Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Aktörlük Sanatı, Sanat Kuramları, Görme Biçimleri
_Medeniyet, insanların ne kadar para kazandığıyla ya da kaç tane lüks arabaları olduğuyla ölçülmez. Medeniyetin para birimi Sanat’tır. Sanat aristokrattır ve sanatla uğraşan kimseler de yükselerek seçkinleşirler. Müzelerimizde ve kütüphanelerimizde korunan da sanatın ta kendisidir. Sanat Müzesi'ni ziyaret ettiğinizde göreceğiniz, insanların
Akraba
İnsanın baba ve anne ile bağlantılı yakınları dinimizin sıla-i rahim bağı diye adlandırdığı ve bir din konusu olarak görmemizi emrettiği işlerdendir. Hiçbir mü'min kıyamet günü akraba konusunda sorgulamadan muaf tutulmayacaktır. Konumuz basit bir fakir akraba' konusu da değildir. Ramazan ayında fitre vererek geçiştirilebilecek,
Reklam
336 syf.
·
Puan vermedi
Ötekiye ithafen
Bir yerde okumuştum. Söyle diyordu : En çok tanımadıklarımızdır düşman olduklarımız. Günümüze baktığımızda bu sarf edilen bu sözün ne kadar doğru olduğu göreceğiz sanırım. Bizler tanımadan etmeden, empati kurmadan düşman oluyoruz birilerine. Bu birilerini de hiç tanımadan üstelik. Varolan ideolji, hakim mantalite neyse ona uygun davranıp sürüye
İslamofobi
İslamofobiİbrahim Kalın · İnsan Yayınları · 201871 okunma
Kur'ân'da Kadınlar
Bir Fransız düşünürü, "Bir medeniyetin kalitesi, medeniyette kadınların oynadığı rolle olçulur" der. Bu ölçüye göre değerlendirme yapılacak olursa, Batı medeniyeti bu konuda örnek gösterilemeyecektir. Nitekim, meselá Fransa'da, kadının kocasından bağımsız olarak kendi malları üzerinde tasarrufta bulunabilmesi için 20. yüzyılın
Sayfa 189 - PınarKitabı okudu
152 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
Cahileye döneminde; kadınlar mal gibi alınıp satılan ,kadınlar diri diri toprağa gömülen , erkek çocuk dünyaya getirmeleri için erkekler tarafından birbirleriyle değiştirilip kullanılan ve bunun gibi alçakça sayabileceğimiz durumdayken kadınlar , peygamberimiz tarafından bu bataklıktan çıkarılıp değer verilen varlıklar haline getirilmiştir . Ama
Kadına Yönelik Şiddetin Kültürel Temelleri
Kadına Yönelik Şiddetin Kültürel TemelleriMustafa Tatar · Nobel Bilimsel Eserler · 202244 okunma
Cenevre'de muhalefet gazetelerinden biri olan Cüret'te 25.11.1898 tarihinde yayımlanmış olan "Plan des pertes de territoire de l'empire ottoman sous le glorieux règne d'Abdul Hamid" (Abdülhamitin şanlı kümdarlığı altında Osmanlı İmparatorluğu'nun toprak kayıplarının haritası) başlıklı bir harita, sultanı büyük toprak kayıplana neden olmakla suçluyordu. Sultan da siyasi tecrübeleri pek zayıf olan Jön Türklerin kendisiyle genel olarak aynı yani imparatorlugu ve devleti koruma amacını güttüklerini ve içlerinden bir kısmının bu protesto hareketlerine moda olduğu için katıldığını fark etmiş olmalıydı. Bu nedenle bu "kayıp koyunların mümkün olduğu kadar çoğunu yumuşak yöntemlerle tekrar devletin kucağına çekmeye gayret ediyordu. Kulağa ne kadar paradoksal gelirse gelsin, IT'nin yurtdışı faaliyetlerinin önemli bir kısmının dolaylı olarak saray hazinesi tarafından finanse edildiği bilinmelidir. Avrupa'daki veya Yakın Doğu'daki gayrimüslim muhalif hareketlerin aksine, Jön Türk hareketini oluşturanların neredeyse tümü devlet memuruydu (Askeri Tıbbiye mezunları da memuriyete başvurabiliyorlardı). Yaptıkları protestolar ile "reaya" ve hükümet arasındaki İslami düzene dayalı anlaşmayı bozmuş olan gayrimüslimler, sarayın gözünde bambaşka bir yere sahiptiler. Aynı teokratik kökenli farklılık, başka çağdaş örneklerde de açıkça görülebiliyordu. Hükümet, Hıristiyan köylülerin ayaklanmalarını kanla bastırırken, aynı bölgenin âsi Kürt liderlerini hediyeler ve imtiyazlarla yatıştırıyordu.²⁸
Sayfa 79 - İletişim / ²⁸ krş, Kieser, ıskalanmış barış, s127-32 ve 147-49Kitabı okudu
Reklam
Adler’in özellikle ele aldığı bir konu kadınlar ve erkekler arasındaki rol farklılığıdır. Ona göre bu psikolojik ve sosyolojik farkılılığa neden, ikisi arasındaki gerçek fizyolojik ve anatomik farklılık değildir. Bütün kamusal ve özel kurumlaşmışlığımız erkeğin başatlığı ve kadının çekinikliği üzerine kuruludur. Adler, Bachofen ve Babel’den esinlenerek, erkeğin üstünlüğünün tarihin bir döneminde olmuş kadın egemenliğine karşı bir tepki olarak ortaya çıktığını ve bunun o günden beri yinelenegeldiğini ileri sürmektedir. Bu tutum kız çocuklarını olduğu kadar erkek çocuklarını da baskı altında tutmakta, belirli kalıplara zorlamaktadır. Bu da nörozun ve Adler’in Eril Protesto adını verdiği ve Nervöz Karakter adlı yapıtta enine boyuna anlattığı olgunun ana nedenlerinden biridir.
544 syf.
9/10 puan verdi
Veba Geceleri
Sıcağı sıcağına kurcaladığım ve birçok arkadaşımın kitabı okuyacağını bildiğim için, spoiler özelliği taşıyacak herhangi bir detay vermediğimi öncelikle belirtmek isterim. Veba Geceleri, Orhan Pamuk'un 40 yıldır düşünüp, 5 yıldır yazdığı, son 1 yıldır da üzerinde düzenlemeler yaptığı son romanı. Yani birtakım çevrelerin ve o çevreye tabi
Veba Geceleri
Veba GeceleriOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 20216,7bin okunma
567 syf.
8/10 puan verdi
İslam Dünyasında kadın hakları ve kadına bakış
Hukukçu ve araştırmacı olan İlhan Arsel'den beyinlerde şimşekler çakmasına sebep olabilecek sert bir kitap. İlhan Arsel, okuyucularına İslam dini içerisinde kadına yönelik ayrımcılığı, gericiliği anlatmış ve sert bir şekilde eleştirmiş. Bunu yaparkende Kuran-ı Kerim'den ayet, sahih hadis ve birinci elden İslami kaynakları kullanıyor, yani boşa
Şeriat ve Kadın
Şeriat ve Kadınİlhan Arsel · Kaynak Yayıncılık · 2014431 okunma
144 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Tekrar tekrar okumak istediğim bir kitap bu. Neden? Çünkü, Solnit bu kitabında, yakıcı olmayan dürüst bir bakışla bakıyor "kadın"a. Kitap; kadına yönelik şiddete dair, erkek bakışının hakimiyetine dair, içimize sindirip normalleştirdiğimiz erkek egemen yargılara dair bağırmayan, körü körüne eleştirmeyen, sırf soruna odaklı olmayan
Bana Bilgiçlik Taslayan Adamlar
Bana Bilgiçlik Taslayan AdamlarRebecca Solnit · Encore · 2015122 okunma
Reklam
Farklılık ve Protesto
Batılı resimlerin çoğunda sıradan insanların bedenleri, genellikle ham duyuların yatağı olarak, varlıklarının bütününü tanımlar. Bu insanların bedenleri derinlikten yoksun yüzeysel varlıklar olarak işlenir. Seyirciler, görülecek ne kadar az şeyin olduğunu kolayca görebilir öte yandan, toplumsal seçkinlerin bedenleri esasen duyulardan çok "ruh"un taşıyıcı kanallarına işaret ediyordu. Bu insanların bedenlerinde yüzey ve derinlik vardı. Kimliği üreten iç dünya olarak ruh görünür ama erişilmez kılınıyordu. Ruh, mevcudiyetinin gösterildiği ölçüde kamusal ama karmaşıklığının başkalarının seyrine açılmaması anlamında özeldi.
Sayfa 250 - Ayrıntı yayınlarıKitabı okudu
142 syf.
10/10 puan verdi
·
54 günde okudu
İnsan.
"Kalbin, acı çekeni görmekten zevk alma eyleminin ötesinde, yapabileceği daha kötü, daha alçak bir eylem olmasa gerek." Dikkat! Dikkat! Birazdan okuyacağınız inceleme hem somut hem de soyut olarak derin ve bayağı uzun olacaktır. Bunu bilerek okumaya başlamanız veya başlamadan burada bırakmanız sizin tercihiniz olacaktır. Müessesemiz
Merhamet
MerhametArthur Schopenhauer · Dergah Yayınları · 2007268 okunma