Sufle giyen kadınların iticiliği halis mi ya? Dikkat çekmek için giydiği sufleleri “önemli olan nasıl giydiğimiz değil kalbimizin temizliği” diye kılıfına uyduruyorlar bir de sjdjfkfk
Nakşîler’in “ne müsbet ne de menfi” bulmadıkları ve sadece “kendi yollarında bulunmadığı”nı beyân ettikleri musiki, en dikkat edilmesi gereken husus şudur ki, “kabul-red-yahud çekimser” kalınan keyfiyetiyle, “bâtın kahramanları” ve elbette “fıkıh üstünleri” seviyesinde söz konusu değeri edinmiştir; yâni, şu bildiğimiz alelâde hayat seviyesinde Şer’i olarak ne çamlar devrilirken, “kılı kırk yaran” üstün takva ehlinin dünyasından konuşanlarda değil… Her iki dünyada da, asıl, musikî hususunda niyet ve tesirinin ne olduğu noktasındadır; hani bünyenin kendisine yarar ve yaramaz yemek seçimi gibi ve elbette ölçü Şeriat. Musiki için, her iki taraf da delilini getirmiştir…
Dişlerin parça parça ve çok sayıda yaratılmasına dikkat et! Tek parça bir kemik halinde değiller. Bazıları eksilse diğerlerinden yararlanılır. Güzellik ve fayda ikisi birlikte gözetilmiştir.
Osmanlı aile düzeninde sofra âdâbına çok dikkat edilirdi. Ailenin bir sofra düzeni vardı. Aynı zamanda bütün aile fertlerinin sofrada aynı anda bulunması şarttı. Bugünkü gibi aklına gelen tabağı alıp televizyon karşısına geçip yiyemezdi. Herkesin sofrada bulunması şarttı. Yemeğe önce evin büyüğü başlardı. Yemekten önce mutlaka ''besmele'' çekilirdi.
Kitabı daha okumadım Ancak okumayı planlıyorum. Kitabın ergenlere yönelik olduğu çok açık ya... Cinsellik bulunur Dikkat!! Ergenseniz ve bir o kadar da yalnızsanız okumanızı öneririm
Sıradan Yahudiler Isa için intikam güdüyorlar mıydı? Bu
mümkün görünse de son derece düşük ihtimaldir. Sanders,
İsa’nın yargılanması esnasında orada bir Yahudi topluluğunun
olup olmadığından bile şüphelidir. Bu iddianın yer aldığı
İnciller, İsa’nın ölümünden iki buçuk nesil sonra yazılmıştı ve Hıristiyanlarla Yahudilerin hiçbir zaman iyi olmayan
ilişkileri doğrusunu söylemek gerekirse o dönemde
çok kötüydü. En son yazıldığı düşünülen Yuhanna lncili’nin
Yahudileri çok kötü göstermek için çaba göstermiş
olması dikkate değerdir. Yuhanna’nın dönemi itibarıyla
Hıristiyanlar Roma idari makamlarını kendi itibarları konusunda
ikna etmeye kararlıydılar. Dolayısıyla Yahudileri
İsa’nın ölümü hikâyesindeki kötü karakterler yapmaları
manidardı. Zalimliğinden haberdar olduğumuz Roma Valisi
Pilatus’u kötüden ziyade zayıf olarak betimlemesi de aynı
biçimde manidardı.
Gerçek bir hayli sıradan olabilirdi. İsa’nın yargılanması ve
suçlanması belki teatral olmayıp, sadece aceleye getirilmişti.
Kudüslülerin çoğu ve hacılar, İsa için intikam gütmektense
ne olduğunu zar zor fark etmiş olabilirler. Sonuçta onlar
tamamen Pesah’ı kutlamakla meşgul olmalılardı. İsa’nın tutuklanması,
yargılanması ve cezasının infazı o dönemde müritleri
dışında pek kimsenin dikkatini çekmemişti. Yeni dinin
kurucusunun adi bir suçlu gibi çarmıhta ölmesi yeterince
kötüydü. Fazla dikkat çekmeden ölmüş olması kabul edilemez
gelmiş olmalı.