Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Dini Zihniyet Ve Bilgi Kaynaklarının Uyumu
İslâm açısından özel olarak vahiy, seni Yaratan ve Mutlak Alîm olan Allah'ın, melek olması hasebiyle yalan söylemesi muhal [imkânsız] olan Cebrail'in (a.s.), insan olmasına rağmen yalan söylediği hiç görülmemiş ve bu yönüyle düşmanları tarafından "Emin" lakabıyla anılmış hak bir peygambere (s.a.s.) iletilmiş bilgidir.
Sayfa 160 - Küre YayınlarıKitabı okuyor
Dini Zihniyet Ve Bilgi Kaynaklarının Uyumu
Eğer sana Robinson'un hikâyesinden bahsetmiş olsaydım, eminim sana çok tanıdık gelecek ve hemen zihninde canlanacaktı. Halbuki 1716 yılında Daniel Defoe tarafından yazılan Robinson Crusoe 12. Yüzyılda yaşayan İbn-i Tufeyl tarafından kaleme alınan Hay b. Yakzân'ın 1672 yılında Batı dillerine yapılan çevirisinden esinlenerek yazılmış bir türevidir. Ne yazık ki bugün biz Egemen eğitim paradigmasının bir sonucu olarak, kendi klasiğimiz olan aslını bilmezken türevini ilkokul yıllarında tanımaya başlarız.
Küre YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Dini Zihniyet Ve Bilgi Kaynaklarının Uyumu
Vahiy konusundaki en temel yanılgılardan birisi Vahyin her dinde aynı olduğu varsayımıdır. Burada İslam ve Hristiyanlık arasında yapacağımız bir mukayese konuyu anlamamıza yardımcı olacaktır. İslam ve batı düşünce tarihlerinin farklı seyrinde en önemli sebeplerden birisi İslam ve Hristiyan inançlardaki vahiy anlayışlarının farklılığıdır. İlk fark
Sayfa 164Kitabı okudu
Dini Zihniyet Ve Bilgi Kaynaklarının Uyumu
Burada bir serzenişte bulunmaktan da kendimi alamayacağım. Eğer sana Robinson'un hikâyesinden bahsetmiş olsaydım eminim sana çok tanıdık gelecek ve hemen zihninde canlanacaktı. Halbuki 1716 yılında Daniel Defoe tarafından yazılan Robinson Crusoe 12. yüzyılda yaşayan İbn tufeyl tarafından kaleme alınan Hay B. yakzan'ın 1672 yılında Batı dillerine yapılan çevirisinden esinlenerek yazılmış bir türevidir. Ne yazık ki Bugün biz eğitim paradigması mı bir sonucu olarak kendi clasem izolant aslını bilmezken türevini ilkokul yıllarında tanımaya başlarız.
Sayfa 162Kitabı okudu
makale notları:
Galtung, batı insanının bilgi ile ilgili temel önermesini "dünya az boyutlu ya da nihai olarak tek-boyutlu bir bakış açısı ile anlaşılabilir" şeklinde özetlemektedir. Bu tek-boyutlu bakış açısı batı medeniyetinin zihniyet yapısını dokuyan epistemolojik ayrışma ilkesinin en önemli dayanağı olmuştur. Bilginin kaynağını tek-boyutlu bir
Dini Zihniyet Ve Bilgi Kaynaklarının Uyumu
Rahman Ve Rahim olan Allah’ ın (c.c.) Adıyla. . Allah’ın insanları eşref-i mahlûkat kılmak üzere lütfettiği saf akıl ile yine Allah’ın insanları İnzar ve terbiye etmek üzere gönderdiği saf vahiy arasında epistemolojik bir uyum vardır. ilim bu uyumu keşfetme çabasıdır. Bilmelisin ki, vahiy Hz. Peygamber’in (s.a.v.) hayatında tamamlanmış ve