik biz Beni bilimle anla iki gözüm, felsefeyle anla, Ve tarihle yargıla...'Bal değildir ölüm bana, İdam gül değildir bana, Geceler çok karanlık, Gel düşümdeki sevgilim, Ay ışığı yedir bana... ”Ahh... Ben hasrete tutsağım, Hasretler tutsak bana
169 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.