montesquieu: fazla şişirilmiş bir şöhret. hammer, ibn haldun'a islâm'ın monresquieu'su diyor. iltifat değil, iftira.
Avusturyalı büyük tarihçi Hammer şöyle diyor: "Türkler, Estergon'u aldıkları zaman, şehrin bütün eski eserlerine saygı göstermişler, şatolarını, hattâ şatolardaki tabloları, bütün hâkimiyetleri müddetince aynen muhafaza etmişlerdi. Fakat Almanlar, Türkler'den aldıkları şehre girer girmez, yağmaya başlayıp, bütün tarihî eserleri tahrib ettiler."
Reklam
"Temür Bek"in İslamiyet'e Bakışı
Profesör Zeki Velidi Bey tarafından Darülfünunda 18.1.1932'de verilen ders "Temür'ün Şehrisebz (Keş)de Şeyh Şemseddin Külâl"in mezarı üzerinde yaptırdığı türbe etrafında, Temür'ün kendisi, oğulları ve maiyetindeki beyler kendi mansıplarına göre yer almışlardı. Bu, Temür ve maiyetinin islâm mukaddesatına İslâmiyet'ten
IRKÇILIK-TURANCILIK DAVASI DOLAYISIYLA Bu kitap, 1944 yılında, İstanbul'da Bir Numaralı Sıkıyönetim Mahkemesi'nde görülen utanç yüklü bir davanın özeti gibidir. Bazı vatansever kişiler, 1944 yılında suç işledikleri, suçlu oldukları için değil; Türk oldukları, Türkçülük idealine aşkla bağlandıkları için büyük zulümlerden, işkencelerden
Ulusal Sağlık Enstitüsü'nden Dean Hammer, kafa karıştırıcı bir soruyu yanıtlamaya yardım ediyor; "eşcinsel ilişkinin doğurmaya yol açmamasına karşın, 'eşcinsel geni' diye bir şey nasıl var olabilir?" diyor. "Yanıt fevkalade basit: Erkeklerin erkeklerden hoşlanmasına yol açan gen, aynı zamanda kadınların da erkeklerden hoşlanmasına ve daha çok çocuk doğurmasına yol açan gen."
Sayfa 160Kitabı okudu
İbn Kemal, Tevarih-i Al-i Osman'ın I. Defterinde, Ertuğrul, Söğüt ilinde çadır yaşamı sürdürürken Hicret'in 652. yılında (M 1254) oğullarının "kiçisi" (küçüğü) "as­lan yapulu, ay yüzlü" Osman doğdu diyor. Hammer ise Osman'ı, Ertuğrul'un en küçük değil, en büyük oğlu gösteriyor.
Reklam
GÖRÜŞLER Bir de Prut işinin Avrupa fikir adamlarına ve tarihçilerine nasıl göründüğünü merak etmek lâzımdır. Evvelâ Baltacı'nın, şahsiyle, bir Avrupalı'ya ne şekilde göründüğüne ait bir misal verelim. (Rakoçi)nin Mabeyncisi (Mikeş) bir dostuna yazdığı mektupta şöyle diyor : «— Bugün Sadrâzam Mehmed Paşa seferden döndü. Şehre pek
...Hatırlatmak istediğim bir husus var: Bu kitapta, o dava dolayısıyla yapılan sorguların ve savunmaların hepsi yok. Niçin yok? Çünkü bana verilen dosyada yalnız bu sorgular ve savunmalar vardı. Okuyacağınız savunmaları, bana, Nejdet Sancar'ın eşi Reşide Sançar verdi. Sançarlar, önce Ankara'da oturuyorlardı. Sonra İstanbul'a,
Ulusal Sağlık Enstitüsü'nden Dean Hammer, "Kafa karıştırıcı bir soruyu yanıtlamaya yardım ediyor; eşcinsel ilişkinin doğurmaya yol açmamasına karşın, 'eşcinsel geni' diye bir şey nasıl var olabilir?" diyor. "Yanıt fevkalade basit: Erkeklerin erkeklerden hoşlanmasına yol açan gen, aynı zamanda kadınların da erkeklerden hoşlanmasına ve daha çok çocuk doğurmasına yol açan gen."
Sayfa 160 - Alfa Yayıncılık
"Merzifonlu'nun, idam emrini getiren bostancıbaşı ile yanındaki cellâda karşı tavrı nedir? Padişahın kendisini azlettiği hakkındaki hat geldiği zaman, Paşa, Belgrad Paşa Sarayı'nda öğle namazını kılmaktadır. Yenilgiye uğrayan her vezir gibi, sonunun ne olacağını bilmektedir. Bostancıyı almış, kabul etmiş, sunduğu fermanı öpüp başına
Reklam
Von Hammer, Galib'in Hüsnü Aşk'ı yazarken, Nişâburlu Fettâhi'ye âit Hüsn ü Dil adlı mensur bir hikâyeyi örnek aldığını ileri sürmüştür. İki eseri karşılaştıran Gibb; bunlar arasında kahraman ismi ile "allégorique" olma tesâdüfü dışında bir benzerlik bulunmadığını ortaya koymuştur. Hammer'in iddiası için, "tamamen yanlış" diyor. Mademki bu iki paragraf, Gibbe' açık bulunduruldu, şahsi intibâlarıma dönmeden önce, onun bir teşhisini daha kaydedeyim. Bu iskoçya bilginine göre; Hüsn ü Aşk'a hangi edebiyatta olursa olsun örnek aramak nâfiledir; ancak aksettirdiği semâvî şualarla İlâhi Komedi'nin bâzı sahîfelerini hâtıra getirebilir.
Resim