Münevver Özgenç yazdı... EFELYA... - Başına bir hâl gelirse dağlara gel dağlara- demiş ya âşık; Başımıza gelmedik hâl kalmayan bu savaş-şiddet- yıkım günlerinde, şiire, öyküye, romana daha fazla sığınmalı desem yeridir sanırım. Ülke hallerinden kaynaklı kuşandığımız acıyı, kederi, hafifletmek için. Eğitimci- Şair- Yazar Mehmet
“Sözlü edebiyat, geniş yığınların kültürel, edebi anlatım biçimidir. Kürdistan’da çok yaygın biçimde dengbêj ve çîrokbêjlerin olması bu nedenledir. Çoğu okuma-yazma bilmeyen, dış dünyaya kapalı bu dengbêj ve çîrokbêjler küçük kasabaları, köyleri ve çeşitli kırsal yerleşim merkezlerini ziyaret ederek dünü bugüne taşıyorlar. Özel anlatım biçimleriyle, destan ve şiirsel anlatıma özgü, seçilmiş söz ve tanımlarla geride kalmaya başlayan bir dünyaya şahitlik ediyorlar.”
Sayfa 36 - Sel Yayıncılık / Sözlü Kürt Edebiyatı, Yazılı Edebiyata Geçiş ve DüzyazıKitabı okudu
Reklam
Yaptığım ama üzerine cümle kurmadığım hale edebî bir anlatım:
Kâğıt mendil aradı ceplerinde. Kahve fincanının altındaki peçeteyle kuruladı kirpiklerini. Oturduğu masanın kısa kenarında yüksek teknolojiyle donatılmış sismik gemiler gibi dalgalı ömrünün sığ kıyılarında keder taraması yapmaktan vazgeçip yerinden kalktı. 
acı, tanrının kutsal günlüğüme yazdığı katı bir kural gibiyken gülmek, edebi bir eserdeki anlatım bozukluğu kadar batıyor yüzümde ağlarken yakalanmaktan korkan sert mizaçlı erkekler gibi her yokluktan sonra sabahları yataktan çıkmak istemiyorum ve her saklandığımda biraz daha geç kalıyorum yaşama
Bu esnada Kuran'da edebî/sanatsal güzelliğe, etkileyici anlatım tekniği ile zikredilen kıssalara, kıyamet sahnelerine, direkt olarak vicdanlara nüfuz eden bir mantığa ve manevi haz almak isteyen araştırmacıların aradığı diğer unsurlara da rastlayacağız. Ancak bunlarla, onları asıl hedef edinmeksizin karşılaşacağız. Zira bizim asıl gayemiz, Kur'an'ın neler yapmamızı, nasıl bir dünya görüşüne sahip olmamızı, Allah hakkında ne tür bir düşünce içinde olmamızı, ahlâkımızın, tavrımızın, toplum düzenimizin nasıl olmasını istediğini öğrenmektir.
Esma-ül-Hüsna
Fütuhatı Seyyid Muhammed Ruhi Esmaül Hüsna 2 cilt 347 ve 348 sayfalar Ya Alim İsmi Şerifi Kürsüler ve teganni Bugün insanları bu hale sokmuş alimlerin hallerine baktığımız zaman onların en büyük sıkıntılarının kelime bilimi üzerinden olduğunu anlıyoruz. Müthiş bir ezbercilik anlayışı, çok hikaye, çok konu, çok anlatım, insanların
Sayfa 347 - Ruhi YayıneviKitabı okudu
Reklam
Bulanık
Tarihi metinler kronolojik, coğrafi, askeri ve siyasi bilgiler içermekle kalmaz; yazıya dökülmesi sebebiyle kaçınılmaz şekilde dönemin sosyokültürel yapısını ve ontolojisini de aktaran edebi bir eser derinliğinde karşımıza çıkar. Bu denememizde Orhun Abideleri ve Kutadgu Bilig'de sıkça kullanılan bul- kökenli bir sözcük olarak
Sayfa 99 - Post Kitap, Divan Edebiyatı Vakfı Keyfiyet Mahfili Türkçe Araştırmaları: 1, 1. Baskı, İstanbul 2020, TÜRKÇEDE SÜZÜLMEK
_Sümerler, Türk'tür. _Tarih 5500 yıl önce Sümer’de başlar. _Sümerce kesinlikle Türkçedir. Prof. Atakişi Kasım _MÖ 2400 yıllarına ait çivi yazılı belgelerde Türk adları bulundu. _Sümerce, Türk, Fin ve Macar dillerine akrabadır. Asurolog Jule Oppert _Atatürk demiş ki: Bırakın şu Asurları! Asurlar Arap cinsinden. Bu Sümeroloji olacak demiş.
Sunuş
Şiir, nesir, ve fikir dünyamızın müstesna bir ismi olan Abdurrahim Karakoç, yirminci asır Türk edebiyatının önemli onemli ediplerinden; inanç, ideal, kültür ve aksiyon adamlarından; üslup sahibi naşirlerinden; son devir Türk şiirinin şahdamarlarından ve "dünün, bugünün, yarının” şairlerindendir. Gazetecilik ve yazarlık da yapan, pek çok
Sayfa 3 - Altınordu YayınlarıKitabı okudu
Türkler için yayılma alanlarından biri nasıl Batı, yani Balkanlar olduysa, Ruslar için de Güney, yani Kafkaslar oldu. Türklerin Balkanların özgür dağ­lı halklarıyla yaşadığı egemenlik mücadelesi nasıl onları şekillendirdiyse, Rusların Kafkasların özgür dağlı halklarıyla yaşadığı egemenlik mücadeleleri de onları şekillendirdi. Rus devletinin
Reklam
" Mem û Zîn, dil, edebi anlatım , stil olarak halen aşılamamış bir başyapıttır. E. Xanî bir edebiyat ustasıdır. Shakespeare, Cervantes, Dante ve Firdevsi'nin kendi dil , edebiyat ve kültürleri için önemi ne ise , E. Xanî'nin Kürt dili edebiyatı ve kültürü içinde önemi odur. "
Sayfa 25 - İthakiKitabı okudu
Anlatım gücü ve edebi zenginlik
Bir dükkânın kapısının üstünde hoparlör vardı. Sokaklara avaz avaz haykırıyordu. Kentin bir yerinde verilmekte olan konserden yapılan radyo yayınıydı. Biçimden yoksun, upuzun bir gıcırtı gibiydi. Sanki kumaşlar, etler yırtılıyordu. Melodisiz, armonisiz, ritimsiz oldukları için bir arada tutunamayan, saçılıp giden seslerdi. Eğer müzik duyguysa ve duygu da düşünceden kaynaklanıyorsa, o zaman bu olsa olsa bir kaos çığlığıydı...mantıksızlığın, çaresizliğin, insanın pes etmesinin sesiydi.
Plato Film YayınlarıKitabı okudu
Tenzih kulu edebe davet ederken, teşbih sevginin ünsiyetin yolunu açar.
bu kıssada insanlığa gönderilen ilk nimet, tenzihti. Allah'ın -ilah kabul edilen başkaca şeylerden veya rububiyet iddiasındaki firavunlardan farklı ve üstün olduğu öncelikle tenzih yöntemi kullanılarak tebliğ edildi. Allah'ın acıkmadığı, yorulmadığı, güçten düşmediği, doğmadığı, doğurmadığı, ölmediği, insanlar veya onların uydurdukları
Sayfa 394Kitabı okudu
Gülmek, edebi bir eserdeki anlatım bozukluğu kadar göz batıyor yüzümde
Resim