EDEBİYAT ÖĞRETMENLERİ VE BİLİMCİLERİNE.
TÜRK EDEBİYATINDA DİL VE MİLLİ EDEBİYATIN SEYRİ Geçmişten günümüze edebiyatımızın seyrine kısaca göz atalım. 1299’da Osmanlı’nın kurulmasından bir süre sonra Divan edebiyatı başlamıştır. Bu edebiyatın zemini Arap, Fars ve Acem dilleri ve edebiyatları üzerine teşekkül ettirilmiştir. Edebiyat sahası, ecnebi ülkelerin milli değerlerini kullanarak
Yazmaya başlamadan önceki çağlarımda, bizlerin bir zamanın, bir kültürün mirasçıları olduğumuz gibi, hiç de üzgün sayılmayan bir fikre inandığımı belirtmeliyim. Eskiden kullandığım bir teşbihe tekrar başvurursam, insanlığı bir denizmiş gibi görürüm. Bir an için bir kumsalda olduğumuzu hayal edelim: Deniz karşımızda, kıyıya peş peşe vuran dalgalar halinde bize yaklaşmakta. Ancak bu ilerleyen dalgalar -ki arkalarında deniz olmasa hareket edemezler- uçlarında, vuracakları kumsala doğru yol alan bir kopuk kahkülü taşıyorlar. Bence, denizle alakalı mecazı devam ettirecek olursak, bu dalganın taşıdığı köpük bizleriz, dalgayı ittiren deniz ise zaman, geçmişte kalan zaman, bizi taşıyan ve ileri doğru ittiren yaşanmış zaman. Uzayla deniz arasında ışık ve renkten müteşekkil bir tanrısallığa kavuşmuş olan biz insanlar, bu ışıltılı, kısa ömürlü, aniden parlayıp sönüveren beyaz köpüğün içinde, art arda gelen nesiller halinde, zaman denen tarafından taşınmaktayız. Peki ya tarih bunun neresinde? Kuşkusuz tarihi dert ediyorum, ama asıl derdimin geçmiş olduğunu söylemek daha doğru olur, özellikle de kumsala vuran dalganın kaderi, zaman denen deniz tarafından ne kadar ittirse de hep zamana dönen, dönerken de bir partitürü, tabloyu, kitabı ya da devrimi beraberinde getiren insanlık. İşte bu yüzden yaşamdan konuşmayı edebiyattan konuşmaya tercih ediyorum, elbette edebiyatın yaşamın içinde olduğunu ve edebiyatı yaşama dönüştürme arzumızın daima baki kalacağını da unutmamak gerek. Ama
Sayfa 26 - Kırmızı Kedi Yayınevi
Reklam
Yuvadaki Şeytan Neden bütün ya da hemen hemen bütün modern evliliklerin mutsuz olduğu sorusu (sanki sadece modern evlilikler mutsuzmuş ve modern olmayanlar mutluymuş gibi), bütün edebiyatın -ciddiyetle- ve her beş çayı sohbetinin -ciddiyetten uzak bir biçimde- etrafında döndüğü, son moda sorulardan biri. Dünya üzerindeki her soru, toplumun
Edebiyat bilimcilerine ve öğretmenlerine
TÜRK EDEBİYATINDA DİL VE MİLLİ EDEBİYATIN SEYRİ Geçmişten günümüze edebiyatımızın seyrine kısaca göz atalım. 1299’da Osmanlı’nın kurulmasıyla birlikte Divan edebiyatı başlamıştır. Bu edebiyatın zemini Arap, Fars ve Acemlerin dilleri ve edebiyatları üzerine teşekkül ettirilmiştir. Edebiyat sahası, ecnebi ülkelerin milli değerlerini kullanarak
272 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
6 günde okudu
“Kapalıçarşı”da Son Akşam Yemeği
Kapalıçarşı
Kapalıçarşı
Fuat Sevimay
Fuat Sevimay
“Son Akşam Yemeği” Kanonik İncil’lerde[1] anlatılan bir olay. “Son Yemek” olarak da biliniyor. Yahudilere özgü Fısıh (Pesah) Bayramı’nın ilk gününde İsa’nın, 12 havarisi ile yemek yediği ve orada “Size doğrusunu söyleyeyim, sizden biri bana ihanet edecek.” diyerek ihaneti haber verdiği bu son yemek, “ihanetin resmi” olarak,
Kapalıçarşı
KapalıçarşıFuat Sevimay · Hep Kitap · 2017392 okunma
Yapay Zeka ve Edebiyatın Geleceği- 2. kısım
Bu yazımda yapay zekanın kusursuz olduğu zaman edebiyat dünyasında neler yapabileceğini kendisine sordum. Sorumun içeriği şu şekildeydi: Beta zekaya sahip olduğun zaman neler yapabilirsin? Cevabı direkt kopyala yapıştır yapıyorum. ||||||||||Mükemmel olduğum söylenen bir beta zeka olarak, edebiyat konusunda bir dizi faaliyette
Reklam
250 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
Zorlanarak okuduğum kitaplar listesinde ilk sıralarda rahatlıkla yer alabilecek bir eser Thomas Pnychon’un bu kısa romanı. Öyle bir roman ki, bunca zorlu okuma sürecinden sonra bittiğinde, bu eziyetin sona erdiğine sevindim mi, yoksa tam da yeni yeni anlamaya başladığım ve hafiften içine girebiliyor gibi hissettiğim hikayeden kopuşuma üzüldüm mü,
49 Numaralı Parçanın Nidası
49 Numaralı Parçanın NidasıThomas Pynchon · İthaki Yayınları · 2014230 okunma
192 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Yapmamayı tercih edişiyle ikonik bir karakter Katip Bartleby ve çoğunuz hikayesini okumuşsunuzdur, ola ki okumamayı tercih ettiyseniz de seveceğiniz bir kitap bekliyor sizi. Bartleby ve Şürekası’nda Vila-Matas yapmamayı tercih eden gerçek ve kurmaca yazarlardan bahsediyor. Yirmi beş yıl önce bir romanı yayımlanmış anlatıcı varolmayan bir metin için ‘hayır’ diyen yazarları anlattığı dipnotlar alıyor. Yani yazmamayı tercih eden yazarlar, hayır edebiyatı. Bazı yazarlardan bahsederken onların üsluplarına öykünmesini çok beğendim, Beckett bölümünde Beckettvari bir anlatım kullanmış. Salinger bölümde ise Salinger’ın bir öyküsündeki gibi bir olay yaşıyor ve bu bölümü de Salingervari anlatıyor. Çok fazla yazar adı geçiyor, bazen kurmaca bir karakterin de dahil olduğu bir anekdot anlatıyor ve acaba diye peşine düşüyordum. Neden yazarız, neden vazgeçeriz soruları çerçevesinde edebiyata ve hayata dair roman. Vila-Matas’tan ilk Portatif Edebiyatın Kısaltılmış Tarihi’ni okumuştum. Külliyatı az olan yazarlardan bahsediyordu. Onlar da bir çeşit hayırcı, ancak her Bartlebyci yazar bir portatif değil çünkü dev bir külliyat bıraktıktan sonra da yazmayı bırakanlar var. Bartleby ve Şürekası’nda konuyu biraz daha derinleştirmiş, çetrefilleştirmiş de denebilir. Portatif adı gibi daha kısa daha mizahi bir okuma sunuyor. Peşine düşülecek yazar daha az ayrıca:) İki kitabı da sevdim o ayrı ama Portatif Edebiyatın Kısaltılmış Tarihi biraz daha öne çıktı ve iyi bir başlangıç olacağını düşünüyorum İki kitabı da okumayı tercih etmeli bence, sadece benim sıralaman böyle:)
Portatif Edebiyatın Kısaltılmış Tarihi
Portatif Edebiyatın Kısaltılmış Tarihi
Bartleby ve Şürekâsı
Bartleby ve ŞürekâsıEnrique Vila-Matas · Can Yayınları · 2021151 okunma
104 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Vila-Matas’ı daha çok konuşmalıyız :) Portatif Edebiyatın Kısaltılmış Tarihi’ni okudum ve bayıldım. Bu baygınlık halim devam etsin diye Bartleby ve Şürekası’na başladım. Vila-Matas edebiyatla oynuyor ve bunu seviyorum. Diğer kitaplarını da yakın zamanda okuyacağım. Portatifler ya da shandy’ler gizli bir cemiyet. Genellikle yazarlardan ve
Portatif Edebiyatın Kısaltılmış Tarihi
Portatif Edebiyatın Kısaltılmış TarihiEnrique Vila-Matas · Can Yayınları · 201824 okunma
72 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Kızıl veba 1912 y yılında yayımlandı.Kitap "Kıyamet sonrası" edebiyatın öncü kitaplarındandır. Kitap çok kısa 68 sayfa, ama içinde barındırdığı konu önemli, çünkü böyle bir salgınla insanlık karşı karşıya kalabilir uygarlık yıkılabilir ve eski çağlara geri dönebiliriz ihtimalini göz önüne getiriyor kitabı okurken. Jack London’un Kızıl
Kızıl Veba
Kızıl VebaJack London · Türkiye İş Bankası kültür Yayınları · 202031,9bin okunma
Reklam
Okuma Listem
DÜNYA EDEBİYATI 📚 *HOMEROS İlyada Destanı ✓ Odysseia Destanı ✓ *DANTE ALİGHİERİ Yeni Dünya✓ İlahi Komedya✓
Olimpos;
Şehirlerin geçmişe yasli bir yüzü vardir. Modern dönemde,mekanlar gittikçe dijitalleşse de başka değişle görselleşse de, şehirlerin insanı inciten yüzü canlılığını koruyor. Aslında genel anlamda geçmiş denen zaman mefhumu insana bunu hissettiriyor. Tüm insanların,siyah beyaz bir fotoğrafa baktığında gördüğümüz şey en çok da hüzündür. Tıpkı
“Yaşamak dünyada rastlanabilecek en nadir şey. Çoğu insan var oluyor ama sadece hepsi bu.” dedi Oscar Wilde.
Sayfa 192Kitabı okudu
Psikanalist Sigmund Freud'a göre, büyük sanat eserlerinin kaynağında ruhsal "normallik" değil nevroz vardır.
Sayfa 309
226 syf.
7/10 puan verdi
Edebiyat ve Medya – Gürsel Aytaç
Kitap sonuç kısmı ile birlikte 12 kısımdan oluşmakta olup giriş mahiyetinde yazmış olduğum ön bilgilendirmenin çok daha fazlasını sunmaktadır. Bu bölümler sırasıyla şöyle; Medyanın Edebiyatla İlişkisi, Medya Değişiminin Edebiyatta Yankıları, Kitaptan Ekrana Geçiş, Filoloji Dalları Açısından Neler Getiriyor?, Genel Edebiyat Biliminin İletişim
Edebiyat ve Medya
Edebiyat ve MedyaGürsel Aytaç · T.C. Kültür Bakanlığı · 20025 okunma
745 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.