Kadınların bir şeye bağlanmalarının nedeninin daha iyi bir şeyin eksikliğini çekmeleri olduğunu anladım .Eğer Ellerinden gelse bir erkek için her şeyden vazgeçerler bağlandıkları diğer şey ne olursa olsun.
Dostumun önerisiyle LGBT temasında okuduğum ilk eser.
Yazarına baktığımızda James Baldwin ;Siyahı ve eş cinsel bir yazar. Kitaplarında ırkçılık, cinsellik ,toplumsal ve psikolojik baskılar gibi konulara yer verir....
Roman David adında beyaz bir Amerikalinin okumak için gittiği Fransa'daki bir dönemini ve Gıovannı ile olan hikayesii anlatılır.
Kitabin Bazı kısımlarda karakterli fazla icsellestirip sevmek veya nefret etmek gibi sert tepkiler verebilirsiniz .
Kitapta Davide kızdığım çok anlar oldu. David sadece kendi gerçeğini bulma ve kabul etme sorunlarıyla boğuşma içindeydi.
Giovanni ise tek aşık olan kişiydi.Sevgisi kalbime dokundu .Davide karşı masum ,koşulsuz sevgisi ve onun sevgisine muhtaçtı.
Tokat gibi bir sonu var kitabın o suçluluğu o vicdan azabını iliklerime kadar hissettim.
Son olarak kitapta unutamayacağım bir sözü paylaşmak istiyorum.
David Giovanniyi terk edip giderken kendine iyi bak demesi ve üzerine Giovanni KESKE BUNU BANA TANIŞTIĞIMIZ İLK GÜN SÖYLESEYDİN. Demesi:(
Giovanni'nin OdasıJames Baldwin · Yapı Kredi Yayınları · 20201,135 okunma
Gülümsemesi o zamana dek gördüğüm en tuhaf gülümsemeydi .Hüzünlü ,kırgın, kinli utanç dolu ve Buruk ...........Eğer günün birinde Kader Sue'yu bir şekilde yeniden karşıma çıkarırsa bu Gülümsemesi Beni öldürmeye yeterli olabilirdi.
Bazen düşünüyordum:
Bu senin yaşamın işte! Bırak artık buna karşı durmaya çalışmayı. Bu savaşı bırak .Ya da bazen düşüncelerim çok farklı oluyordu: Mutluyum işte .Beni seviyor .onun yanında kendimi güvende hissediyorum .Sonra bazen yanımda olmadığı zamanlarda ise çok başka düşüncelere dalıyordum...