Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Bugünü Yaşama Arzusu
#Schopenhauer *Yazar #Aldığımız her nefes bizi sürekli etkisi altında olduğumuz ölüme doğru çeker... Nihal olarak zafer ölümün olacaktır, çünkü doğumla birlikte ölüm zaten bizim kaderimiz olmuştur ve avını yutmadan önce onunla yalnızca kısa bir süre için oynar. Bununla birlikte, hayatımıza olabildiğince uzun bir süre için büyük bir ilgi ve
Haris el Muhasibiden altın değerinde öğütler
1. Ne doğru ne de yalan yere yemin etme. 2. Yalan söylemekten sakın. 3. Zulüm bile yapmış olsa hiç kimseye lanet etme. 4. Vefalı olma imkânı bulduğun sürece, vefasızlık edip ahdinden dönme. 5. Kimseye beddua etme. Yaptığın iyilik için karşılık bekleme. Allah’ın rızasını kazanmak için tahammüllü ol. 6. Halka karşı merhametli ol. Allah’ın gazabından uzak kalmak için en uygun yol budur. 7. Ne içinden ne de dışından asla günah işlemeye yönelme, azalarının tamamını günahtan uzak tut. 8. Hiç kimseyi incitme. İster az, ister çok olsun veya ihtiyacın olsun yahut olmasın hiçbir hâlde kendi yükünü kimseye yükleme. 9. İnsanlardan hiçbir şey bekleme ve sahip oldukları hiçbir şeye göz dikme. 10. Dünya ve Âhiretin yüksek makam ve izzeti, Allah’ın dilemesine ve vermesine bağlıdır. Binaenaleyh kendini, karşılaştığın hiçbir insandan üstün görme.”
Reklam
Ramazan'ın Dedikleri / Necati Mert
Ramazan nedir? Ne söyler? İnsanı neyle buluşturur? Anlattıkları herkes için bir ve hep aynı şey midir? Hayır! Boyut boyuttur ramazan. Din boyutuyla oruçtur önce. Belli bir süre için yemeden, içmeden, vuslattan uzak tutar insan kendini. Orucun görünür yanı bu. Ancak, arkası önemli. Orucun arkasında sakinliğe çağrı vardır. Hayatın hızlı akışı içinde durup düşünmesi istenir insandan. Neyi? Sadece kendi bedenine karşı değil, başka insanlara karşı da, topluma ve tabiata karşı da oruçlu olmak gerektiğini. Bu da söz ve eylemde ölçülü, tartılı olmak demektir. Oruç, isteklerin hele açgözlülüğün dizginlenmesini ister bizden. Nice akşamcılar vardır, ramazan ayında içkiyi bırakır. Oruçsuzların da içlerinde iftar saatinden önce sofraya oturmayanları bilirim. Nedir bu? Mutaassıplar bunu yeterli görmeseler de nefsin imlaya çekilişidir. Yazar, özellikle öykücü iyi bilir imlaya çekmeyi. Yazının kuralı, sözü israf etmemektir çünkü. Aklına her geleni söylemez yazar. Tutar. Ramazan kültürel boyutuyla da folklordur. Sanıyorum bu yanıyla yaşanır daha çok. Ayın teravih, iftar, sahur, fitre, zekât gibi kavramları, her yörede, yörenin imkân ve idrakiyle yaşanır. O kadar ki dinle folklor iç içe girer. Hangisi nerede biter, hangisi nerede başlar, belli olmaz.
Sayfa 104Kitabı okudu
EVSİRU DİNİ Öncelikle böyle bir din yeryüzünde yok ancak diğer dinlerden esinlenerek oluşturdum. 1-Tanrının hiçbir şeye ihtiyacı yoktur ve o tektir. O doğrulamamış ve doğmamıştır. Ona ne kurban ne de bir adak gerekir. 2-Ahiret inancı vardır. Şeytan ve melek yoktur. Günahları ve sevapları zaten Tanrı bilir ve hepsiyle yüzleştirir. Herkes ne
_Kendine gülmeyen ustaya şaşarım. Güler geçerim ona işte. Öz evimde yaşarım. Benzemem hiç kimseye. _İnsanın kendine gülebilmesi; şimdiye değin, en iyiler gerçek anlamından yoksun kaldı bunun; en yetenekliler ise bu konuda bir deha göstermediler. Belki de kahkaha, bilgelikle birleşecek, geriye yalnızca "şen bilim" kalacaktır. Şu anda
608 syf.
·
Puan vermedi
Geniş Özet
Tanrı'yı ve dinleri akademik bir çevrede konuşmak ne kadar mümkün ve doğrudur, bilemiyorum. Bilim bazı inanç temelleri üzerinde yükselmiş ve bunlar yıllar içinde birbirine öylesine kenetlenmiştir ki artık bunun dışında söylenen bir şey'in imkanına dair düşünmemek gerektiğine dair bir algı vardır.  Armstrong'un bir kaç eserini daha
Tanrı'nın Tarihi
Tanrı'nın TarihiKaren Armstrong · Pegasus Yayınları · 20171,632 okunma
Reklam
_Nevroz, farklı nevrotik eğilimlerin catışması sonucunda ortaya cıkar. Nevrotik eğilimler birbirlerini pekiştirip guclendirmekle kalmayıp, yeni catışmalar da yaratırlar. Nevroz, küçük evrenlerden oluşan bir büyük evren’dir. _Her nevrotik belirti, altta yatan bir catışmayı gösterir. Çatışma belirtileri: Tutarsızlık, yorgunluk ve hırsızlıktır.
Kuran, Bedelsiz Cennet Anlayışına NE Dıyor? Kur'an, cennetin bedelinden söz eder. Yüce Allah'ın müminlerden canlarını ve mallarını cennet kendilerinin olmak üzere satın aldığını bildirir. Ebedi Kurtuluş için mallar ve canlar karşılığı yapılması gereken bir ticaretten söz eder. Allah, inanıp güvenenlerin kendilerini ve mallarını Cennete
Zend Avesta, Zend Pehlevî gibi eserlerde özet olarak bu gibi konulara işaret­ lerde bulunulsa da bu eserler Ardavîrâfnânıe'nin kaynağı olarak kabul edilemez. Avesta’da rüya, hayal ve meng içeceğinden söz edilmez. Horde Avesta’da Zerdüşt’ün hanımının kendisine, “Ba­ na biraz meng ver de, iyi düşüneyim, iyi konuşayım ve iyi işler yapayım ”
İNFJ kişilik türleri futbolu neden aptalca bir şey olarak algılıyor?
Eski tanrıların yerini ideolojiler aldı, hepsi birbirinin kâfiyesi ideolojiler.. Cemil MERİÇ / Jurnal Türkiye'deki üniversitelerimiz on yıllarca öğretim ve öğrenim üssü olmaktan ziyade, darbe hegemonyasıyla, ulusalcılık, sağcılık solculuk ilericilik gericilik ve daha birçok aptalca ideolojik argümanların empoze edildiği sürüler yetiştirdi.
Reklam
_Tinin Görüngübilimi, bilincin değişiminin yolculuğunun betimidir. _Her şey kozmik tinin görüngüleridir. Bu gerçekliklerin dışında aşkın bir varoluş bulunmaz. Her şey bu dünyada olup biter ancak bilen özne ile bilinen şey mesela bilinç ve dünya aynı şeydir. Hepimiz her şeyi kapsayan kozmik ruhun parçalarıyızdır. O tekil ve tüm olan tin'dir.
_Küçük kılıbık adam. Korktuğun için bağırıyorsun. _Ben kim oluyorum ki kendi görüşüm olacakmış. reis ne derse o’dur. _Düşüncelerinin yanlış olup olmadığını sormadın kendine hiç? _20 yıllık olayları anımsayacak beynin yok, bu nedenle, iki bin yıl öncesinden aptalca dini sözlerini tekrar söylüyorsun. _Beni ahlaksızlıkla suçlarken doğrudan
Bunca nimetleri bahşeden ve verdiği bunca nimetlerin sahibi olan Rabbimiz, ne ister insandan? Ne verdiyse onun kendi yolunda harcanmasını, kullanılmasını ister.
Sayfa 488Kitabı okudu
_Tanrı, ilk ateisttir. E. Hubbard _Din, gönüllü köleliktir. Herzen _Burada bir ateist yatıyor. Giyinip kuşanmış hazır, ama gidecek bir yeri yok; ne cennet ne de cehennem. Mezar taşı _Çürümüş bedenimden çiçekler çıkacak ve ben de onların içinde olacağım. E. Mumch _Bir zamanlar ateist olmak istemiştim. Artık vazgeçiyorum. Adamların tatili yok! H.
Cihad üzerine mülahazalar... Kudüs ve Erbakan hocaya dair..
youtu.be/-LKNg8k78vQ?si=... Yukarıdaki videoyu izlediyseniz şayet bize rahmetli Erbakan hocam tarafından bir cihad tarifi yapıldığını görüyoruz. Biz bu tarifi biraz köküne, biraz dallarına, biraz meyvelerine olarak şümullendirerek cihad etmeye gayret edelim inşallah. Cihad kelimesi arapça’da cehd kökünden gelmektedir.
320 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.