Sevlihan

Sevlihan
@ekizezom
Biliyormusun ben bir meyve olsam Bu mutlaka nar olurdu zaten Dışarıdan bir bütün içi paramparça, İçi kırmızı,içi kan ve yüreği yaralı Frida Kahlo
Reklam
Tokat valisi iken adından çok söz ettiren ve tebdili kıyafetle köylülerin traktörlerine binip Niksar dört yol mevkiinde köylü traktörcülerden haraç isteyen polisleri görevden alan ve içki satan yol kenerındaki büfelerde içki satımını ve kahvelerde kumardan sayılan oyunları yasaklayan bir vali iken; Aydın Valiliği'ne atanan ve henüz üç dört günlük vali iken Nazilli SSK Hastanesi ile ilgili bir şikayet kulağına çalınır... Hiç vakit kaybetmeden hastaneye gider. Tebdil-i kıyafet gelir. Acil bölümünden girer. Oradaki görevli bir hemşireye der ki "Başhekimin odası nerede?" Hemşire şöyle bir bakar Yazıcıoğlu'na. Tanıyamaz tabi. Küçümseyici bir ses tonuyla " Üst kata çık, koridorun sonundan sağa dön, sondaki oda" der. Yazıcıoğlu üst kata çıkar. Başhekimin odasını bulur. Kapısı açıktır ama başhekim odasında yoktur. İçeri girer. Tam o sırada başhekim gelir. "Buyrun ne istiyorsunuz ?" diye sorar. Yazıcıoğlu, rahatsız olduğunu, tedavi olmak istediğini ama parası olmadığını söyler. Başhekim kendisine "Burası hayır kurumu değil, paran yoksa tedavi olamazsın" der. Yazıcıoğlu, "Devletin görevi vatandaşına bakmak değil mi doktor bey ?" der. Başhekim sinirlenir ve Yazıcıoğlu'nu odasından kovar. Sessizce aşağı iner, hastanenin iki sokak arkasında bekleyen makam aracına biner, arabada onu bekleyen yardımcısına "Gerekli yazışmalar hemen bugün yapılsın yarın görevden alınma yazısını kendisine bizzat ben vereceğim" der... Ertesi gün bu sefer resmi giyimli, kıravatlı, takım elbiseli olarak gider hastaneye... Elinde rulo halinde bir kağıt... Bu sefer makam aracı hastane girişine kadar gelir... Herkes şaşkındır... Dün gördükleri yamalı pantolonlu, kasketli, yırtık gömlekli adam meğerse yeni atanan Aydın valisiymiş... Vay be ! der görevliler... Hiç vakit kaybetmeden başhekimin odasına
Samimiyet kokan her şeyi severim.. Marka pazar fark etmez Parasına değil içinde mutluysam giyerim... İçten verilen yavan ekmekle de doyar kalkarım huzurla Soğuk bir tavırla verilen bala dokunmam bile Açlıktan ölsem de ... Samimiyet varsa hayattan keyif alırım Samimiyetin olmadığı yerde Keyfim kaçar sonra Kendim kaçarım ... Kişilerin kaliteli yaşamlarına değil Kişiliğin kalitelisine hayranım... Samimiyet tüm eylemlerimizi onurlu ve güzel kılar... Halil Cibran......*
Çocukluk yağsa, mavilik yağsa, kardeşlik yağsa... Kimin yağdığı belli olmasa karışsak birbirimize... Sırılsıklam olsak birbirimizden hangimiz yağmur... Hangimiz çocuk, hangimiz mavi, hangimiz şair... Belli olmasa da bir şiir çıksa hepimizden. Şimdi ne iyi gelir, Ne iyi gelir ne iyi gelir... Haydar Ergülen
Neyzen Tevfik demiş ki; "Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer. İçsen de tükenir, içmesende..." Hayattan tat almaya bak, yaşasanda bitecek, yaşamasanda...