(...) Hakikate mutlak aykırı bir söz söylemek mümkün değil bu yüzden sürükler hakikatin hakikati kendine aykırı olanı peşinden kendi öz rengini verene kadar MİTOLOJİ ile ilgilimiz de bundan!
İBDA YayınlarıKitabı okudu
EBCED TEVAFUKLARI
İlk dil ilk insanla vardı ilk İNSAN - ilk PEYGAMBER insan lisandır - lisan taayyün ruh gibi - zaman gibi - mekan gibi sese bürünmeden önce mücerred! İslam büyüklerinin sözü hatırlanmalı: — "Arabça nebiler dilidir Farsça veliler lisanı!"
Sayfa 18 - İbda YayınlarıKitabı okudu
Reklam
EBCED TEVAFUKLARI
Lisan'ın hafızasında toplu fikir hikmetleri nasıl devşirilir bir yolu da ebced hesabı!
Sayfa 18 - İbda YayınlarıKitabı okudu
Takdim
... MUTLAK FİKRİN GEREKLİLİĞİ bahsinin temel ölçülendirmelerinden birini de görelim: Alaaddin Attar Hazretleri, müşahede hususunda ''ilim tarafını tutmak ve halini gizlemek gerektir!'' buyurmuşlardır. İnsanda İLİM ve AYN, yani İMAN ve HAKİKAT MÜŞAHEDESİ bir araya gelse, o müşahede Şeriat'e uymayacak olursa, Şeriat tarafını tutmak ve başka hiçbir şeye kıymet vermemek iktiza eder. Bu makam nice ariflerin ayaklarının sürçtüğü noktadır, çünkü onlar müşahedeye erince onunla amel ederler ve imanla amel etmezleri ayaklar kayar. Buradan bize çıkacak olan kıssa şudur ki, limanı görünce PUSULA gerekmez ama, her gördüğünü de liman sanma; hakikat bahsinde her zaman mihenk PUSULA ŞERİAT'tır. Bu husus, bedahat ifade eder açıklık niyetine hakikat kabul edilen çeşitli verilerin, ''Şeriat'e aykırı hiçbir hakikat olmaz'' anlayışıyla değerlendirilmesi bakımından mühimdir.
Sayfa 10 - İbda YayınlarıKitabı okudu
Takdim
Bakara Suresi'nde: ''Tağutu inkar edip Allah'a inanan kimse, kopmak bilmeyen sağlam bir kulpa (İslam'a) yapışmıştır.''... İsmail Hakkı Bursevi Hazretleri: Tağuta küfür, Allah'a iman üzerine tercih edilmiştir. Çünkü KÜFÜRDEN KURTULMADIKÇA, ALLAH TEVHİD EDİLEMEZ, BİRLENEMEZ. Tağuta küfür demek, Allah'a ortak koşmaktan temizlenmektir. Çünkü tağut, ''nefs, şeytan, putlar ve benzeri olann şeylere'' de şamildir. Çünkü onun koyduğu prensiblerden başkası sapıklık ve azgınlığa birer sebeb teşkil eder. Gerçek tağut inkarcısına gelince, o en yüksek mertebe ile şereflenmiştir; imanın zirvesine ulaşmıştır. Bunu ciddi şekilde anlamalısın... Hazret-i İbrahim'de kemalini bulan bu temizlik, tevhidin mukaddemesi olan ''nefy-red'' kelimesini tamama erdirmekte olup, Allah Resulü ile birlikte İSBAT kısmı tamamlanıyor...
Sayfa 9 - İbda YayınlarıKitabı okudu
Takdim
Büyük Doğu - İbda anlayışındaki SİYASET, Üstadım'ın beyanı halinde şudur: '' İslam inkilabında siyaset, içeriye doğru, her çizgisi ve noktası tamam bir ideolocya manzumesine dayalı bütün bir oluş işinin minevala dehasıdır. Bu yüzden o, teker teker kendi asli hamle ve hareket şubeleri içinde ifade edilebilir; toplu ve merkezi olarak belirtilemez. İslam inkılabında toplu ve merkezi siyaset, ancak ''harici politika'' ifadesiye dışarıya doğru olanıdır. Gerçekten, İslam'ın, dışarıya doğru tek bir vahid beliritici, tam manasıyla sabit ve çerçeveli bir siyaseti vardır''... İmam Gazali Hazretlerinin, kurucu, koruyucu, ve yönlendirici rolüyle FERASET'in ifadesi, olması gereken SİYASETİ, aslıyla feraset ve anlayış demek olan FIKIH'ın tatbiki, bu bakımdan da ondan üstün görmesi, dışarıya doğru toplu ve merkezi bir nitelik belirten SİYASET - FERASET - YOL'un kıymetinide gösterir.
Sayfa 8 - İbda YayınlarıKitabı okudu
Reklam
- " (…) Liman görünce PUSULA gerekmez ama, her gördüğünü de liman sanma! Hakikat bahsinde her zaman mihenk PUSULA-ŞERİAT’tır!.."
İBDA YayınlarıKitabı okudu
- " (...) DOGRU'nun olmadığı yerde güzel de yoktur! Tek başına güzel aldatıcı olabilir... Doğru güzeldir ve elbette iyi - de!.."
9 Kuş Dili, İBDA YayınlarıKitabı okudu
- " (...) Rüya -zamanın ve mekânın dışında psikolojik bir metodla- yorumlanamaz... İnsan rüya görmez -rüyada görülür gördüğü kendi hâli ve başkasının beni...
İBDA YayınlarıKitabı okudu
- " (...) Tarih ilmiyle insanın gelişmişliğinin aynı şeymiş zannedilmesi bütün insan bilgisini etkiler geçmişin bilinmemesi geçmişin iptidâîliği değildir bilinebildikçe bu düşünce değişir Atlantis misal!.."
Tarih ve Felsefe, İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
- " (...) Allah GAYB değildir gayb Allah'ındır ve ilahî ilme göre sübut-sabit oluş mânâsına gelir!"
Gayb ve Gaybi Hikmet, İBDA YayınlarıKitabı okudu
- " (...) İnsan - kültürün her safhasında dünyadaki varoluş hakkında en derin ve asli meseleleri dininde ve dolayısıyla mitolojisinde dile getirmiş yeni anlıyoruz daha..."
Mekr ve Ritler, İBDA YayınlarıKitabı okudu
(...) Mümkün olsaydı muhal farz geri dönmek dünyaya sadece ziyan edilen nefesi telâfi için - olurdu
Çocuk ve İhtiyar, İBDA YayınlarıKitabı okudu
- " (...) Bütün varlıkların sıfatı İNSAN'da toplu ve topyekûn kâinat bütün varlıklarıyla İNSAN İÇİN VAR OLDU..."
Mağara Kültürü, İBDA YayınlarıKitabı okudu
Resim