( Nuh’un büyükbabası Enok ) _Meleklerin Düşüşü ve Masonluk_ _İnsanoğulları çoğalınca, güzel ve alımlı kızları oldu. Melekler, göklerin çocukları onları görüp şehvet hissettiler. Birbirlerine dediler ki: “Gelin insanların arasından kendimize eşler seçelim ve onlardan çocuklarımız olsun.” Liderleri Semyaza onlara dedi ki: “büyük bir günahın cezasını
Lakırdı
Aleksey Balabanov'un Brat serisinin ilk filminde, Danila (esas oğlan), bir partide lafladığı Fransız'a cigarasını uzatır ve konuşur: - музыка ваша говно. "Müziğiniz g.tüm gibi." O sırada Alman eurodance grubu E-Rotic'in 1994 çıkışlı, yüksek vuruşlu (bpm) "Max Don't Have Sex with your Ex" adlı sevimsiz
Reklam
Hepimizin üç aşağı beş yukarı toplumsal bir rolü var. "Bir rol sahibi olma" nın altında ise gözden kaçan sistemler yer alır; bu sistemlere hükmeden en önemli nokta o rolün evvelden yazıldığı, hatta sabitleştirilmiş bir tekste bağımlılığıdır. Kendiliğindendir bu sistemler; farkına varılması acılı ve güç bir süreç taşıdığından kimse
Seks konusunda Dogu Batidan hep ilerdeydi
Böylesine umulmadık şekilde serbest ve tensel kadim Ortadoğu cinsel törelerinden bugüne miras kalan nedir? Bu soruya açık bir cevap İngiliz yazar Yasmin Alibhai-Brown tarafından, 200l'de Stephen Bayley'in editörlüğünde sarih bir şekilde Sex başlığıyla yayınlanan kitapta yer alan "Sekse Gelindiğinde Niçin Doğu Batı'ya Galebe Çalar?" adlı makalesinde verilmiştir.
Sayfa 148 - AgoraKitabı okudu
Doğu Batı Sex
Doğuda bir aptallık yaptık ve Batıda da eski zamanlarda aynı aptallığı yapmışlardı. On dört yaşındaki bir çocuğun cinsel güce sahip hale gelmesi dine karşıydı. Ve bu o kadar doğal olarak gerçekleşir ki. Çocuk bir şey yapamaz, bu onun kontrolü dışındadır. Ne yapabilir ki o? Nasıl yapabilir? On dört yaşındayken tüm cinsel perhiz öğretileri saçmalıktır, o kişiyi bastırıyorsun. Fakat tüm otoriteler, gelenekler, gurular, eski psikologlar ve din adamları; hepsi sekse karşıydılar, tüm otoriteler seksin karşısındaydı. Bir çocuk bastırılmış, suçluluk yaratılmıştı. Doğaya izin verilememişti. Şimdi diğer uçtan tam zıttı gerçekleşmekte. Kırk dokuzuncu yaşta psikologlar insanlara sekse devam etmeleri için baskı yapıyor; yoksa hayatı yitireceksin. On dört yaşında seks ortaya çıktığı gibi, kırk dokuz yaşında da doğal olarak sakinleşir. Öyle olmak zorunda çünkü her döngü tamamlanmak mecburiyet indedir.
Ne yazık ki yahut ne mutlu ki hayat böyle bir varoluş tarifi değildir. Rol sahibi olmak için ezberlenen metinler, senaryolar, tekstler bir gün işe yaramayabilir. Heterojenlik yasası yıkılır, ayağınız kayar ve bir anda ötekilerle yüz yüze kalırsınız. Yeryüzü küçüktür. Batı'da looser'lık, Doğu'da linç sizi beklemektedir. Son model cipi bozulan bir işadamı birdenbire minibüse binmek, akademik unvanlarının arkasına sığınan bir zat ansızın maç çıkışı kalabalığına karışmak, iffetiyle övünen bir diğeri patlayan bomba nedeniyle can havliyle sex shop'a dalmak zorunda kalabilir. Üstelik bu kadar gelip geçici de olmayabilir temas; şiire rağmen hayat hikayelerden oluşur ve hikayelerin gerçekliği ölümcül olmalarıyla da tanımlanır.
Reklam
FİLM TAVSİYESİ: OTOBÜS ( KÜLTÜR ŞOKU )
Künye:[1] Senaryo,Yapımcı,Kurgu: Tunç Okan    Görüntü Yönetmeni: Güneş Karabuda  Yapım Yılı: 1974    Tür: Dram, Komedi, Polisiye, GerilimOyuncular: Tunç Okan, Tuncel Kurtiz, Björn Gedda, Oğuz Arlas, Aras Ören, Hasan Gül Müzik: Zülfü Livaneli  Yapım: Türk/İsveç Ortak Yapımı
53 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
13 günde okudu
Jean Paul Sartre ile Simone De Beauvoir ile 20.yy'a doğru yolculuk yapmaya hazır mısınız? 20.yy'daki Fransa'daki yeni akımların gelişmesini sağlayan iki kişinin hayatlarını ufaktan ziyaret edelim. Varoluşçuluk akımının temsilcisi Jean-Paul Sartre ile başlıyoruz yolculuğumuza. İlk başta varoluşçuluk akımını kısaca anlatmam gerektiğini
KafkaOkur - Sayı 15 (Ocak - Şubat 2017)
KafkaOkur - Sayı 15 (Ocak - Şubat 2017)KafkaOkur Dergisi · Kafka Okur · 2017376 okunma
Resim