Eğer bir şeyi sadece nasıl hissettiğinize dayanarak yaparsanız, bu hiçbir biçimde iyi bir eylem olmaz.
Karar akla dayanmalıdır, nasıl hissederseniz hissedin size ödevinizin ne olduğunu söyleyen akla.
Reklam
Çoğu filozof gibi o da zamanını gerçeklikle ilişkimizi anlamaya çalışmakla geçirdi.
İnsanlığın zincire vurulmuş olduğundan şikayet eden ve birini bir şey yapmaya zorlamanın başka türde bir özgürlük olduğunu ima eden Rousseau'nun düşünceleri bir parça tekinsizdir gerçekten de.
Genel İrade, toplum içinde bencilce düşünen her kişi için değil, tüm toplum için iyi olan, herkesin istemek zorunda olduğu şeydir.
Genel İrade, bütün topluluk ve bütün devlet için en iyi olan şeydir.
Reklam
Toplum Sözleşmesi başlıklı kitabının başında, "insan özgür doğar, oysa her yerde zincire vurulmuştur" der.
Bir doğa yasası, "kimse öldükten sonra dirilmez," "heykeller asla konuşmaz" ya da "kimse su üzerinde yürüyemez" gibi bir şeydir.
Hume'un felsefesinin büyük bir kısmı, inançlarımıza desteklemek için verebileceğimiz türden kanıtlara odaklanıyordu.
Hiçbir tasarım daha az kötülük kullanarak daha fazla iyilik üretemezdi.
Reklam
Eğer dünyayı siz tasarlamış olsanız, şu anki gibi mi yapardınız?
Sevgili bayım, niye şaşırdınız acep Oralardayım halbuki hep Ağaç da var olur elbette Ben onu gördükçe Bendeniz Tanrı içten sevgilerimle.
Bir zamanlar bir adam şöyle demişti: "Kimse yokken Ouad'da Bu ağaç hala varsa Şaşıp kalmalı buna · Tanrı mutlaka.''
Berkeley, bu tuhaf görüşünü, Latince Esse est percipi -"Var olmak algılanmaktır"- ifadesiyle özetliyordu.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.