Yanlış yerde yanlış sorulara cevap arıyoruz. Neden diğeri bize acı çektiriyor? Veya... ne kötülük etti? Oysa asıl konu, karşımdaki kişinin bende neye dokunduğunu anlamak. Onun davranışının veya sözlerinin bana acı vermesi için içimde çözülmemiş olan sorunum ne? Kendimizi kurban ve karşımızdakini de cellat yerine koymaktansa acımızın sorumluluğunu alalım ve karşımızdaki kişinin neden bizde bu acıyı canlandırdığını anlamaya çalışalım.
"Büyük bir hayal kırıklığı yaşadığımızda hikâyenin sonuna gelip gelmediğimizi bilmiyoruz. Oysa bu elbette büyük bir maceranın da başlangıcı olabilir."
-Pema Chödrön