"Hayatta umut edemezsek eğer, yaşayacak neyimiz olur? İnsan tutunduğu dalı kesmemeli. Yeri gelir o dalı budar fakat gelecekte daha çok mahsul toplayabilmesi içindir. Hem umutsuz bir hayat düşünsene. Balıksız bir akvaryumdan, tekerleksiz arabadan, ağaçsız ormandan ve son olarak yıldızsız bir gökyüzünden ne farkı kalır? Bu yüzden insanın umudu nefesi kadar olmalıdır. Ne zaman ki nefes biter ve insan ölür, işte o zaman içimizdeki umuttan bir bulut yapar, ait olduğu gökyüzüne geri bırakırız ki başka insanlara daha umut olabilsin diye."