emre er

bazıları sadece başkalarının mutsuzluğu ile mutlu olabiliyorlar
Düşünürler uzun süre hayatın anlamı üzerine kafa yormuş. Hemfikir oldukları sonuç: Mutlu olmak. Hepimiz esasen mutlu olma arayışıyla yaşıyoruz. Kimisi ormanda tüfekle hayvan öldürerek, kimisi ibadet ederek; kimi örgü örerek, kimi kitap okuyarak. Okulda, işte, ilişkilerde ve nihayetinde hayatta başarılı olma arzumuz dahi mutluluk uğruna. Gelgelelim mutluluktan rahatsız olanlar da var. Hatta bazıları sadece başkalarının mutsuzluğu ile mutlu olabiliyorlar. Kimselere tahammülleri yok. Sıra bir gelse, kendilerine bile.
Reklam
Yankı Yazgan
Bazen durakta beklerken gelen otobüse binmek gerekiyor. Bakalım nereye götürecek diye merak etmeli.
The Woman Taken in Adultery - Rembrandt
Rembrandt'in, Zina İşleyen Kadın betimlemesinde anlatılan, Tann'nın bütün günahkârları affedişidir. Yuhanna 8:3-7'deki öykü betimlenmektedir. Öyküye göre, din bilginleri ve Ferisiler, zina yapan bir kadını yakalayıp tapınağa getirmişlerdir. İsa'nın fikrini alarak onu dini yasalar konusunda tuzağa düşürüp herkesin önünde kınamayı planlamışlardır. Anlatıya göre İsa'ya şöyle demişlerdir. "Öğretmen, bu kadın zina yaparken yakalandı. Musa, Yasa'da bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu, sen ne dersin?" İsa'nın yanıtı şöyle olur "Aranızda kim günahsızsa ilk taşı o atsın." Rembrandt, etrafinda kalabalığın toplandığı uzun boylu İsa'yı önünde diz çökmüş kadınla betimler. Resmin üslubu, özellikle de arka plandaki küçük figürler ve iç mekânın detayı göz önüne alındığında bu çalışma Rembrandt'in 1630'lardaki işlerine benzemektedir.
Sayfa 168 - Türkiye iş Bankası kültür yayınlarıKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Portrait of a Young Man with a Lace Collar - Rembrandt
Model, ceketinin üzerinde zarif bir dantel yaka taşımaktadır. 17. yüzyılda Hollanda'da dantel üretimi, gelişmekte olan bir endüstriydi. Bu portredeki gibi bir dantel yakayı üretmek saatler alıyordu. Böyle bir yaka, kişinin zenginliğinin sembolüydü.
Sayfa 144 - Türkiye iş Bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Frans Hals - Isaac Massa and Beatrix van der Laen
Çiftin yüz ifadeleri , hal , tavır ve giysileri , özgüven ve refah göstergesidir . O döneme ait portreler , Felemenk Cumhuriyeti'nin de kendine güvenini ve zenginliğini gösterir . Massa'nın sağ elini göğsüne bastırması sadakati temsil eder . Massa'nın ayakucundaki devedikeni ve eşi Beatrix'i çevreleyen sarmaşık , sadakat ve sonsuz aşkın sembolüdür . Bir başka yenilik , Hals'ın çifti gülümserken çizmesidir . Bu , o dönemde oldukça ender bir durumdur .
Sayfa 64 - Türkiye iş Bankası kültür yayınlarıKitabı okudu