İnsan kendini ve evreni tanımak için okumalı önce. Kimdir, niçin vardır, sonu nedir? Kim var etmiştir kendini ve evreni, ne istemektedir kendisinden? Varoluşun amacı nedir? Herkesin peşinde koştuğu mutluluk nedir, nasıl elde edilir?
Bunlar haliyle bizi "neler okumamız gerektiği "ne götürür.
Okumanın ne büyük bir harika ve fayda olduğunu anlamak zor değildir. Öyle olunca "Niçin okuruz?" sorusunun cevabı da açığa çıkacaktır: Faydalanmak ve mutlu olmak için.
"İnsan geciktirilebilir insan engelleyebilir
İnsan yolu tıkayabilir fakat insan İlahi Palnın gerçekleşmesine engel olamaz.
Olması gereken olur hiç şaşmaz..."
- Shakespare