“Yüzlerce yıldır Doğu-Batı, asker-sivil, ilmiye-seyfiye, şeriat-hakikat diye tartışıp duruyoruz. Artık yetmedi mi?
En az sekiz yüz yaşındaki ülkenin seksen yaşında olgunlaşmamış bir insan gibi davranmaya hakkı var mı?”
“Dünyaya bir de başka gözle baksak diyorum: insanların iyi taraflarını görmeye çalışsak,
bozulmamış ve yüreklerinin derine yerleşmiş onur duygusunu ortaya çıkarsak, en küçük olumlu bir çabayı sevinçle karşılasak ve en önemlisi birbirimizi övsek… içinde yaşadığımız cehennem ateşini biraz söndürmüş olurduk.”