Utanç kişinin kendi kendine utanmasıdır. Suçluluk duygusunun temelinde başkası vardır, kişinin kendisinin dışında. Başkasına rezil olma. Suçluluk hissetse de utanç hissetmeyenler var. Onlar başkalarının vereceği cezadan korkuyorlar.
"Benim yaşadığım eziyetin alt yazısı yok, okunmuyor"
"Benim yaşadığım dönem, kimsenin tadına bakmadığı kaçak içkiydi. Ben o zamanın ismiyle bile kolayca sarhoş oldum."
Gyıonğcu Gim (Üzüntü Şehri)