" Ne bahtı açık kızlarmış" diye düşündü genc kalfa , " bir sultanla* ahbapliği Allah buradaki her kıza nasip etmez !"
( osmanli da padişah kizlarina 'sultan ' denirdi ..)
Şayet Sultanın dikkatini çekmemişler yada şehzadelere eş seçilmemişlerse , karşılarinda iki seçenek olurdu.Kabiliyetli ve istidatli kızlar sarayda kalıp idari kademede yükselebilirler veya üst duzey idarecilerle evlenebilirlerdi ..