Ben doğruyum, kalbim temiz, iyiyim..! Söylemlerini diline dolayan kişilerin eylemlerine ve meyvelerine bakmak gerekir. İnsan için esas olan anlam ve değer üretmesidir; yani başka insanlara ve topluma faydalı olmasıdır. Nasıl ki bir ağaç meyve verip kendini tohumlar, kuşlara ve gölgesindekilere gıdalar sunar, aynı şekilde kendini fideleyerek gürleşir de bağlı olduğu ormanı da gürleştirir. İnsanın da böyle olması gerekir. Kendini tohumlaması,meyve vermesi ve ayrıca vatanını/ulusunu güçlendirmesi gerekir. Aksi halde kökünden kesilesi ve giderek kurtlanan bir kuru ağaçtan farkı kalmaz.