Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Təbiətdə güclü heyvanlar gücsüz heyvanları yeyir. Bəzi bitkilər özləri yaşamaq üçün başqa bitkiləri məhv edir, elə insan özü də
"Doğrusu insan kendini yeterli ve zengin görmekle azgınlık edip haddi aşar." el-Alak 96/6-7
Reklam
Cənablar , mən günahdan söhbət açıram , Mayell Evell məhz özünün etdiyi günaha görə başqasını ittiham edir. Yox Mayell cinayət etməyib, sadəcə, bu vaxtacan bizim cəmiyyətin neçə illərdən bəri mövcüd olan möhkəm əxlaq kodeksini sındırlb . Elə bir kodeksi sındırıb ki, cəmiyyət belə insanları öz aralarında görmək istəmir. Mayell Evell qəddar kasıblığın və cəhalətin qurbanıdır. O, nə etdiyini çox yaxşı bilirdi amma onun ehtirası cəmiyyətin qəbul etdiyi əxlaq kodeksindən güclü olduğu üçün bu kodeksi qırdı. Kodeksi qırandan sonra isə nə vaxtsa hər birimizə tanış olan bir yola əl atdı. Bəli balaca uşaq necə hərəkət edirsə , o da elə hərəkət etdi , özünün etdiyi hərəkəti özündən uzaqlaşdırmağa çalışdı. Mayella etdiklərinin yeganə şahidi olan insanı yox etmək istədi.Bəs kimdir onun şahidi? Tom Robinson canlı insan . O, Tom Robinsonu özündən uzaqlaşdırmalı idi. Hər gün Tom Robinsonu görəndə etdiyi günahı xatırlayacaqdı.
insan sıcaklığının 36 onda 7 olduğunu ben sanmıyorum 36 onda 7'nin insan sıcaklığı olduğunu sanmak güç bir zencinin öfkesinin 36 onda 7 olmadığına tırnakları sökülen bir insanın acısının 36 onda 7 olmadığına bir işkence uzmanının korkusunun 36 onda 7 olmadığına kalıbımı basabilirim 36 onda 7 belki bir otomobil markasıdır el ilânlarında belki bir pasta tenceresinin garanti belgesidir
Sayfa 56
'American pie' adlı filmin reklam afişinde dendiği gibi "İlk dilim asla unutulmaz".... Bu oldukça şiirsel bir yaklaşımdır ama yanlıştır da.
İnsanlar ancak koşullar buna el verdiğinde delirme lüksüne sahiptirler.
Reklam
Lütfundan bir pay almak için halka alçakça dalkavukluk etmek, fazla iltifatlarla sevgi ve saygısını satın almak, birçok deli el çırpınca hararetle peşlerinden koşmak, bir çok gürültülü alkışla sarhoş olmak, tanrı tasviri gibi kendini zafer alaylarında taşıtmak, ya da ayak takımı görsün diye pazar yerinin ortasında havaya kaldırılmak kadar çılgınca bir şey var mıdır? İnsan adına bile layık olmayan kimselere takılan şu isimler, şu lakaplar, yapılan tanrısal törenler, en iğrenç zalimler için yapılan o açık tanrısallaştırmalar, bütün bu şeyler, ne kadar alay edilse gene az olan gülünç delilikler değil midir?
Kabalcı YayıneviKitabı okuyor
Tümel olumlunun çelişiği ancak tikel olumsuzdur. Sözgelimi: Her insan canlıdır. Birkısım insan canlı değildir. Tümel olumsuzun çelişiği ancak tikel olumludur. Mesela: Hiçbir insan canlı değildir. Birkısım insan canlıdır.
Sayfa 77 - türkiye bilimler akademisi, 2016, ankara
İnsan öz borcuna və ədalətə ciddi riayət etməklə şirnikdirici səadət arasında tərəddüd etdiyi zaman onun həyatında böhranlı dəqiqəqlər başlanır və ona elə gəlir ki, çox da böyük səy göstərmədən, yalnız lazım olduğu kimi hərəkət etməməklə səadətə nail ola bilər. Olmalı və olmamalı şey arasında hüdud bəzən aydın olmur.
Sen el kadar bir kadınsındır Sabahlara kadar beyaz ve kirpikli Bazı ağaçlara kapı komşu Bazı çiçeklerin andırdığı İş bu kadarla bitse iyi Bir insan edinmişsindir kendine Bir şarkı edinmişsindir, bir umut Güzelsindir de oldukça, çocuksundur da Saçlarınla beraber penceredeyken Besbelli arandığından haberli Gemiler eskirken, deniz eskirken limanda Sevgili.. - Cemal Süreya
Reklam
İnkâra sapma ve dinden çıkma, insan hayatındaki bir gerçeklik ve insanların kendi tercihlerine dayalı bir olgudur. Fakat bazı Müslümanların ikiyüzlü ( münafık) yaşamaları; ne Müslümanlar ve ne de inkârcılardan taraf olamamaları; tutarsız davranışları; davranışlarında bir netlik, hedef ve mantıkî tutarlılık olmaması üzerinde düşünülmesi gereken bir konudur. Böyle Müslümanlar, dengeyi kaybedip isyankâr olmakta, Allah'ın hoşnutluğunu kazanmada samimiyetsiz davranmakta ve Allah düşmanlarını bile memnun edememektedirler. Bu durum, yenilgi psikolojisinin ortaya çıkardığı bir gerçekliktir. Sapık olsa da bir inancı benimseyen kişi, onun bayrağını yükseltmek için çabalar, uğrunda mücadele eder ve açıkça o inanç için yaşar. Bu kişi, radikal kararlar alma, uygulama ve bu kararlar uğruna canını verme konusunda son derece samimidir. Fakat, bir inancı benimsediğini iddia edip bu iddiasını ispatlayabilecek bir çaba içine girmeyen kişiler aslında samimiyetsizdirler. Bu kişilerde görülen durum açıkça yenilgi psikolojisidir. Yüce Allah şöyle buyurmuştur: " İnsanlardan, inanmadıkları halde, "Allah'a ve ahiret gününe inandık " diyenler de vardır. Bunlar Allah'ı ve müminleri aldatmaya çalışırlar. Oysa sadece kendilerini aldatırlar da farkında değillerdir. Kalplerinde münafıklıktan kaynaklanan bir hastalık vardır. Allah da onların hastalıklarını artırmıştır. Söyledikleri yalana karşılık da onlara elem dolu bir azap vardır. " ( Bakara,2/8-10)
Sayfa 7 - Müslümanlardaki Yenilgi PsikolojisiKitabı okudu
Hiç mümkün müdür ki; hadsiz alâmet-i farika ile bütün insanlara bakan şu insan yüzündeki sikke-i vahdete ve bütün mevcudatı omuz omuza, el ele, baş başa veren kâinat üstündeki hâtem-i vahdaniyete, Vâhid-i Ehad'den başka bir şey'in müdahalesi bulunsun? Mektubat - 232
♤[...]Însan sevgiyi bulduğu yerde kolay kök salar.
İnsanın hükmettiklerinden vazgeçmesi nasıl öğrenilebilir? El, duygu­lar körelmeksizin nasıl açılabilir? İnsan, tanış olduğuna, onu yanına gelmeye zorlamaksızın nasıl özlem duyabilir? Sahip olduğunu yıkmaksızın, ondan nasıl vazgeçebilir?
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.