Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
DOKSAN DOKUZ (TEVHİD)
Doksan Dokuz (Tevhîd) Er-Rahmân’sın, her nefse yetişir merhametin. Er-Rahîm’sin, doldurur sineleri rahmetin. El-Müntakim’sin, öcün tövbesiz kalpleredir.
11- El-Mütekebbir: "Büyüklükte eşi, benzeri olmayan." 12- El-Hâlık: "Yaratan, yoktan var eden." 13- El-Bâri: "Her şeyi kusursuz ve uyumlu yaratan." 14- El-Musavvir: ''Varlıklara şekil veren." 15- El-Gaffâr: "Günahları örten ve çok mağfiret eden." 16- El-Kahhâr: "Her şeye, her istediğini yapacak surette, galip ve hakim olan." 17- El-Vehhâb: "Karşılıksız hibeler veren, çok fazla ihsan eden." 18- Er-Rezzâk: "Bütün mahlükatın rızkını veren ve ihtiyacını karşılayan." 19- El-Fettâh: "Her türlü müşkülleri açan ve kolaylaştıran, darlıktan kurtaran. " 20- El-Alîm: "Gizli açık, geçmiş, gelecek, her şeyi en ince detaylarına kadar bilen." 21- El-Kâbıd: "Dilediğine darlık veren, sıkan, daraltan." 22- El-Bâsıt: "Dilediğine bolluk veren, açan, genişleten." 23- El-Hâfıd: "Dereceleri alçaltan" 24- Er-Râfi: "Şeref verip yükselten." 25- El-Mu'ız: "Dilediğini aziz eden, izzet veren."
Reklam
El-Hafıd
El-Hâfıd (الْخَافِضُ) : Kâfirleri ve zalimleri alçaltan. ~
Bu arada Pp 'deki kişi, Şah -î şahan, padişah -î âlempenah, Şah -î İran - zemin , Hafıd-î Şah -î Med el- musemma Astrygas, Padişah -î Ahameniş Kiros -u bozorga aittir
El-Hâfid / Er-Râfi
Güvenmesin hiç kimse mala, mülke ve tahta! O dilerse indirir en yüksekten en alta! Gün gelir devran döner, değiştirir halleri! En yükseğe yüceltir, dilediği kulları!
Sayfa 114 - SİYER YAYINLARIKitabı okuyor
El-Hafıd
Hafd, indirmek ve alçaltmak demektir. El-Hafıd ise, cezalandırmasıyla dilediği kimseleri alçaltan, dilediklerini ise, en üst derecelere yükseltendir. O, şakilerinin nefislerini (kendinden) uzaklaştırmakla alçaltır; velilerinin kalplerini ise, (kendisine) yaklaştırmakla yükseltir.
Reklam
El-Hâfid
Yukarıdan aşağıya bazı kullarını indiriverir. Şan ve şeref sahibi iken rezil ve rüsvay eder. Kişinin başına öyle bir olay gelir ki , en kısa zamanda istifa edip bırakıp kaçmaktan başka çevre kalmaz. Bu durum Allah'ı tanımayan , asi ve mütekebbir üzerinde tecelli eder.
Allah'ın 99 Esmasını Hangi Durumlarda Okumalıyım-3?
İnsanlık için birşeyler yapmak istediğimizde / Hakka Hakkaniyete bir şeyler katmak istediğimizde "YA Bari" ismini zikredebiliriz Hiçbir bedel ödemeden bizlere ihsan eden Rabbimizin ihsan ettiklerini O'nun yolunda (evlat ,eş, mal...) yetiştirmek, infak etmek istediğimizde "Ya Vehhab" ismini zikredebiliriz. Maddi ve manevi (bedenimize/ruhumuza, dünyamıza/uhreviyatımıza) olarak rızkımızı arttırmak istediğimizde -ki şu dönemde..- "Ya Rezzak" ismini zikredebiliriz. Bereketini, güzelliğini, hayrını, fethini istediğimiz anlarımız için "Ya Fettah" ismini zikredebiliriz. İlimde derinleşmek, daha çok ilme sahip olmak, bildikleriyle amel eden bir yolcu olmak istediğimizde "Ya Alim" ismini zikredebiliriz. Şimdi sizlere 2'şerli 4 Özel ismini sunacağım ki bunlardan ilk ikisi : El Kabid- El Basit isimleridir. Sırasıyla daraltıp sıkan/genişlik veren açan manalarına gelirler ki ilkini Karmaşık problemlerimizle içimiz sıkıldığında, azametiyle bir korku sardığında/affetmenin verdiği ferahlıkta, tevekkülün verdiği rahatlıkta çekebiliriz. Diğer ikili ise El-Hafid / Er-Rafi isimleridir ki manaları sırasıyla değerini alçaltan/şeref verip yükseltendir. Helak olmasını istediğimiz zalimler için için "Ya Hafid" ismini çekerken, maddi manevi rızkımızın çoğalıp maddi manevi yükselişlerimiz için "Er-Rafi" ismini çekebiliriz. #esmaülhüsna *Düşünsenize en çok sevdiğinizi en güzel yetenekleriyle, en güzel seslenişiyle yapıyorsunuz? O zaman her an size eşref saati olmaz mı?
El-hâfıd esmasi
Sözün özü kişi Allahtela katındaki mevkiini merak ettiğinde Allah'ın kendi kalbindeki yerine bakmasi yeter..
99
19.EL ALİM Her şeyi en iyi hakkıyla bilen. 20.EL KABID Nimet ve rızıkları hikmetiyle kısan,daraltan, elinde tutan,ruhları nedenlerden alan,kalpleri elinde tutan. 21.EL BASIT Rızkı genişleten,ruhları bedenlerine yayan,kalplere huzur veren.
Reklam
Ramazan ayına kadar Esma’ul Husna (14)
15. El-Gaffâr (Kullarının günahlarını örten, günahlarını bağışlayan) 16. El-Kahhâr (Her şeye, her istediğini yapacak surette galip ve hakim olan) 17. El-Vehhâb (Çok fazla ihsan eden) 18. Er-Rezzâk (Bütün mahlukatın rızkını veren ve ihtiyacını karşılayan) 19. El-Fettâh (Her türlü zorlukları kolaylaştıran, darlıktan kurtaran) 20. El-Alîm (Her şeyi en ince noktasına kadar bilen, ilmi ebedi ve ezeli olan) 21. El-Kâbıd (Dilediğine darlık veren, sıkan, daraltan) 22. El-Bâsıt (Dilediğine bolluk veren, açan, genişleten) 23. El-Hâfıd (Yukarıdan aşağıya indiren, alçaltan) 24. Er-Râfî (Yukarı kaldıran, yükselten) 25. El-Muiz (İzzet verip ağırlayan) 26. El-Muzil (Zillete düşüren, hor ve hakir eden) 27. Es-Semî (Her şeyi işiten) 28. El-Basîr (Her şeyi gören)
İbn Rüşd'ün hayatı Ebu'l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd. İslâm âleminde yetişmiş olan en büyük filozoflardan biridir. Batı'da "Averroes" unvanı ile bilinmekte olan İbn Rüşd 520/1126'da, dedesinin vefat ettiği yılda Endülüs'ün Kurtuba şehrinde doğmuş, 9 Safer 595/1198'de şemsî sene ile 72, kamerî sene ile 75 yaşında iken Fas'ın merkezi Merakeş'te vefat etmiştir. Babasının ismi Ahmed, dedesi- ninki Muhammed'dir. Her ikisi de fıkıh âlimi olup Kurtuba kadılığı yapmışlardı. Ameldeki mezhepleri Mâlikî, akaitteki mezhepleri Eş'arî idi. Filozof İbn Rüşd, dedesi de "İbn Rüşd Kebir" diye meşhur olduğu için ekseriye İbn Rüşd Hafid (torun İbn Rüşd) diye anılır. Dede İbn Rüşdün el-Beyan ve't-tahsil ile el-Mukaddimat isimli eserleri meşhurdur. Büyük bir fakih, yüksek bir âlim olan İbn Rüşd Kebir'in oğlu, İbn Rüşd Hafid'in babası olma Ahmed b. Rüşd için bir şerefti. İbn Rüşd, fıkıhla meşgul olan bir aileye, fakihler ve kadılar yetiştiren bir ocağa mensubtur. Bu ailenin, İbn Bacce ve İbn Tufeyl'in aileleri gibi Endülüs kabilelerine nisbeti meşhur olmadığı için hasımları ve muhalifleri, İbn Rüşdü Musevī saymışlardı.
İbn Rüşd'ün hayatı Ebu'l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd. İslâm âleminde yetişmiş olan en büyük filozoflardan biridir. Batı'da "Averroes" unvanı ile bilinmekte olan İbn Rüşd 520/1126'da, dedesinin vefat ettiği yılda Endülüs'ün Kurtuba şehrinde doğmuş, 9 Safer 595/1198'de şemsî sene ile 72, kamerî sene ile 75 yaşında iken Fas'ın merkezi Merakeş'te vefat etmiştir. Babasının ismi Ahmed, dedesi- ninki Muhammed'dir. Her ikisi de fıkıh âlimi olup Kurtuba kadılığı yapmışlardı. Ameldeki mezhepleri Mâlikî, akaitteki mezhepleri Eş'arî idi. Filozof İbn Rüşd, dedesi de "İbn Rüşd Kebir" diye meşhur olduğu için ekseriye İbn Rüşd Hafid (torun İbn Rüşd) diye anılır. Dede İbn Rüşdün el-Beyan ve't-tahsil ile el-Mukaddimat isimli eserleri meşhurdur. Büyük bir fakih, yüksek bir âlim olan İbn Rüşd Kebir'in oğlu, İbn Rüşd Hafid'in babası olma Ahmed b. Rüşd için bir şerefti. İbn Rüşd, fıkıhla meşgul olan bir aileye, fakihler ve kadılar yetiştiren bir ocağa mensubtur. Bu ailenin, İbn Bacce ve İbn Tufeyl'in aileleri gibi Endülüs kabilelerine nisbeti meşhur olmadığı için hasımları ve muhalifleri, İbn Rüşdü Musevī saymışlardı.
124 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.