Geri Bildirim
  • Boş vakitte sıkılmadan okunabilecek hoş ve eğlenceli bir fantastik kitap. Ama olaylar çok ağırdan alınmış. Ben daha çok Aksiyon sahnesi beklerdim. Ama toplamda 30 sayfa böyle aksiyonluydu. Ve fantastik olaylar da baya bir azdı. Kitabın çoğunluğu ikinci kitaba hazırlıktı bence. İkinci kitap daha güzel olacak gibime geliyor.
  • Eğer güneşe yakınsa küçücük bir cismin gölgesi dahi kocaman olabilir
  • Hava Uyanıyor’un çıkışından beri bu kitabı bekliyordum. Sonunda alıp okudum ve bu kadar beklentiye değip değmediğini düşündüm. Değdi. Hem de çok fena.
    —ilk kitabı okumayanlar için SPOILER—
    İlk kitabın sonu Vhalla savaşa gidecek halde bitmişti. Bu kitap da tam oralardan devam ediyor. Kitabın genel olarak kapsadığı olay örgüsü savaşa olan yolculuk. Savaşı kitabın sonlarında görüyorsunuz ama emin olun, sonunda en son umursayacağınız şey savaş olacak.
    İlk kitapta Vhalla’nın rüzgargüdücülüğünü pek kontrollü ve düzgün kullandığını görememiştik. Bu kitap işte bu yönden çok doyurucuydu. Vhalla güçlerini kullanmayı cidden öğrenmeye başlıyor ve rüzgargüdücülük hakkında yeni şeyler öğreniyoruz. Sadece rüzgargüdücülük değil; alevtaşıyıları, yerkırıcıları ve suakıtıcıları da gördük. Karakterler de bu yönden aşırı iyiydi. Fritz, Larel ve ilk kitapta bahsi hafiften geçen karakterler bu kitapta çok büyük yere sahiplerdi. O nedenle bu kitabın plot denen karakter listesi çok ama çok iyiydi.
    Gelelim Prens Aldrik’e (️) İlk kitapta Vhalla ile olan belirsiz hisleri bu kitapta netleşiyor. Aynı zamanda Aldrik’in geçmişini de yeterli derecede öğrenebiliyoruz bu kitapta. Prens Baldair, İmparator Solaris, Larel vs. bayağı yeni hikayeler öğrendik Aldrik’ten. Şunu söylemeliyim ilk kitapta Aldrik hem karakteristik, hem geçmiş, hem de Vhalla’ya karşı bulanıktı gibi hatırlıyorum ama bu kitapta tamamen netleşiyor.
    Kitabı o kadar uzun süre bekledim diye yaydıra yaydıra okumaya çalıştım ama yok efendim, öyle olmuyormuş. En fazla 3 güne zar zor yaydırabildim. Elise Kova’nın yazımı yine aşırı sürükleyiciydi.
    Bu arada kitabı aldığınızda son sayfaya bakarsanız felç geçirebilirsiniz. Tecrübe edilmiştir.
    Sonuç olarak bu kitabı çok çok tavsiye ediyorum. Zaten ilk kitap azıcık bile olsun hoşunuza gittiyse, Ateş Düşüyor kat kat daha hoşunuza gidecektir.
  • Merhabalar‍️ hep dediğim bir söz vardır: "hiçbir şeyden korkmadım, yeni bir seriye başlamaktan korktuğum kadar." Diye uzun zamandır bu cümlenin acısını derinliklerimde hissetmemiştim Hava Uyanıyor'u okuyana kadar.

    (DİKKAT BURADAN SONRASI AĞIR FANGİRLLÜK İÇERİR!)
     Vhalla sen nasıl bir karakterdin! Nasıl akıllıydın, nasıl mantıklıydınmantıklıydın nasıl güzel seviyordun, nasıl güzel bir kalbin vardı.
    Ve Aldrik sen Benim kalbimin aşkısın, gözlerimin nurusun, bana biraz Rhysand gibi geldin ama olsun.. ketumluğun, sevmene rağmen aptal bir aşığa dönüşmemen çok güzeldi.
    FANGIRLLÜĞÜM BURADA BİTMİŞTİR!
    Yazarın anlatımına ve dilinin akıcılığına bayıldım, yani yeni yaratılmış evrenleri okurken ister istemez bir adaptasyon dönemine giriyorum ve bu süreç benim için zor olursa kitabı bırakıyorum fakat bu öyle değildi. O kadar güzel, o kadar sıkmadan anlatmış ki anlatımının güzelliğine ağlayabilirdim o kadar yani.
    Tabi benim canımı sıkan şey anladığım kadarıyla seri tamamlanmış ve yine anladığım kadarıyla ara seri dahi çıkmış olmasına rağmen diğer kitaplarının çevrilmemiş olması! Hoş yakın zamanda @yabanciyayinlari ikinci kitabı çıkaracakmış ama olsun, gönül bu dayanamıyor. Deli gibi pinterest'a "Vhalla and Aldrik" yazdığım, çıkan fotoğraflara deli gibi hayran olduğum bu kitabı mutlaka ama MUTLAKA alıp okumalısın. Sende diğer kitaplar çevrilmeden oku ki bu acıyı tek başıma yaşamayım.

    Kitaba puanım:5/5⭐⭐⭐
  • Bu kitap sayesinde, fantastik kategorisini sevmeye başladım ben. Bu kitaptan kat kat iyi eserler bulunuyor olsa da, her zaman favorim Hava Uyanıyor olacak benim.
    Kitabı okurken cidden çok eğlendim, merak ettim. Çok güzel bir kitaptı, özellikle de Aldrik. Aldrik Solaris, erkek kitap karakterleri listemde baş köşeye oturdu. Ateştaşıyıcı, bir de Veliaht Prens, gel de aşık olma şimdi.
    Kitapta canımı sıkan tek bir olay oldu. Vhalla'nın kararsızlığı. Aslında normal, gerçekte başıma geleceğini düşünüp empati yapınca, kızın kararsızlığı olsun istememesi olsun çok normal. Büyüden korkması gerektiği öğretilmiş, Vhalla ne yapsın? Ama kitabı okurken insan bir an önce bir şeyler olmasını istiyor, o yüzden kitabı okurken bu kısımlarda kanser olmadım diyemem. Okuyalı bayağı olduğu için, bu kısımlar çok uzun olduğundan mı yoksa benim sabırsızlığımdan mı bu kadar rahatsız etti beni bilemeyeceğim.
    Ayrıca o sondaki olay, hikayeyi bayağı beklemediğim yerlere çekti. Cidden, öyle bir şey beklemiyordum ben. Okurken '' ne oluyor ya '' tribinden çıkamadım bir türlü. Ne manyak sondu yahu.
    Umarım Yabancı Yayınları, çevirisi bitmiş olan Fire Falling'i bir an önce basar da alır okuruz. Dayanamıyorum vallahi. Okumadıysanız da, tavsiye ediyorum bu kitabı.
  • Hala kitabın etkisindeyim... devamı ne zaman merakla bekliyorum... Korkarak bașladım okuyabilirmiyim diye ama hala etkisindeyim.... whalla ile aldrik 'i unutamıycam ikinci kitabı sabırsızlıkla bekliyorum
  • Vhalla sert bir şekilde, " Prens olmanın, hatalarının bedelsiz olmasını sağlaması ne büyük şans değil mi?" dedi.
    Prens kesin bir tavırla hemen, "Bedeli var," diye yanıtladı. "Bedeli senin güvenini kaybetmek oldu."
    Elise Kova
    Sayfa 146 - Yabancı Yayınları