Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
DÖRT HAK MEZHEPTEN BİRİNE UYMALIYIZ
Ehl-i Sünnet ve’l-Cemâat’in amelde dört büyük (Hanefî, Malikî, Şâfiî ve Hanbelî) mezhebi, Müslümanlar hakkında bir ilâhî rahmettir. Bunlar edille-i erbaadan (Kitap(Kuran'ı Kerim), Sünnet(Hadisi Şerif), İcmâ ve Kıyâs-ı Fukahâ’dan) dînî hükümleri çıkarmış, Müslümanlara takip edecekleri yolu açıkça göstermişlerdir. Bu mezheplerden birine uyan
1*İmam Maturidi Hazretleri
Mâtürîdiyye mezhebinin kendisine nisbet edildiği kelâmcı, müfessir ve fakih Yaşadığı Tarih Miladi: 852 - 944 Hicri: 237 - 332 Doğum Yeri Mâtürîd Ölüm Yeri Semerkant Hocaları Mukatil b. Süleyman Ebu Bekir Ahmed b. İshak el-Cüzcani Ebu Nasr el-İyazi Maturidi mezhebinin kurucusu kimdir? İmam Maturidi kimdir? Kısaca İmam Maturidi’nin hayatı, eserleri ve görüşleri.... Maturidi mezhebinin kurucusu veya imamı, asıl adı Muhammed olan Ebû Mansûr Mâturidî’dir. KISACA İMAM MATURİDİ KİMDİR? İmam Mâturidî, Hicri, 238 (M. 862) yılında Semerkand’ın Mâturid köyünde doğmuş ve köyünün adıyla şöhret bulmuştur. Hicri 333 (M. 944) yılında Semerkand’da ölen Ebû Mansûr, büyük bir Türk bilginidir. İmam Mâturidî Mâtürîdiyye mezhebinin kurucusu, müfessir ve fakihtir. İmam Mâturidî, Ehl-i Sünnet akidesini savunmuş ve batıl inançlara karşı büyük mücadele vermiştir. Mâtürîdî’nin hayatı, eserleri, görüşleri, öğrencileri ve çağdaşları hakkında bilgi verdiği bilinen en eski kaynak Ebü’l-Muîn en-Nesefî’nin Tebṣıratü’l-edille’sidir. Sonraki eserler Mâtürîdî’den özetle bahsetmekte ve bilinenlere yeni bir şey katmamaktadır. İmam Mâtürîdî kelâm, tefsir, fıkıh ve mezhepler tarihi alanlarındaki çalışmalarıyla tanınır. Kitâbü’t-Tevḥîd adlı eseri Sünnî kelâmının klasiklerinden biri haline gelmiştir. Mu‘tezile, Karâmita, Revâfız gibi fırkalarca ileri sürülen düşüncelere karşı uzun mücadeleler vermiştir. Amelde Hanefi olanlar, itikadda bu mezhebi benimsemişlerdir.
Reklam
Cennete Allah ı CC. Görecek miyiz ?
1. Allahu Teâlâ ahirette görülecek midir? İnsanın en kıymetli varlığı imanı ve itikadıdır. İtikadımızı batıl fikirlerden muhafaza etmeye çalışmak ve bu yolda gayret göstermek en önemli vazifemizdir. Çünkü ahiretteki saadetimizitikadımızın düzgünlüğüne bağlıdır. İnsanın yer ile gök arası kadar ameli olsa ama itikadı bozuk olsa, ameli ona fayda
ADAM SMİTH ve KİTAB-UL HARAC...
İktisat tarihçileri derler ki, ekonomi her ne kadar bir mesele olarak eski Yunan’da ortaya çıkmışsa da 18. yy’da Batılı aydınlar ona el atıncaya kadar müstakil bir ilim olamamıştır. Hep fikrî veya ahlâkî bütünlük içinde ele alınmış, Adam Smith’ten önce müstakil bir kitabı bile olmamıştır. Bu doğru değildir. İmam Ebu Yusuf’un Kitab’ül Harac’ı,
Mana olarak kelâm sıfatı kadîm, ancak harf ve seslere dönüşen şekli hâdis
Âlimler arasında sıfatlar konusunda yaşanan en ciddi tartışmalardan biri kelâm sıfatı üzerinde vuku bulmuştur. Allah’ın kelâm sıfatının niteliği üzerinde duran âlimler onun ezelî (kadîm) ya da yaratılmış (hâdis) olması üzerinde ihtilaf etmişlerdir. Mu’tezile mezhebi, Allah’ın kelâm sıfatının yaratılmış olduğunu iddia ederken, Ehl-i Sünnet kelâmcıları bunun aksini söylemiş ve bu tartışmalar şiddete varan sonuçlar doğurmuştur. Sorunu çözmek amacıyla Allah’ın kelâm sıfatını lafzî ve mânevî şeklinde ikiye ayıran âlimler; Yüce Allah’ın zatında bulunan mana anlamında kelâm sıfatının kadîm, ancak bunun harf ve seslere dönüşen şeklinin (Kur’an-ı Kerim) ise hâdis olduğu sonucuna varmışlardır.
Tekfir
Tekfir: Kişiyi küfre nispet etmek ve kâfir olduğunu söylemektir.  Maalesef günümüzde bazı kimseler -bilhassa Selefî zihniyete sahip olanlar- büyük günah işleyenleri kâfir kabul etmektedir. Bu kabul sebebiyle de Müslümanları tekfir etmekte ve kelime-i şehadet getirenleri kâfir olmakla itham etmektedirler.  — Acaba gerçekten onların dediği gibi,
Reklam
Deizm
Gençler olarak çevremizde bazı arkadaşların deist olduklarını söylediklerine şahit oluyoruz. Deizm nedir ve deist kimdir? Müslüman deist olur mu? Bu konuda bizi aydınlatır mısınız? Deizm, "Tanrı, âlemi ve içindekileri yarattı, bir kenara çekildi." diyen Aristo'nun Tanrı anlayışından esinlenen ve XVI. yüzyıl Avrupa'sında
MÜSLÜMANLARA BAZI SUÂLLER VE CEVAPLARI
S: Mezhep nedir? C: Büyük din müctehidlerinin şer‘î delillerden çıkardıkları meseleler ve hükümler topluluğudur. S: İtikâdda mezhebin nedir? C: Ehl-i Sünnet ve’l-Cemâat Mezhebi’dir. S: Ehl-i Sünnet ve’l-Cemâat’in itikâdda mezhep imâmları kaçtır? C: İkidir; İmâm Ebû Mansur Muhammed Mâtürîdî ve İmâm Ebü’l-Haseni’l-Eş’arî Hazretleridir. S: Ehl-i Sünnet’in amelde mezhebi kaçtır ve imâmları kimlerdir? C: Dörttür; 1-Hanefî, 2- Şâfiî, 3-Mâlikî, 4-Hanbelî mezhepleridir. İmâmları; 1-İmâm-ı Âzam Ebû Hanîfe, 2-İmâm Şâfiî, 3-İmâm Mâlik, 4-İmâm Ahmed bin Hanbel (rıdvânullâhi aleyhim ecmaîn).
DÖRT HAK MEZHEP, RAHMETTİR
Ehl-i Sünnet ve’l-Cemâat’ın amelde dört hak mezhebi (Hanefî, Mâlikî, Şâfiî ve Hanbelî mezhepleri), Müslümanlar hakkında İlâhî bir rahmettir. Bu mezhepler; edille-i erbaa (Kitap, Sünnet, İcmâ ve Kıyâs-ı Fukahâ) ile sabit olan dînî hükümleri beyan etmiş, Müslümanlara, takip edecekleri yolu açıkça göstermişlerdir. Bu mezheplerden birine uyan bir
124 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.