osman yüksel'in milletvekili olduğu zamanlar. bir gün meclis kürsüsünde, kendisine lâf atan vekillere kızar ve dayanamayıp :
- bu meclistekilerin yarısı eşektir! der ve iner kürsüden.
bunun üzerine ortalık karışır ve herkes kendisinden sözünü geri almasını ister. arkadaşlarının da ricası ile tekrar kürsüye çıkar ve keskin zekâsını gösteren ve vekilleri rahatlatan şu sözleri söyler:
- bu meclistekilerin yarısı eşek değildir!