Mısır'da -veya İslam dünyasında- kadının özel bir sorunu yoktur. Gerçek sorun, toplumun İslam'ın özünden kopmasıdır. "İnanç geri kalmışlığı" dediğimiz de budur işte. Hayatın bütün aşamalarındaki gerileme, bu inanç geri kalmışlığından kaynaklanmaktadır. Kadının aşağılanıp küçümsenmesi, değerli insanî konumunun tanınmaması, İslam'ın özünden uzak kalmanın neden olduğu çıkmazlardan sadece biridir. Bunun tedavisi ise -bütün her şeyin tedavisinde olduğu gibi- İslam'ın özüne dönmek ve bu aşağılık gericilikten kurtulmaktır.