I carefully lather the skin, then move his hand under the spray and watch as the water washes away the suds, revealing the new tattoo. The image is of a thorn-covered branch, done in black ink, its sharp spines pointing in all directions. Above it is a red bird in flight, its fluffy wings spread wide. It’s beautiful and sad at the same time. I place the tip of my finger on the design and trace the shape of the bird. “It’s you,” Pasha says and brushes my cheek with the back of his other hand. “The bird?” “Yes.” I look up from the tattoo and find his eyes watching me. “There’s only one bird,” I say. “Where are you?” “I’m not there. Just you.” “Why?” He dips his head to whisper in my ear. “Because there was nothing left of me after you flew away, mishka.”
“Kai, I am not your problem.” My attention dips to her lips. “Be my problem.” Swallowing, she tilts her head, testing me. “Then do something to make me your problem.”
Reklam
Women have stupid ideas that do not deserve to be called ideas. Marabel Morgan writes an awful, silly, terrible book in which she claims that women must exist for their husbands, do sex and be sex for their husbands.* D. H. Lawrence writes vile and stupid essays in which he says the same thing basically with many references to the divine phallus;** but D. H. Lawrence is smart. Anita Bryant says that cocksucking is a form of human cannibalism; she decries the loss of the child who is the sperm.*** Norman Mailer believes that lost ejaculations are lost sons and on that basis disparages male homosexuality, masturbation, and contraception.**** But Anita Bryant is stupid and Norman Mailer is smart. Is the difference in the style with which these same ideas are delivered or in the penis? Mailer says that a great writer writes with his balls; novelist Cynthia Ozick asks Mailer in which color ink he dips his balls. Who is smart and who is stupid?
“But in a solitary life, there are rare moments when another soul dips near yours, as stars once a year brush the earth. Such a constellation was he to me.”
"Kitaplar!" dedi Dips. "Kitaplar, kitaplar ve kitaplar." Parmaklarını hafifçe kitapların üzerinde gezdirdi. "Kitapları seviyorum" dedi. "Sence de kağıt üzerindeki küçük siyah işaretlerin bu kadar güzel bir şey olması komik değil mi? Sayfalar, minik siyah işaretler ve al sana bir hikaye."
Sayfa 248
“For the record.” He dips his head down, the tips of his hair tickling my neck as he presses kisses to my skin. “I would give you the world. You simply have to ask. You want kids? Done.” He presses his lips to my jaw. My stomach tightens. “You want to stay here and never work again?” Another kiss, this time just beneath my ear. “Done.”
Reklam
Ona bariz bir duygusal yakınlık göstermek ve onu kollarıma alıp avutmak çok kolay olurdu. Ancak çocuğun hayatındaki duygusal sorunlara yenilerini eklemenin ne anlamı olacaktı? Seans bitiminde istese de istemese de evine gitmesi gerekiyordu. Bu gerçeği görmezden gelmenin ona yarari olmazdı. Dünyası ile baş edebilmek için güçlenmesi gerekiyordu. Bu güç onun içinden gelmeliydi ve dünya ile olduğu haliyle baş edebileceğini bizzat deneyimlemeliydi. Dips için anlamlı olan tüm değişiklikler onun içinden gelmeliydi. Dışarıdaki dünyanın yenilenmesini bekleyemezdik.
But in a solitary life, there are rare moments when another soul dips near yours, as stars once a year brush the earth. Such a consellation was he to me.
"Dediğim gibi istediğim gibi.Dediğin gibi istediğin gibi. Dediğimiz gibi istediğimiz gibi" Dips herkesin istediği şeyi istiyordu aslında,Değerli insan olduğunu hissetmek,saygı görmek,kabul edilmek...
" Eğer çocuğun ailesi de onay verirse, onunla oyun terapisi seanslarına başlayacağımı söyledim. Bunun Dips'in hikayesine neler katabileceğini ise hiç birimiz tam olarak bilmiyorduk. "
Reklam
“Before I healed you,” he says softly, “I assumed using my power to heal was wrong. I can see now that it was me who was wrong.” His gaze dips to my mouth. “I find myself longing for another reason to hold you close.” This last confession just seems to slip out with the rest.
Suriye karşıtı Lübnan milliyetçiliği Fenikeciliğe dayandırılır.
Beyrut'taki Maruni Başpiskopos'u Yusuf el Dips Lübnan ve Suriye'nin ayrı bir kültürel yapıya ve tarihe sahip olduğunu vurgularken "Fenike toplumunun" Semitik bir grup olmadığını ve Suriye ile Lübnan toplumunun ayrı kimliklere sahip olduğunu ileri sürmüştür.
Sayfa 48 - Dora YayınlarıKitabı okudu
Şu üç cümleyi asla unutmayacağım: Dediğim gibi istediğim gibi. Dediğin gibi istediğin gibi. Dediğimiz gibi istediğimiz gibi. Sanırım Dips dünya genelinde hepinizin istediği şeyi istiyordu: değerli bir insan olduğunu hissetmek için fırsat, onurlu bir insan olarak istenmek, saygı görmek, kabul edilmek
Sayfa 264Kitabı okudu
Resim