Şu lafı kim etmiştir? Bir araştırın
"Biz yalnız mücrim [suçlu] insanları değil, mücrim fikirleri de kelepçe elde deliğe tıkarız."
Sayfa 133 - Derleniş yayınlarıKitabı okudu
İsmet İnönü'nün lafına doğru varan bir anlatış-2
Fikirleri "iyi çorba" eden bu "iyi kebapçı" meşhur bilginlerin koca Fransa'yı nasıl Hitler'e teslim ettiklerinde artık analaşılmayacak ne kalır? Ren ırmağının öte yanında Faşizm sürekli olarak en son model Fransız örneklerini, Fransız milyoneri Schneider (Şnayder)'den alarak harıl harıl tank, tayyare yaparken,
Derleniş yayınlarıKitabı okudu
Reklam
İsmet İnönü'nün lafına doğru varan bir anlatış-1
Profesör ; "Deha, mesleğin yerini tutabilir, fakat meslek dehanın yerini tutamaz", der. Ve ben uydurmuyorum: "meşhur bilgin, yazar", Deha'nın vücudunu [nasıl deha olunabildiğini] ispat için şu büyük gerçeği söyler: "İnsan ancak doğuştan iyi kebapçı olur." Ve muhterem yazar "iyi kebapçı olmak isteyenlere bir de reklam sunar: "Bu adamları (idareci kebapçıları) hangi mektepte yetiştirmeli?" diyenlere bedavadan "Ecole française des sciences politique"i salık verir!
Sayfa 141 - Derleniş yayınlarıKitabı okudu
_Tinin Görüngübilimi, bilincin değişiminin yolculuğunun betimidir. _Her şey kozmik tinin görüngüleridir. Bu gerçekliklerin dışında aşkın bir varoluş bulunmaz. Her şey bu dünyada olup biter ancak bilen özne ile bilinen şey mesela bilinç ve dünya aynı şeydir. Hepimiz her şeyi kapsayan kozmik ruhun parçalarıyızdır. O tekil ve tüm olan tin'dir.
Sanat Felsefesi, Estetik, Schiller, Ressamlar
_Alçak bir takım ihtiyaçların tatmini için kullanılan yetenek, güya artistik bir şekil verir kirli bir muhtevaya. Sanatçı, zayıflık ve kötülükle insanları aldatır ve kendilerini aldatmalarını kolaylaştırır. Sahtekârdır çünkü manevî susuzluklarını temiz bir kaynaktan doyurduklarına ikna eder onları. Sanat’ın nimetinden mahrum kalınan böyle zamanlar
Reklam
Artık, Sosyal Bilimlerde tarafsızlık bitmiştir. Tarihsel Maddecilik keşifleri ve açıklamaları, düşünce ve basın dünyasında derhal iki düşman kamp meydana çıkarıyordu. Marks bunu şöyle anlatır: “Alman burjuvazisinin bilgili ve bilgisiz sözcüleri, “Das Kapital”e karşı ilkin ölüm susuşunu denediler; nitekim ondan önceki yazılarıma karşı bunda
Kolektivizm Yüzyılımızın tanrısı bu değil mi?
***** Evet, hep onu öyledim. Açıkça ve net biçimde. Sen duyamamışsan suç bende değil. Duyabilirdin tabii ama duymayı istemedin. Benim açımdan,bu, sağırlıktan da güvenli. Yönetmek istiyorum dedim hep. Ruhani atalarım gibi ama ben onlardan şanslıyım. Onların çabalarının meyveleri bana miras kalmış durumda. Büyük rüyayı gerçekleşmiş görmek de bana
Sayfa 903 - 903-911Kitabı okudu
Ne gariptir ki, Marksizm, sadece güneşe güneş der gibi, sınıfa sınıf ve sınıf savaşına sınıf savaşı demiştir: onun kanunlarını aramış bulmuş ve İşçi Sınıfına vermiştir. Ama, bu onun evvela bilimsel zorunluluğudur. Sonra insanları bir an önce bu korkunç kargaşalıktan en az kanla ve en kısa, en kolay yollarla kurtarmak inancıdır. Onun ispat ettiği gibi: Kapitalizm ister istemez Sosyalizme gebedir. Çocuk ister istemez doğacaktır. Yalnız Marksizm bu doğumu bilgin hekimler eliyle yapmak istiyor; burjuvazi ise, bu doğum olmayacak derken, hem elinde olmayan bir iddiaya kalkıyor, hem de doğumu ya sahte ebelerin yahut kör tesadüflerin kanlı oyununa bırakıyor. Bu çocuk düşürücülüğü, cinayet değil midir?
Reklam
Çelişkiler dünyasında şimdiki Sebep, evvelki Sonuç olduğu gibi, Gerçekler dünyasında dahi, şimdiki şartlar içinde Mutlak Gerçek olan bir gelişme, ileride başkalaşacak şart ve ilişkilerle yeni çelişkilerin bir araya gelişiyle İzafi Gerçek haline girer Belli şartlar içinde belli bir gerçeğin bir müddet Mutlak oluşu, hareketi durdurmadığı gibi. en Mutlak görünen Gerçeklerin, değişik zaman ve mekan şartlarıyla Izafileşmesi de gene ancak ve yalnız Hareketin bulunduğunu gös- terir. Bu da, bize. tekmil evren ve toplumda hiç değişmeyen bir tek Mutlak Gerçeğin, daima değişme ve gelişme halinde olan Mücadele ve Hareket olduğunu anlatır. Şu halde Marksizmde 'tam", "mükemmel", yani 'bitmiş ve 'durmuş anlamında bir Mutlak Gerçek aramak saçmadır, gerçeğe, olaylara uymaz. Biricik, gerçek Mutlak Gerçek: Harekettir. Doğanın ve Toplumun mutlak gerçeği Harekettir. Biz o Mutlak Gerçeği Diyalektik surette anlamak için. Hareketin zembereğini ve motorunu yani çelişkileri ve beraberlik şartlarını, yani Izafi Gerçekleri her olayda bulmak zorundayız. Mutlak ile İzafi nin karşılıklı ilişkisi bundandır Evrenin bütün gerçeklerini bir defada bulmak id- diası, Mutlak Gerçek'i bulmak değil, Hareketi durdurmak iddiasıdır. Bugüne kadar hiç kimsenin bozamadığı biricik Mutlak Gerçek değişen genel gelişmedir. Bütünü avucumuz içine alamayız diye. bugünden yahut kendimizden, yani elimizdeki gerçekten caymaya hakkımız da, kuvvetimiz de yoktur. Her şey gib Gerçek de somut ve objektif mad- dedir. Metafizik anlamda 'Mutlak Gerçek istediği kadar uydurulsun, bir uydurma olmaktan çıkamaz.
Sayfa 172 - Kökxüz yayınları pdfKitabı okudu
"Zıtların birliği şarta bağlı, geçici geçişli izafidir Birbirini iten karşılıklı hariç bırakan) zıtlıkların mucadelesi mutlaktır. Gelişim gibi,hareket gibi mutlaktır (Lenin, Diyalektiğe Dair Meseleler, Mark- izm Bayrağı Altında, No. 5-6, 1925 Mayıs Haziran, s. 14-15)
Sayfa 171 - Kökxüz yayınları pdfKitabı okudu
Bir bilimde yarım kalmamak için, bütün maddi manevi varlığıyla ona kendini mal etmek lazımdır. Yarım bilgili toplumsal doktorların kitlelere olduğu kadar, teoriye de yaptıkları, öldürücü kötülükten öteye geçemez. "Yarım hoca dinden, yarım hekim candan sözü boşa söylenmez. Tam bilgi için, tam ilgi Maddesiyle ve anlamıyla bağlanmak şarttır. Teori, kitapta okunup geçilen bir şey gibi kaldıkça, teorinin hayata yaptıkları bilinmedikçe ve denenmedikçe, üstünkörü bir meraktan başka şey yaratamaz.
Sayfa 108 - Kökxüz yayınları pdfKitabı okudu
Her insancıl olay öyledir. İnsan yaşadığınca inanır, inandığınca yaşar. İnancının da, yaşancının da doğruluğunu ancak her an denemeleriyle sağlar ve ölçer 'Arpacı kumrusu gibi sözde derin düşünmenin Diyalektikle uzaktan, yakından hiçbir ilgisi yoktur. Diyalektik aynı zamanda, hep birden, hem Evreni kavrayıştır, hem kavradığını kıyasıya sınayıştır. Diyalektik Maddeciliğin gerçek ve tek anlamı budur.
Sayfa 56 - Kökxüz yayınları pdfKitabı okudu
Diyalektik doğanın , insan toplumunun ve düşüncenin evrim hareketinin genel kanunlarından başka bir şey değildir.
Sayfa 43 - Kökxüz yayınları pdfKitabı okudu
Resim