Bu dünyanin sahibi ne diyor?
Elbette yaratan en doğrusunu bilir.
Dünya, içindekilerle insanın hizmetine sunulmuştur ve ondan bu dünyayı, okuması, anlaması, edebince ve hedefince kullanması istenmiştir.
İnsana,akıl, kalp, göz, kulak, ilim, din, sıhhat, afiyet ve mal gibi nimetler bunun için verilmiştir.
Fakat insanların çoğu bu nimetlerin hakkı olan şükür yerine inkâr ve nankörlüğü seçmiş;
Şeytan onlara nimetin sahibini unutturup O'na şükrün ve ibadetin yolunu kesmiş (A’râf 7/17)
Ne yazık ki bunda da başarılı olmuştur (Sebe 34/20)
Gerçekten var olma, insanlık ve Müslümanlık nimetine şükredenler az olmuştur (Sebe 34/13; Mülk 67/23)
Yüce Mevlâ ya kulluk için yaratılan insanın, âdi dünyaya ve hevâya köle olması ne büyük bir düşüş ve zulümdür.