Söylediklerimiz bizi yaptıklarımızdan ve sessiz kaldıklarımızdan çok daha fazla tutsak etmekte. İnsanoğlunun yaptığı en kötü şey konuşmayı icat etmiş olmasıdır. İnanmazsan köpeklere bak. Ne kadar sadıklar, çünkü konuşmıyorlar.
Kitaplar insanı sokağa götüren kapılardır. Kitaplarla öğrenirsin, kendini eğitirsin, seyahat edersin, hayal kurarsın, başka hayatlar yaşarsın ve kendi hayatını binle çarparsın. Bakalım bundan ucuza sana kim daha fazlasını veriyor! Ayrıca birçok kötü şeyi de dozunda tutmaya yarar; hayaletler, yalnızlıklar ve bunun gibi saçmalıkları. Bazen kendi kendime siz kitap okumayanların hayatlarını nasıl yaşadıklarını soruyorum.