Kutsalı gören kimsenin gözünde, kutsalın belirdiği
varlık veya nesnenin apansız gerçekliği,doğaüstü gerçekle temas ettiğinde
değişiyor, başkalaşıyor. Bu, dini tecrübenin
temel anlamıdır. Eliade'ın yöntemine göre, her hierofani'de
(kutsalın tecellisi), üç unsuru birbirinden ayırmak gerekir:
kendi normal çerçevesinde kalmaya devam eden, doğal nesne;
ilham edilmiş içeriği oluşturan görünmeyen gerÇeklik veya
çok farklı" olan yön; doğal nesne iken, kutsallık gibi yeni bir
boyut kazanan aracı ... Bu üçüncü özellik, nesneyi "çok farklı"
olanın açığa çıkarıcısı haline getiriyor. Fenomenolojinin görevi,
dini fenomenlerin özlerini ve yapılarını anlamak- her hierofaninin
(kutsalın tecellisinin) anlamını yorumlamak, oradan_
da, ilham edilmiş içeriği ve dini anlamını çıkarmaktır. "Fenomeno
oglar,dini verilerin anlamıyla ilgilenirler"
Julian Ries
Sayfa 10 - yazıları toplayan : Constantin Tacou - Din ve Fenomenoloji