Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Eski Yunanlıların Parthenon tapınağını yapmalarından 2000 yıl kadar önce Eski Mısır'da Altın Oran ortaya çıkmıştır. Piramitler, mimaride Altın Oran'ın kullanıldığı ilk örneklerdir.
Sayfa 52 - Sınır Ötesi YayınlarıKitabı okudu
Altın Oran noktası Suudi Arabistan'da Mekke şehir sınırları içindeydi. Altın Oran noktasının Chandler hareketi (Kutup noktasının küçük helezonik hareketleri) nedeniyle daireler çizerek tavaf yönünde oluşu / hareket etmesi beni şok etmişti.
Sayfa 13 - Sınır Ötesi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
...Fakat Kur'an'da yediyüz yerden fazla emredilmiş ilim öğrenme,tefekkür ve araştırmayı zamanla terk ettiler. Sonunda Kur'an büyük ölçüde uygulamadan çıkarak sadece raflarda süse dönüştürüldü.
Sayfa 21
Hayatımızda kusur ya da hesap hatası görüyorsak o bizim evrenin ve yaşamın dilini anlayacak kadar iyi bir matematikçi olmadığımız içindir.
Sayfa 16
Her 1'in başında sonsuz miktarda 0 vardır. Kainatı yaratmaya muktedir olan 1 ile 0 aslında birbirinden ayrı değildir. 1'in varlığı 0'ı oluşturmuştur. Eğer 1 olmasa idi 0 bilinmeyecekti. Yokluk, varlık var edildiğinde ortaya çıktı. Yokluk, varlık gelince ortaya çıktı. Varlık ve yokluğun kardeşliği kainatın en soyut yönüne vurulan ilk mühür oldu. İyilik kötülük, zenginlik fakirlik, bilgelik cahillik, sıcak soğuk, aydınlık ve karanlık... 1'in ürünüdür. 1, yanında dilediği kadar 0'la geldi.
Reklam
Oglancılık hakkinda daha fazla bilgi için başvurun bunlara
KAYNAKÇA AKGÜNDÜZ, Ahmet, İslam Hukukunda Kölelik-Cariyelik M üessesesi ve OsmanlI'da Harem, 5. basım, Osmanlı Araştırmaları Vakfı Ya- yını, 2000. AKKAYA, Mustafa, "17. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Üsküdar'da Köle Ti- careti, Kölelerin Ticaretle Uğraşması",/dergi/ makaleler/hakem/TARIH137_1105.doc (erişim tarihi 19.10.2016). AYDEMİR,
Sayfa 266 - KaynakKitabı okudu
Kutsalın meyveleri olan akıl ve erdem, insana önce okumayı sonra da kalemle yazmayı öğretti. Kalemin yazdıkları kelamla varlık kazandı; kağıt ve kitapla da hayat buldu. Nihayetinde kalem, kelam ve kitap birbirlerini tamamlayan üçlü bir harmonidir. Birisinin yokluğu, diğerleri için bir eksikliktir. Levh-i mahfuzda yazılanlar, erdemin ve mutluluğun gerçekleşmesi için dünya âlemini bir imkânlar alanı görmektedir.
Önsöz
Kutsalın meyveleri olan akıl ve erdem, insana önce okumayı sonra da kalemle yazmayı öğretti. Kalemin yazdıkları kelamla varlık kazandı; kağıt ve kitapla da hayat buldu. Nihayetinde kalem, kelam ve kitap birbirlerini tamamlayan üçlü bir harmonidir. Birisinin yokluğu, diğerleri için bir eksikliktir.
Sayfa 11 - Rağbet, 2019
"Sayisal degerleri mukerrer olan surelerin degerleri toplami (insan ve Buruc sureleri gibi)=7906'dir. .... Sayisal degeri sadece kendine has olan, hicbir sekilde tekrar etmemis surelerin sayisal degerleri toplami=4885'dir. 7906÷4885=1,618...dir. Yani Kur'an da tekrarli sure degerlerinin tekrarsiz sure degerlerine orani tam olarak Altin Oran'i verir."
Sayfa 112Kitabı okudu
17 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.