“Âdem” den murad Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellemdir. "Nokta"dan murâd Hakikat‐ı Muhammediye'dir. Hakikat‐ı Muhammediye, zât‐ı ilâhiye ayna olduğu gibi, Hakk’a ulaşmağa da vesiledir. Bu nokta, kâinatın her bir cüz'ünde seyran eder. Yine bu nokta, kâinatın her bir cüz'ünün varlık sebebidir. Allah Teâlâ'yı
Leylina

Leylina

@leylina
·
30 Ekim 2023 23:53
“Aşk bir noktadır ancak, bir dilbere düşen gönül aşkı onun yüzündeki bir ben ile müşahede eder. Bazen bütün bir mana noktada bulur kendini. Değil mi ki Kelam'in dahi özü "be" harfinin altındaki bir noktadır. Bütün harfler bir nokta ile başlar ve aşk dahi bu noktanın manalarindan biri dir ancak. İnsan bir noktadan ibaret..." dedi ve bir şiir düştü diline ansizın. Ezberlemiş miydi bu şiiri daha evvelden bilemiyordu. Sadece okudu: Hakk ilmine bu âlem bir nüsha imiş ancak, Ol nüshada bu Âdem bir nokta imiş ancak. Ol noktanın içinde gizli nice bin deryâ, Bu âlem o deryâdan bir katre imiş ancak. Âdemliğini her kim bulduysa odur Âdem, Yoksa görünen sûret bir gölge imiş ancak.
Ruminasyon
Ruminasyon, bir fikrin tıpkı bir rumi dervişin kendi etrafında dönüşü gibi zihinde dönüp durmasına verilen isim. Durduramadığı, kişinin kendisine de fazla gelen, sonu gelmeyecek gibi görünen bir döngü. Klinikte çok kaygılı bir insan var demektir karşınızda. Gündelik hayatta ise yıllar süren ruminasyonlara girmeyen insan var mıdır? Ben
Reklam
Şeyhin seni devrandan kovsa bir daha gelme devrana dese dahi sözünü tutmayasın; imtihandır. Devranda isbât-ı vücud eyle(yani muhakkak bulun Dervişlik yolu kırılmamak yoludur. Derviş bütün nakdini kalbiyle görür. Kalb kırılırsa içinde bir nesne durmaz, dışarı akar, kaybolur gider. Ol sebepten dervişin gönlü incinirse, incitmekten daha büyük bir belaya düçâr olur. Sermayesi olan muhabbet mâyisi kalbinden akıp gider, manen iflas eder. Sana lazım olan, incinmeyecek bir kalbe ve hale sahib olmandır. Bu da ancak kalbin kemâle ermesiyle olur. Zira aşıkta vücud kalmaz. Vücud kalmayınca; zâhirde kalıbı, zâhirde kalbi olmayınca kırılacak bir nesne kalır mı? ki kalbi kırılsın. Bu bahsi haylice tefekkür eyle. Bu sırrı sübhani’dir ki buna ermeyenin aşktan ve aşıklıktan bahsetmesi hayalden ibarettir
2022 OKUMA LİSTEM
1.Esrarengiz Kasaba Gizemli ve Açıklanamaz Maceralar 205 sayfa 2.Esrarengiz Kasaba Cilt 1 227 sayfa 3.Esrarengiz Kasaba Cilt 2 231 sayfa 4.Esrarengiz Kasaba Cilt 3 238 sayfa 5.Esrarengiz Kasaba Cilt 4 274 sayfa 6.Esrarengiz Kasaba Cilt 5 206 sayfa 7.Esrarengiz Kasaba Günlük 3 288 sayfa 8.Lewis Carroll-Alice (Açıklamalı Notlarıyla) 312
Medet Ya Seyyidi Sultan Ya Ebu Turab? Zerreye nispettir hayat, derya içinde kaybolan balık misali, gözler kendi karanlığında kendini arar, yaşam insana ağlamaklı bakar, gönüller umutsuz yatar. O an dudaklar arasında bir sözcük dökülür, yetmez mi ey yüce olan Allah? yetmez mi ? Geceye bir kadın çığlığı düşerse, yerin altında bulunan dünya
Şeyh Gâlib ile Esrar Dede arasında derin bir muhabbet vardır. Bu karşılıklı sevgi ve saygı onların şiirlerine de yansımıştır. Ancak Galata Mevlevihane’sinin son şeyhi Ahmed Celaleddin Efendinin naklettiğine göre bu muhabbete bir kez gölge düşer. Esrar bir küstahlık yapar ve Gâlib Dede tarafından kendisine “seyyâh” verilir. Küstahlık, Mevlevilikte
Reklam
Medet Ya Seyyidi Sultan Ya Ebu Turab?
Zerreye nispettir hayat, derya içinde kaybolan balık misali, gözler kendi karanlığında kendini arar, yaşam insana ağlamaklı bakar, gönüller umutsuz yatar. O an dudaklar arasında bir sözcük dökülür, yetmez mi ey yüce olan Allah?ım, yetmez mi ? Geceye bir kadın çığlığı düşerse, yerin altında bulunan dünya hazineleri kendilerinden ar edermiş. Bir
Alevilikte; DÖRT KAPI KIRK MAKAM
Dört Kapı Kırk Makam öğretisi özünde; kişinin derece derece ahlaklanarak, iç temizliğine kavuşması, yükselip yücelmesi ve olgunluğa ulaşıp kamil bir insan  olarak topluma hizmeti amaçlayan bir inanç/düşüncedir. Dört kapının dördünün’de kendine özgü kuralları bulunmakta. Dört kapının’da kaynağı birdir; dört kapı dört Alem’e denk düşer. Kırk makamın
HAR !
Har aşkın şiiri, yolcu ikrar-ı Har çarkın sazı, kul ikrar-ı Har pervazın teli, su ikrar-ı Har buhranın perdesi, toprak ikrar-ı. Har eşiğin dar’ı, gönül ikrar-ı Har şelpenin sırrı, dost ikrar-ı Har beyitin demi, gelen ikrar-ı Har Cem’in talibi, sevgi ikrar-ı. Har ağacın dalı, yaprak ikrar-ı Har tarlanın darısı, başak ikrar-ı Har ekinin
28 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.